Mia69 skrev 2011-05-26 13:25:28 följande:
Har nog drabbats av s k Inanna-syndromet när man jämför med tidigare resultat. Får väl inse att förra gångens resultat var helt sanslöst (i alla fall för min ålder
) med 15 av 17 befruktade och 8 av toppkvalitet. Hur kommer jag någonsin kunna slå eller matcha det?
Jag tänker positivt nu och man vet ju ingenting förrän man ser kvalitén på de som är befruktade och det är ju det som räknas egentligen...
Inanna: Jag tror att du denna gången kommer att få jättehög befruktningsgrad!!! (Tror verkligen att det finns ett samband med antal sprutdagar som inte alla IVF-läkare insett ännu.) Se nu att att man inte kan säga något om glansdagar eftersom jag har gjort mina försök inom 2-3 månader och får ganska olika resultat (som inte har något med äggreserv , AMH eller ålder att göra... däremot möjligen Puregondos och antal sprutdagar...)
Känner mig hedrad att det nu finns ett syndrom uppkallat efter mig
! Kan ju inte säga annat än att jag förstår precis då jag fick 13 av 13 mogna ägg befruktade första gången och trodde att jag hädanefter alltid skulle göra lika bra ifrån mig. Men nu är jag mer luttrad sen förra behandlingen så jag skulle glädja mig oerhört om jag fick 8 av 13 befruktade! Vet ju tyvärr att det kan gå hursomhelst från gång till gång!
Ja, jag fick ju börja på dag 2, fick högre dos och en sprutdag längre så jag hoppas det kan göra något med befruktningsgraden! Och får vi fler än hälften mogna ägg befruktade denna gång är bara det en liten seger! Men det viktigaste är att det finns två bra embryon när vi kommer imorgon så jag får försöka se frysisar som bonus än så länge!
Kvalitén kan man ju inte veta något om alls! Inte mer än den på ytan!
Du fick ett sanslöst resultat första gången och faktiskt kan försök 2 också bli oerhört bra om flera hamnar i frysen på måndag!