• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Nu Syskon skrev 2011-08-31 15:39:30 följande:
    Slemmis, det är så länge sedan jag körde långa metoden så jag kommer inte riktigt ihåg. Det finns andra här som vet bättre. Men om jag minns rätt så började man med nässpray nån gång mitt i perioden och sprayade i ca två veckor och sedan började man med sprutor som brukar ta mellan 10-14 dagar sedan ÄLspruta vänta 1,5 dag ÄP vänta 2 dagar sedan ET och sedan vänta ~14 dagar på ett + = totalt ca 45 dagar. Nån annan, rätta mig om jag kommer ihåg fel.
    Ett gott råd, skriv dagbok på allt nu när du kör igång. Jag ångrar att inte jag gjort det från början. Nu undrar jag hur vi gjorde olika gånger och hur jag tänkte och kände. Jag kommer helt enkelt inte ihåg. Kanske också beror på åldern  
    Det stämmer, man börjar spreja på CD21 (om man har menscykel på 28 dagar), sprejar ca 2-3v, sen sprutar ca 2 inkl väntetider, sen ÄP och ET. Det tog drygt 1 månad för mig sist.

Slemtorsk, man brukar få vänta en vanlig mens imellan innan man kör igån en ny behandling.
  • turlid70
    Skytten skrev 2011-08-31 15:59:19 följande:
    Turlid - apropå att du testade positivt så tidigt och magen var svullen. Hur tidigt kan man testa? Är det inte så att Ovitrelle stör resultatet ganska länge?
    Jag är som en ballong fortfarande, mensvärkliknande molande i magen och tutar som ömmar som f-n. Men det är bara RD4 så jag räknar med att det är efterdyningar av ÄP. Räknar man förresten ET-dagen som RD1? 
    ÄL spruta går ut ur kroppen på 10 dagar, oftast mycket oftare för att folk test tidigare än så och får minus. Jag testade första gången på väl beräknad dag 11 efter det, det blev svagt plus på RD 7/8 (beroende på hur man räknar om ET är RD0 eller RD1) men väl så synligt, sen blev det bara starkare, jag testade 9-10 ggr, varannan dag ungefär, kolla i mina bilder om du vill.
  • turlid70
    mbo skrev 2011-08-31 16:06:39 följande:
    Turlid ET :) jag har själv svårt att hinna med att läsa allt i tråden och än mindre hålla koll på alla.

Maryhe, wow förstår att du är svullen!!
    Har jag fattat rätt att du fick 2 tillbaka? Håller tummarna för dina guldklimpar.
  • turlid70

Det här är ju inte klokt vad ni producerar :)), har varit borta i 3 timmar bara och hinner inte läsa ikapp ens.

• turlid70
    Tuvalina skrev 2011-08-31 17:03:26 följande:
    Jag är ganska ny här i tråden. Du kanske inte vet vem jag är men vill utbringa ett stort grattis till dig!

Sen vill jag uppmana alla här inne som är gravida att begära UL i vecka 34 med flödesmätning av navelsträng och kontroll av perfusion i placenta! Åldern kan nämligen göra så att moderkakan blir lite klenare och att det lättare uppstår kalkavlagringar vilket i sin tur kan orsaka infarkt i moderkakan. Jag uppmanar alla äldre gravida kvinnor att begära det och då kan ni hänvisa till det som hänt mig/oss.

Stor kram!
    Tack, det ska jag absolut komma ihåg, fick en tid redan nu den 5/12, då borde jag vara där omkring v33-34
  • turlid70
    turlid70 skrev 2011-08-31 18:25:35 följande:
    Maryhe, fantastiskt bra resultat, ger tusan att det blir bebisar här.
    Har skrivit innan jag läste ditt senaste inlägg. Vilken tuff dag du haft, skönt att det löste sig trots allt, dock surt med att betala så mycket extra. Hjälper alla dessa extra mediciner mot överstimulering? Decapeptyl är det en ÄL spruta också, vad är den andra medicinen till för?
  • turlid70
    Skytten skrev 2011-08-31 23:15:29 följande:
    Är det någon som kan säga mig om molvärk är bra eller inte? Doktorn sa att det var bra med känningar i magen men jag minns inte hur länge och vilken typ av känsla. Jag måste säga att molandet jag har nu är extremt likt mina pre-menskänningar.  
    Det är normalt att känna molvärk, mycket pga progresteron, annars känns tidig graviditet precis som PMS också, i så fall kommer den att förbli länge.
  • turlid70

Det känns mycket i magen pga progresteronet, molvärk, stickningar mm, det känns i brösten också och även illamående. Vilken RD är du på Skytten?

Boe, härligt! Lycka till med FET på söndag!

Fruttan, beklagar att det inte funkade denna gång heller Rynkar på näsan. Bättre lycka nästa gång. Kram.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?