• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2011-09-02 21:49:27 följande:
    På  tal om UVI!!!!  Varning!!!

Jag hade det när jag väntade andra sonen, vilket såsmåningom resulterade i njursten och njurbäckeninflammation. Sjukhusvistelse från vecka 28. Medicinering resterande del av graviditeten. Fick en medicin som inte skulle skada fostret. Kräv odlingar!
    Ska man kräva odling i förebyggande syfte, eller först vid besvär eller efter behandlingen mot UVI?
  • turlid70

Skytten, IVF läkarna har en modell hur dem bedömer kvalite på embryon, de följer varje steg hos varje som ska ske inom vissa tidsramar och tittar förstås på utseende, tex hur många kärnor i varje cell och hur dessa år riktade osv. Kolla på CvL hemsida, jag tror det står en del om det där.

hoppas du gör nr2 snart, det verkar jobbigt annars :)).

God natt alla, nu dör datorn

• turlid70

Mamma Gås grattis att du har blivit FRU!

Boe, grattis till en guldklimp av toppstandard i magen. Efter min erfarenhet kan man ta Oddvar på ordet Flört. Håller tummarna allt jag kan.

• turlid70

Maryhe, tråkigt att du hade misstänkt någon tävling mellan oss här. Det är det absolut inte och har aldrig varit det, vi glädjes åt varandras resultat hur stora eller små dem än blir, det viktigaste för oss alla här är att få en liten knodd. Det kan förstås finnas tankar i undermedvetna att fler ägg ger bättre chans men vi har ju flera gånger intygat något helt tvärtom här. Vi vill bara att lyckas allihopa och vi hoppas för var och en av oss. Man råkar kanske uttrycka sig lite klumpigt ibland, men tanke bakom är alltid god, man försöker bara muntra upp.

Du ser att jag själv hade förträngt det faktum att ni visst fick frysa in era embryon, men dock inte använda dem pga åldern. Vad gör man med dem då i så fall? Fryser in och låter dem ligga några år och hoppas på att reglerna ändras, eller donerar man till någon som är yngre eller till forskning? Du har säkert berättat det för oss, men du ser mitt minne är kort iaf.

Ang din behandling så är vi alla imponerade i mängder och glada förstås att åtminstone en av oss får det vi allihop förtjänar. Tusen tack för att du velat dela med dig av den med oss, det har inspirerat oss och vi hoppas du vill göra det i fortsättningen. Genom att följa dig och din behandling är det så många gånger vi fått bekräftat våra egna tankar och slutsatser och det har givit oss ork att kämpa vidare och mod att tjata/bråka på/med våra läkare.

Kram på dig och hoppas på fin fina embryon imorgon. Jag skulle välja odla vidare om jag fick, men det fick jag inte på min klinik, hade också 10 befruktade på dag 1 och bara 3 godkända på dag 2, resterande hade skrotats helt enkelt, vilket sved riktigt då, men nu kvittar det ju.

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-09-04 18:58:48 följande:
    Tack för att du frågar Kyss! Mensen känns normal, den första efter missfallet och första riktiga sen maj månad. Jag blöder lite mindre idag som jag brukar på dag 4. Så jag hoppas få ÄL-omslag i mitten av månaden. Absolut inte på CD 15 som är en torsdag för då måste jag vänta till nästa månad Rynkar på näsan! Jag håller tummarna för ÄL dag 16-18!. Det är dax för lite tur i mit liv nu!
    Skönt med mensen. Det är det absolut Inanna dax för tur i ditt liv och jag håller också tummarna för ÄL tidigast på CD16. Skulle det funka på CD14 förresten? I vilket fall ber till alla gudar att stryka bort CD15 för dig Inanna.
  • turlid70

Är precis hemkommen från sjön. Vilken underbar dag det var igår, helt fantastiskt. Vi stannade först vid en ö i skärgården och åt lunch i strålande sol. Sen fortsatte vi vidare nästan längst ut i skärgården och lagt till på en gammal militär brygga. Där satt vi på bryggan resten av dagen och drack kaffe och sen käkade kräftor i solnedgången. Idag blåste det dock till en början men mojande av efter lunch och då drog vi hem. Vilken fantastisk rekreation. Nästa helg åker vi ut redan på fredag om väder tillåter, de här september dagarna är helt ovärderliga, det är så lugnt och tyst och tomt på människor i skärgården. Några år tidigare upplevde vi någon alldeles makalös stjärnfall en natt, vi räknade upp till 40 stjärnfall var den gången, helt magiskt. Vill så gärna uppleva det igen.

• turlid70

Zinfandel, nu blev jag nyfiken på den andra tråden du/ni pratar om. Jag är inte så flitig på FL för övrigt och har ingen aning vilken tråd det är. Vill du länka mig ditt?

Skytten, jag tycker det låter lovande med stickningar i magen, det kände jag också ganska tydligt men trodde först på prog biverkningar. Nu tror jag att det var just där moderkakan börjat bildas, för att det sticker fortfarande på samma ställe och ibland drar det så hårt där så att det gör ont. Tänker du tjuvtesta något? Jag hade också ET på söndag och tjuvtestade första gången redan nästa söndag. Vill dock inte rekommendera att göra det så tidigt, men för mig gick bra jag fick ju mitt lilla plus då.

• turlid70

Oh, Mia beklagar minuset. Skickar styrkekramar till dig och har stor stor hopp om nästa FET. Tycker att det är en väldigt bra ide att använda progresteron. Vi som passerat 40 strecket kan ha lite dåligt av det hos oss själva. Det är ingen nackdel att ta det, åtminstone 1gång per dag på kvällen.

• turlid70

Mamman stort grattis till plusset! Självklart har ÄLspruta gått ut kroppen redan och det du ser är ett riktigt plus. Mycket glädjande, grattis igen Solig

• turlid70

Kalimero, så trist att läsa hur du behandlas och man blir så arg. Vadå ska vi skrutas bara för att vi är över 40? Det är just då man behöver hjälp och lösningar inte pekfingrar. Usch så ledsamt, hoppas du inte ger upp och orkar med nya tag.

Maryhe, det svider verkligen med nya och nya utgifter, men vad gör man, man kan likson inte bara sluta med allt mitt i. Som Mia sa, så finns det troligtvis inte så många blastocyter på onsdag att frysa in, så att du slipper den utgiften kanske, men jag säker på att det kommer finnas några att flytta in till dig istället coh jag tycker att det var rätt beslut att odla vidare. Hoppas du mår bättre snart och ÖS ger mig sig och foten läker.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?