• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria71 skrev 2012-01-10 09:47:54 följande:
    Redo för sprutstart! Vad skulle man göra om man inte hade ett stort kylskåp? Det är helt knäppt va' mycket grejjer man ska ha! 

Oj!! Hur många dagar ska du spruta?
  • Tuvalina

Kära kära Zin! Önskar dig styrka och kraft till att vara i nuet med en skopa acceptans! Håller med att det är fantastiskt att Dr D är ett stort hopp! Mera hopp! Nu gäller det att få en op tid och fylla på med ljusa tankar! Kram till dig och alla andra!!

• Tuvalina

Åh vad jag känner för allt ni berättar, jag ska sätta mig ned sen i lugn och ro och ge lite respons på det ni skriver!! Jag behöver akut er hjälp nu. Litar inte på någon läkare längre efter allt som hänt. Först skulle jag göra långa metoden med nedreglering och global-f. Nu visar det sig att som jag misstänkte att jag fått cystor eftersom jag börjat spraya på dag 1. Nu helt plötsligt ändrar en annan läkare på hela behandlingen. Nu ska jag börja med sprutor när jag får mens istället som jag ska framkalla genom Primolut nor. Det jag undrar är återigen, vad bestämmer vilken behandling man får? jag trodde jag skulle göra den långa metoden av en särskild anledning. Om det är så enkelt att byta. Varför fick jag då inte göra den korta metoden på en gång? Jag är så rädd att allt kommer gå fel! Tacksam för all er erfarenhet! Läkaren var verkligen en socialt inkompetent tölp!

• Tuvalina

Tack gör svar, hör gärna fler tankar, men Hemulen jag har ju dålig äggreserv AMH 0,2 och endometrios!! Han kan inte ha läst på mig alls!! Å andra sidan så har nog min endo varit väldigt lugn efter förlossningen... Han stod och bläddrade förstrött i journalen när jag kom in. Han hade glömt bort att jag skulle komma till honom. Jag ska ringa. Suck. Men otroligt tacksam för era reflektioner! Kram

• Tuvalina
    Fjällsippan skrev 2012-01-16 22:10:53 följande:
    Men usch vad trist att det blev cystor! Jag vet inte om jag har några vettiga tankar angående din ändrade behandling. Men när man har/ får cystor kan det bli problem med att bli nedreglerad över huvud taget (som jag har förstått det), och då funkar inte långa metoden. Jag tror att de sätter igång din mens genom Primolut delvis med förhoppning att cystorna "försvinner" med den blödningen. Men som sagt, ring och få en förklaring kring ändrat upplägg - ska du behålla Gonalen för den korta? 
    Alltså jag är övertygad om att den här läkaren inte visste vad han höll på med i stunden. Jag ska behålla gonal-f, men han diskuterade inte det ens. Vet inte ens om han såg vilken behandling jag skulle ha. Han bläddrade hysteriskt bland journalerna. Han var inte förberedd alls inför vårt möte.

Är det vanligt med Gonal-f vid korta metoden?
  • Tuvalina
    Fjällsippan skrev 2012-01-16 23:54:14 följande:
    Fy, vad frustrerande med oförberedd läkare. Man tappar ju själv fokus när det blir så; och frågorna kommer i efterhand. Vad gäller preparatval så var jag mest nyfiken på om han resonerade kring stimuleringen med dig. Alla preparat används för korta metoden, själv hade jag Puregon sist. Men jag har fått för mig att många kör med Menopur nu. Jag förstår om du blir konfunderad över hans hysteriska bläddrande och helomvändning av behandling. Lycka till med samtalet imorgon - hoppas att du får klarhet över situationen.
    Tack fina fjällsippan!! TACK En godnatt önskar jag dig och alla andra!

Det sorgligaste var nog att han inte verkade känna till att vår son dött i vecka 39. Han hade ingen empati och började naturligtvis diskutera att det är vanligt med krånglande blödningar när man är över 40. Att jag blivit gravid för ett och ett halvt år sedan spontant borde ju ha en inverkan tycker man... men han visste inget och betedde sig därefter.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?