• underverket 06

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Någon annan som tycker det är svårt att sluta med kaffe? Jag måste ha min kopp på morgonen! Sedan sonen föddes för 2 år  sedan är det inte många nätter jag sovit hela nätterna. Han vaknar fortfarande ganska ofta på. nätterna o ligger ibland vaken ett tag utan att somna om, så ganska många mornar är jag trött av flera uppvak. Så det blir tufft att klara sig utan kaffe, men det måste ju gå. Finns det något annat man ka ta för att hålla sig pigg, som inte innehåller koffein? Får väl hoppas mannen tar sonen om han vakner på natten, men mannen går upp 0430 varje morgon, så han brukar inte ta honom.

• underverket 06

Tänkte på detta med ålder o IVF. Celine Dion fick ju nyligen tvilling pojkar vid 42,5 års ålder. Såg en intervju med henne på Youtube igår. Den var dock på franska, så jag fattade inte allt, även om jag faktiskt pluggat franska i Canada. Hon sade att det var på deras 6 IVF försök de lyckades blir gravida. Hon berättade att hon fått ett missfall vid syskonförsök nr 2 o sedan hade de gjort 3 insättningar ´som inte lyckades o sedan detta sista försök som blev tvillingarna. Det var deras sista försök sade hon för varken hon eller kroppen orkade eller klarade av flera försök. Hon är ju hur rik som helst så pengar är ju inget problem, men antar att kroppen inte klarar hur mycket som helst. Vad jag fattade hade hon gjort 6 fulla insättningar, inga FET. Hennes son på nu 9- 10 år kom ju också till genom IVF.Vet inte hur många försök hon gjorde då dock.  Har hört någon annanstans att hon trodde att det var akupunturen som hon gjorde i samband med IVF som gjorde att detta sista försök lyckades.

• underverket 06

Mamma gås: Ett AMH värde på 2.6 när man är över 40 är ju jättebra. Då måste du ha stora chanser att lyckas. Mitt låg på 1,4 i aug 2010 o sedan togs ett i nov 2010 o då var det 1,1. Nu vill jag inte ta något mer, för det kanske blivit ännu sämre

Turlid: Usch , var tråkigt med ett minus. Hoppas det går vägen nästa gång. Har ni flera frysta ägg kvar nu?

Jag kommer nog inte vara så jätteaktiv med att skriva här. Försöker gå in o läsa varje kväll o kommentera när jag hinner. Vår son på 2 år har nu under ganska länga sovit rätt kasst. Vissa nätter sover han bra, men sedan kommer det några nätter då han vaknarofta  o sover oroligt. Det gör att jag blir helt slut av att sova dåligt+ att sedan gå o jobba. Sedan när man kommer hem, så ska det plockas undad, lagas mat, diska etc + att ta hand om en 2 åring o vid 20.00 natta honom. Gå o sätta sig vid datorn när sonen är vaken funkar sällan. När sonen sedan somnat vid 20.30, så vill jag o sambon ha lite tid med varandra o sedan brukar jag faktiskt gå o lägga mig vid 21.30, för att orka med ev struliga nätter. Så surfandet hinner jag inte med så mycket just nu. Hopppas det är ok att man är med i tråden, även om man inte alltid skriver så mycket. Ska engagera mig mer när jag hinner.

• underverket 06

Hispan: Välkommen hit. Kämpigt att hålla på i 3 år utan resultat. Jag kommer också köra korta metoden, med start om 2 veckor. Vad tar du? Jag kommer spruta med med menopur. Har gjort det på de 3 IVF jag gjort. Har dock aldrig kört korta metoden, men nu ska vi pröva den. Fick ut så dåliga ägg vid vårt första syskonförsök i höstas o då gjorde jag långa. 

• underverket 06

Sushikatten: Va hemskt med bilolyckan. Skönt att det gick så bra. Jag skulle absolut göra ett försök till (om det nu inte är så att läkarna bedömmer chanserna som mycket små att lyckas). Kommer inte ihåg hur många du gjort. Har mina inte pengarna eller inte kan ta lån av något anledning så är det svårt, men har man  så skulle jag nog göra många försök innan jag gav upp. Fast förutsättningarna måste ju vara hyftade förstås. Säger läkarna att oddsen är väldigt låga, kanske 5-10% att lyckas, då skulle jag nog ge upp. Vi gör ju syskonförsök o har ju hittills gjort ett FET o ett IVF o gör ett IVF till i april. Jag är beredd att göra ytterligare ett försök efter det om detta inte lyckas, men sambon är mer tveksam. Vi har ju trots allt vår son resonerar han. Men hade vi inte haft något barn, då hade även han varit beredd att göra några till försök.

År hemma o vabbar med en febrig son o sonen sover middag sedan 2 timmar tillbaka, så nu har jag tid att surfa. ( har dessutom hunnit med att sova middag en timme med honom)

• underverket 06

Hönan: Jag testade + på ruvardag 11, den gången som sonen blev till. Från dag 10- 11 kan man testa + om man skulle vara gravid.

• underverket 06

chisisita: Va tråkigt! Tänker på dig.

Turlid: Såg att du bytt tll CvL? Trodde du gjort fler IVF än ett, för de står att du gör ditt andra på CvL. Gjorde inte du ditt första på Huddinge? Hur många gratisförsök har man? Har du gjort alla dina gratisförsök?

• underverket 06

Ianna68: Vad är det där med att man förlorar hälften av sina äggblåsor i ett nafs vid 37- 38 år ålder? Är det hälften av alla äggblåsor man är född med? Eller är man född med äggblåsorna? Vet ju att alla ägg man nånsin har bildas i 5. graviditetsmånaden på ett flickfoster. Ägg är ju inget vi producerar utan äggen man har föda man med, men hur är det med äggblåsorna. Det har jag inte koll på. Jag hade nog mitt dipp vid 38-39 eller nåt, för den gången vi lyckades o jag blev gravid med sonen var jag 37 år o 9 mån o fick ut jättebra ägg o många befruktade. Med vid syskon IVF vid precis 40 fyllda såg allt så mycket sämre ut, men jag hoppas ja bara hade otur o det blir mer o bättre ägg vid nästa IVF om några veckor.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?