• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Själv så är man där man absolut inte vill vara! Ruv 3 och man känner ingenting och brösten borde väl har börjat värka? Jag vet att det är för tidigt men ni vet att det finns alltid känslan som talar att det inte har gått denna gången heller. Då hamnar jag i samma funderingar som ni andra har om hur man ska göra i framtiden. Jag kommer att ta det lugnt efter den här gången och sen till våren får jag se om vi gör ÄD eller embryo adpotion som är ett billigare alternativ. Har faktiskt börjat kolla mig omkring. Gud vad jag vill att det ska bli helg för söndag kommer jag absolut att testa,tror jag? Ja ni vet hur man håller på.
    RD 3 är för tidigt att känna något, embryot/embryona har inte börjat sin implantation ännu så något hCg (förutom från Ovitrellen) har inte börjat produceras. Mina bröst värkte inte i början under min lyckade ruvning; det var först runt RD 20 som mina bröst gav sig till känna. Så bröstsymptom är ingenting alls att lita på, i alla fall inte för mig. *tummarna hålls för fullt*. 
  • Fjällsippan
    Boe skrev 2011-11-10 08:52:59 följande:
    Ego- Fick svar på KUB igår 1/2149 vilket känns otroligt mycket bättre än 1/13 som sist. Har legat sömnlös i tre nätter i väntan på detta resultat & igår morse bara skakade jag på vägen till arbetet av stress över resultatet. Alla jobbiga känslor kom tillbaka från förra gången. Känner mig så lättad nu! Så denna gång hoppar vi över FVP och hoppas att det är ett frisk barn ändå!

Kramar till alla kämpareHjärta
    Härligt med ett så fint resultat! Grattis{#emotions_dlg.flower}!
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-11-10 12:01:59 följande:
    Här är jag. Det gick sådär. Min kropp har antagligen kommit igång redan när det var lite spottings innan jag räknade det som första mensdagen, för den stora follikeln är på sprutdag 5 idag redan 17 mm.

Resten är oroväckande mindre, 12, 11, 10, 7, 6, 5, 4 så det är osäkert om de hinner ikapp. Har mailat CFC. Skulle behöva ett nytt VUL innan måndag då det kan vara lite sent för Ovitrelle. Är orolig för tidig ÄL som drabbat mig innan. I värsta fall får jag ta mig ner till Danmark för ett VUL i helgen.
    Oj, vad trixigt med en dominerande blåsa; men mycket positivt att det är flera gå g! Jag skulle inte våga vänta med ett nytt VUL till på måndag; finns det verkligen INGEN som skulle kunna göra ett VUL i Stockholm på helgen. Kanske en annan klinik kan rycka in (IVF-kliniken i Stockholm?) Fråga går ju alltid. Vid mitt VUL hade jag en blåsa på 17 mm, och jag hade RH-stegring dagen efter. Tar du Orgalutran? Hoppas att du får ett bra svar från CFC.
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-11-10 13:09:26 följande:
    Risken är tyvärr att den drar med sig de mindre och att alla lossar innan ÄP.
    Fjällsippan skrev 2011-11-10 12:27:38 följande:
    Oj, vad trixigt med en dominerande blåsa; men mycket positivt att det är flera gå g! Jag skulle inte våga vänta med ett nytt VUL till på måndag; finns det verkligen INGEN som skulle kunna göra ett VUL i Stockholm på helgen. Kanske en annan klinik kan rycka in (IVF-kliniken i Stockholm?) Fråga går ju alltid. Vid mitt VUL hade jag en blåsa på 17 mm, och jag hade RH-stegring dagen efter. Tar du Orgalutran? Hoppas att du får ett bra svar från CFC.
    Ja usch, detta är mitt vanliga dilemma när jag gör kort och inte har ätit p-piller innan. Kroppen beter sig au naturell och väljer ut den follikel den skulle lossat naturligt som sedan suger åt sig alla FSH-injektioner och rusar iväg.

Talade precis med CFC, Dr trodde den stora kunde vara en cysta för att slemhinnan borde vara tjockare än 6 mm som den var med en så stor follikel. Vet inte om det stämmer. Jag frågade gyn här när jag gjorde VUL på CD 3 om det kunde vara en cysta. Han trodde inte det, då var den 13 mm. De ville att jag kommer ner på lördag om jag inte hittar någon som kan göra VUL här. Blir dyrt men iof skönt att få en konsultation av dom på plats inför ev fortsättning.
    Ja, det låter bra att du åker dit och få en riktig bedömning. Men visst spekulerade vi kring en eventuell cysta för några månader sedan; kan det vara samma som ligger kvar och spökar...? Din slemhinna brukar ju vara tjock och fin och korrespondera bra med blåsstorlek; så ur det perspektivet låter "cysta-teorin" trolig. Hoppas att allt löser sig till det bästa!
  • Fjällsippan
    tjorven01 skrev 2011-11-10 13:47:06 följande:
    Aha förlåt
    Jag är inte så erfaren av vad som händer vid sådana tillfällen.

Hoppas ni får ordning på det.

Själv har jag äntligen bokat in en hysteroskopi hos Penny på Serum,
     fick mig att ångra att vi inte gjorde det för en månad sedan när vi redan var där nere men "better late than never".
    Hoppas bara de hittar något som de kan åtgärda.
    Bra att du har bokat! När ska du dit?
  • Fjällsippan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-10 18:32:17 följande:
    näää jag är inte orolig så... undrar bara om jag är gravid *S*.... trots allt liksom haha...
    Bortfallsblödningen (som den ibland kallas i samband med spray) brukar dyka upp mellan spraydag 7-12 (cirka); sprayet har satt din menscykel ur spel och därför kan du inte förvänta blödningen som vanligt. Dyker inte mensen upp så ska du absolut ta ett gravtest , men blödning kan utebli under sprayandet trots att man inte är gravid.  
  • Fjällsippan

Slemmis, tummar till dig!

34an och myran; spännande att prova crash! Jag vet att dom körde det på St Göran och i den tråden som jag hängde i på den tiden så minns var det en tjej som lyckades just med det upplägget efter många års kämpande.

kalimero: tänker på dig idag, och hoppas på ett lyckat VUL! 

• Fjällsippan
    callimero skrev 2011-11-12 14:33:58 följande:
    Sitter på tåget på väg hem igen. Det var tur jag inte väntade till måndag för nytt VUL för det blir Ovitrelle ikväll och ÄP måndag. Folliklarna hade växt och var nu 22,22,17,17,15. Hoppas han inte mätte några dubbelt för det gick väldigt snabbt. Slemhinnan var 10 mm. Rekordtidigt ÄP, hann bara ta 6 Menopur. Det var markstrejk på Kastrup imorse så vi kom inte av planet på en halvtimme. Får ta fakirflighten 6.05 på måndag för säkerhets skull.
    Här händer det grejer i stockarna - vad bra att dom har blivit så jämnstora! Nu ÄR det din tur; hoppas så tillsammans med dig{#emotions_dlg.flower}!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?