kattenizze skrev 2011-09-15 12:45:52 följande:
Victoria: Men man kan ju förlänga spruttiden? det verkar vara ett vinnande koncept, jag fick spruta flera dagar längre nu sist och det gick ju bra. Jag har inte heller fått så många befruktade ägg, sist fick jag ju bara två och de sprattlar runt i magen nu så det kan gå bra ändå!
Turlid: Ja, det var smart av dig att ta prover tidigt i grav. det borde jag också gjort. Nu har jag iaf tagit prov för GBS, men jag har äter pencillin mot det ändå även fast jag inte fått tillbaka provsvaret. Tydligen kan man inte se alla otäcka bakt på urinodlingar heller så nu har de tagit blodprover också. Känns som de verkar sätta in det mesta NU när jag riskerar en för tidig förlossning. Blir less på att jag skulle krävt dessa prover innan, men jag måste säga att jag tappat en del av mitt förtroende för svensk sjukvård. Det känns som vården i många andra västländer är mkt bättre. Ska man vara sin egen läkare här heller? Det som inte känns bra är att min läkare på MVC är så orolig, jag är inte van vid att han är det. Jag har börjat ställa in mig på att det här kommer sluta i prematur och med all dess komplikationer. Det är nog lika bra att börja förbereda sig mentalt. Ja, nu har jag rensat min kalender och är bara hemma framöver.
Nu är jag ingen expert men tvillingar brukar alltid komma ca 1 månad före BF har jag hört. Min son föddes 5 vecor för tidigt och det är absolut inget fel på honom och inte var det då heller. Dock sov han bara första månaden och sen började elende med sömnlösa nätter, hihihi, ser fram emot det igen dock.
Bra att du får koll på bakterierna nu. Ta det lugnt och vila nu, det är säkrast att gå minst dryggt en månad till och det hoppas jag verkligen på att du gör.