• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna och Kalimero: stort lycka till imorgon! Tummarna är redan blå, det vet ni!

sushikatten: läget?

Linköping: instämmer med de andra, grattis till att ha hittat en bra gyn!

Tjorven: skypade med min svägerska nyss i Grekland; hon ska höra med släkting som jobbar på apotek. Jag vill också veta. 

Ego: ikväll börjar jag boosta med Puregon inför det här hemmaförsöket. Synd att slänga det som är kvar i sprutan.

• Fjällsippan

Flyttar fram listan - uppdatera gärna så att vi kan hålla koll på varandra{#emotions_dlg.flower}!

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) 
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET 
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er. 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Oceanney, FET2 i januari 2012
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC 
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. 

***SÄNGHALMSLIGAN*** 
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET*** 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET i slutet på Nov hoppas vi 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien början av nov. 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50

***SPRAYAR*** 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, första spraydag 2 nov ICSI i början av dec
    Vi 4, 40 år, (syskonförsök), första IVF försöket, spraystart 6 november. 

***SPRUTAR*** 
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gör insemination 21/10 
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4 
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) sprutstart 2/11

***JAPANSKA METODEN*** 

***ÄP/ET*** 
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1, sprutstart 26/10 (långa metiden), ÄP 10/11.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11. 

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Fjällsippan

Söte: jag testade var och varannan dag från Rd 2 den här ruvningen. 9 dagar efter ÄL-sprutan jättesvagt plus, 10 dagar efter var det bara en skugga kvar. Hoppas så på ditt plus!!!

• Fjällsippan
    callimero skrev 2011-11-14 12:03:39 följande:
    5 blåsor tömde de, fick 3 ägg. Så nu är det nervös väntan! De senast två försöken var embryona inte så bra tyvärr, för många eller för få celler på dag två. Vi har alltid gjort ICSI med min sambos simmare så det känns lite läskigt att äggen får klara sig själva nu också. Jag har ju ingen aning om hur de beter sig au naturell. Får se hur denna rekordkorta sprutperiod med ÄP på dag 9 faller ut.
    Grattis till 3 ägg - det är ju jättebra med tanke på den dominerande blåsan i början på sprutandet! Förstår att det är nervös väntan nu när äggen ska klara sig på egen hand för första gången. Stannar du i Danmark fram till ET?
  • Fjällsippan
    Söte79 skrev 2011-11-14 13:27:00 följande:
    Tusen tack Fjällsippan!! Det var fint skrivet! :0) Om jag ska vara ärlig vet jag inte skillnad på skugga och plus.. Det var 2 streck. Inte jätte starkt men man kan se det utan problem.. Kanske en skugga..  
    ...med skugga menar jag ett knappt synligt streck, nästan som en synvilla . Testar du imorgon igen?
  • Fjällsippan

kattenizze: Bläääärk för Jesper JuulKräks! Jag har några böcker här hemma av honom, och har ofta svårt att ta till mig hans tankar om uppfostran också. Nu ska jag slänga böckerna på tippen!

• Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-11-14 13:39:36 följande:
    Jag blir ofta konfunderad över era frågor om hur ni ska ta era mediciner, får ni inte scheman från klinikerna på det?! Jag får exakta instruktioner från dag till dag. Får ni inte det ska ni helt klart kräva det. Man ska inte behöva undra!
    Jag har tänkt detsamma. Under mina första IVF'er fick jag till och med ett litet schema av kliniken att fylla i från dag till dag med olika doser. Det gav en bra överblick över hela behandlingen. Dessutom fick jag skriftlig information/instruktion vad exempelvis som gäller med blödning under sprayandet m.m, och hur jag skulle gå till väga vid olika scenarier. Det är så mycket annat att fundera över under en behandling, så jag tycker inte att man ska behöva gå runt och undra över medicineringen.
  • Fjällsippan

Inanna - tänker på dig!

kalimero: låter underbart med hotellfrukost och ett Köpenhamn i juleskrud. Tummarna är, så klart, fortfarande maximalt påkopplade.

Skytten: vilken bra akupunktör du har hittat. Låter helt suveränt. 

• Fjällsippan
    Maryhe skrev 2011-11-15 11:00:49 följande:
    Ja usch! Jag kom ihåg nu har jag led och våndades under odlingen. Hade ett konstant tryck över bröstet, det vore faktiskt bäst att få sova bort den tiden! Men jag tror att nya alerta friska simmare gör susen Kalimero! Väntar med spänning, det är nästan årets händelse!!! Det är så fantastiskt att du hann med ett försök i alla fall! Vill så gärna att det ska gå bra nu, det måste det göra.
    Instämmer Hjärta!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?