• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Boe skrev 2011-05-23 08:32:18 följande:
    Inanna,
    När är det ÄP för dig?
    På onsdag kl 8:30 på morgonen! Ikväll tar jag äggmognadssprutan och hoppas få ett antal mogna ägg fram till onsdag!
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-05-23 09:23:44 följande:
    Innan68: Kommer hålla tummarna värre på onsdag 08.30 och därefter, letar just nu begagnad rullator på Blocket så jag bara kan sätta på skidorna till i januari
    Många kramar!!
    Tack Snösport! Lycka till med rullatorköpet SkrattandeKyssFlört!
  • Inanna Li

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5, ÄP 25/5
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5                             

***ÄP***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5
    No Ka Oi, 38 år, Göteborg, Carlanderska, FET 12/5, TD 26/5 (min födelsedag)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-05-23 14:15:34 följande:

Förresten ni som tar Progesteron vaggisar under ruvandet, tar ni två eller tre om dagen???

I Sverige fick jag order om 3 om dagen men nu i Danmark bara två om dagen. De tycker tre om dagen är för mycket.

Så hur gör ni andra?

Båda tidigare försöken 3 gånger om dagen och nu ska jag ta vaginaltabletten Lutinus. Även den 3 gånger om dagen.
  • Inanna Li
    moa123 skrev 2011-05-24 07:10:40 följande:
    Hej !
    Var inne och läste lite hur det går för alla kämpare. Ser i listan att ni är ju unga allihop!  Så får man tänka.
    Går det inte denna gången så kanske nästa. Eller rent av spontant som vi ju ser exempel på här i tråden.

Hälsningar nina/ BF 9 juni- FET i höstas. 43 och ett halvt  år ung.
    Jag är 42 år och 8 månader så det är val dax att lyckas nu för mig innan det blir för sent! Så att jag också kan få vara 43, 5 vid förlossningen ...Solig
  • Inanna Li

Nina - Grattis till BF jättesnart Glad. Jag skulle haft BF ungefär samma tid om jag inte råkat ut för MA i november!

• Inanna Li
    Boe skrev 2011-05-24 08:28:45 följande:
    Inanna,
    Lycka till med ÄP i morgon. Kommer att vara toppkvalitet så klart :)

Ego- färgade håret igår. Har ju precis varit på tapeten att det är såå farligt när man är gravid så då är det ju bäst att förbereda sig i fall att det blir ett plus. Jag är tyvärr väldigt gråhårig trots endast 38 år (färgar jämt men ser ju i utväxten). Har klurat på om detta kan påverka fertiliteten, att man på något sätt har åldrats i förväg. Har googlat som tusan på samband men finner inget. Ni kanske tycker jag är galen som tänker dettaSkäms?

Annars så var jag mycket lös i magen igår, kollade biverkningar på puregonet  & diarée var tecken på överstimulering. Ska ju inte på VUL förrän fredag så detta får jag nog hålla under kontroll. Förra IVFen fick jag ju sänka från 150 till 125 mitt i och nu kör jag ju på 175 IE. Lite orolig är jag för detta.

Håller tummarna hårt för alla ruvare & ser fram emot med spänning mot resultaten!
    Tack! Jag hoppas det ska gå bra imorgon! Vet inte om det blir toppkvalité men får jag ett toppägg i slutändan är jag nöjd! Jag är hemma för halsont och förkylning så det känns inte jättebra att behöva gå upp tidigt imorgon! Jag vill inte missa ÄP hur dålig jag än är men är beredd på att det kommer bli extra kämpigt! Är lite rädd för att jag haft 7 mil långa ÄL-flytningar och känner mig inte längre så svullen i magen så jag hoppas verkligen inte att en extra sprutdag fått äggisarna att pipa iväg för tifigt!

Hade jag haft gråa hår (men ännu har inga dykt upp) hade fåfänga lilla jag också färgat min långa man så jag förstår dig precis. Däremot tror jag inte attgråa hårstrån påverkar fertiliteten särskilt. Vissa blir ju gråhåriga redan före 30. Långt innan rynkorna börjar komma!  Om det räcker med så låg dos som 175 för dig tror jag inte det ska vara några problem alls med din fertilitet!

Hoppas ditt VUL går bra på fredag! Håller tummarna för dig att du inte är ÖS!
  • Inanna Li
    mamman0301 skrev 2011-05-24 09:01:32 följande:
    Hej tjejer, jag var på samtal igår inför mitt första ivf, och det gick undan, ska börja börja spruta idag, hur nu jag fixar detta. Detta är mycket spännande!
    Grattis till sprutstart!
  • Inanna Li

Rowanda - Välkommen hit och grattis till en toppenskörd av ägg! Hoppas det blir långtidsodling!

• Inanna Li
    tjej 38 skrev 2011-05-24 11:09:12 följande:
    ***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år, Göteborg, Carlanderska, FET 12/5, TD 26/5 (min födelsedag)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    tjej 38       37  Eskilstuna ivf 1 uppsala                    TD 28/5 min födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni
    Spännande med alla er som har TD snart! Nu bestämmer vi att ni ska plussa den ena efter den andra! Så det så Skrattande!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?