• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Men vi hoppas åt dig Tuvalina!!! Heja Dig!

• Enya70
    Maryhe skrev 2012-02-28 17:29:29 följande:
    Lycka till med operationen imorgon Zinfandel!!!  Glad
    Ja, nu tänker vi på dig Zin allihop och hoppas allt kommer att gå strålande {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Enya70

Fina Fjällis! Jag vet ju inte säkert men tror CFC har öppet även över påskhelgen. De har ju liksom aldrig stängt annars men dubbelkolla för säkerhetsskull. Kramar till dig!

• Enya70
    Mamma gås skrev 2012-03-06 11:47:59 följande:
    Själv mår jag relativt ok just nu, har varit mkt och jag har mått ganska dåligt både psykiskt och fysiskt. Går en omgång på smärtenheten för att hitta nåt som funkar som smärtlindring för min fibro. Sen fick vi reda på att min mamma har en cysta (7x5 cm) i hjärnan (inte konstigt att hon varit såååå dålig i flera år) och nu går vi och väntar på op till i Uppsala för henne. Cystan i sig är ju inte farlig men eftersom den är så stor å trycker på annat där inne i skallen så är den farlig pga av det.
    Längtar på nåt vis tills vi ska köra nästa omgång i maj - hatkärlek kan jag nog känna och det är ju vårt sista försök (har vi sagt iaf). 
    Usch Mamma Gås vad jobbigt för din mamma och då självklart för er alla närstående. Hoppas verkligen att allt går bra och att ni får en snabb OP-tid.

Har en liknande situation själv med pappa som blev opererad och fick cytostatika mot tjocktarmscancer för tre år sedan, mamma som i somras och höstas blev opererad och fick cytostatika mot bröstcancer och så nu när hon precis tagit sin sista behandling så får pappa ett nytt cancerbesked. En helt ny cancer som inte är relaterad till den gamla utan ögonmelanom. Suck, pust  och fy vad de ska behöva ta sig igenom stackars mina föräldrar.

Så nästa vecka blir det operation och strålbehandling med radioaktivt plack för pappa på St:Eriks ögonsjukhus i Stockholm. Eftersom jag är strålbehandlingsfysiker så har jag självklart följt med pappsen på alla undersökningar och fått förklara allt jag kan om själva behandlingen och så. Det tar på att flänga runt med stora maggen och sitta och vänta i timmar på hårda pinnstolar i väntrum och så vidare men vad gör man inte för sina närstående.

Som tur är har vi ju lilla sparktypen i min mage att se fram emot hela familjen. Pappa tänker mest på att han äntligen ska få bli morfar istället för på allt elände han drabbats av. Kul att se hur de gläds mitt i allt Glad.

Så varma kramar till dig och din mamma. Vi får kämpa på du och jag och stötta så gott vi kan. Hjärta
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2012-03-06 12:01:04 följande:
    Mamma Gås: som jag skrev här ovan så hittar man inte endo på vääldigt många förrän man öppnar och tittar (tänk då alla man inte gör det på), det är ju en av de absolut vanligaste orsakerna till infertilitet. Däremot har jag misstänkt det länge så det kom inte helt som en överraskning men som tur var, var det lite. Jag antar att det är bland annat därför vissa lyckas med långa metoden för att de troligen har endo. Usch så jobbigt med din mamma, stor kram Hjärta
    Zin - suck att det skulle vara endo också ovanpå allt annat. Men som du skriver så vet du ju det nu och kan agera därefter. Har ju själv allergier och astma och för mig fungerade bara långa metoden. Korta blev helt katastrofalt dålig två gånger sen ville jag inte köra den mer. Kan ju vara en tillfällighet men vem vet...
  • Enya70

Anne - tänker på dig och din pappa. Styrkekramar från mig till dig Hjärta

Finafina - skit oxå. Det skulle INTe bli minus ju. Kramar till dig också!!!

Tjorven - lyssna på Mamma Gås. Hon är klok hon och tänk på att värdet varierar och behöver inte betyda något.

• Enya70

Lillstoran - det är inga som helst problem att flyga med dessa mediciner o sprutor. Det har jag gjort otaliga gånger.

Dock två saker ska man tänka på

1. Ha alla mediciner och sprutor i handbagaget så att du är säker på att de inte kommer bort.

2. Se till att ha receptklisterlappen kvar på alla förpackningar alternativt recepten på alla mediciner med dig.
    Du har rätt att ta med dig receptförskrivna mediciner på flyget och du får ha sprutor i handbagaget om de är förskrivna till dig. Du kan också be den läkare som skrivit ut medicinerna åt dig om ett intyg du tar med dig på flyget.

• Enya70

Fjällis vet inte vad jag ska säga mer än att jag förstår att det är jättetungt. Anar också att du inte är helt redo att ge upp än. Ge det lite tid och fundera så finns vi här och peppar vad än du bestämmer dig för. Bamsekram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?