• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Nu ska jag berätta något som gör att ni kan lägga till mig i statistiken. Förra året när jag blev gravid helt spontant, vilket läkare sagt att jag inte kunde bli, så - hade jag i juli haft en infektion vilket läkarna tolkade som en infektion i en tarmficka. Jag hade ett CRP på över 150 vilket tydde på en bakteriell infektion. Jag fick Flagyl och om jag inte minns fel så fick jag även doxyferm. I augusti sedan plussade jag och bar ju vår Tusse i nio månader, vilket ju tyvärr slutade tragiskt som ni nog alla vet nu. Men - så var det i alla fall!! Doxyferm + Flagyl. Det står dessutom i FASS att kvinnor som ätit p-piller under användandet har blivit gravida... Vet inte vad det har med saken att göra... men antibiotikan gör saker med steroidproduktionen. Invecklat men... men ... vem vet!!

Kram från mig

• Tuvalina

Maryhe: Vilken himla grej det med ditt öra! Så glad att du hittat en bra läkare idag som gick igenom dig ordentligt.

När jag var gravid var jag gruvligt förstoppad, så jag vet hur det är.  Vad fick du för medicin? Antar du försökt allt du kan med naturliga medel, eller?

Zin: Jag blir så glad när jag läser om din läkare - YES!! Det är du värd

Linköping: Jag har inte känt någon unken lukt, jo, lite när jag haft mens... men det är svårt att veta vad som är blodlukt och BV lukt. Vad skönt att du nu är befriad från den i alla fall!!

Tack Zin, fjällsippan, Maryhe och Turlid för er uppbackning gällande behandling. Jag har nu på eget bevåg påbörjat en antibiotikakur. Känner att jag nu gör allt för att öka alla förutsättningar!

Sushikatten: Jag vet hur det är att gå ned sig i tankarna och längtan efter ett barn kan verkligen ta över alla ens tankar och ofta är det lättare för mannen.
    Jag hoppas verkligen du kan genom all info här i tråden ta fram vad du specifikt ska gå in på för att öka förutsättningen för att ett embryo ska stanna i din livmoder!!

Ego: Är på spraydag sju nu. Har känt lite irrationell känsla i kroppen och reagerar kemiskt som min älskade man säger. Haha... ja. Jag blir så arg ibland att jag tror jag ska spricka! I övrigt inga biverkningar.
    Vad vet ni om att bli gravid under synarelasprayningen, någon som hört något om det?

• Tuvalina

Jag kan också tillägga att när jag gick till en kinesiolog så fick jag mariatistel i droppform för att öka rensningen i levern - det i sig gjorde att mina tarmar fungerade bättre. Det i kombination med att jag tog glutaminpulver som är bra för tarmslemhinnan och dessutom undvek jag gluten, socker, kaffe och alkohol i ca sex månader! Det gjorde susen för min hälsa.

Mariatisteldroppar skulle nog vara bra för dig Maryhe. Det som är bra med en kinesiolog är att denne kollar upp vad man verkligen individuellt behöver så man inte behöver stoppa i sig kosttillskott som man inte behöver!

• Tuvalina

Åh, Inanna jag hoppas för dig! Tack vi4 för din omtanke och att du läst tillbaka i mina inlägg! Det var jättekonstigt med blödningen och den varade i fyra dagar och det var då jag började jag spraya istället. Tror inte jag är gravid. Nu har jag sprayat i åtta dagar nu. Börjar få ont vid äggstocken nu, kanske en cysta på gång. Kan det påverka stimuleringen tror ni? Vi4, så härligt med ditt plus, var det ditt första IVF försök? Förstår att du oroar dig för MF. Helt naturligt. 18 jan ska bli en bra dag! Spännande. Kram till alla!

• Tuvalina
    Vi 4 skrev 2011-12-30 22:49:51 följande:
    MissBoring, tack, hoppas ni får bra bemötande och en utredning, det tycker jag verkligen vore berättigat!  

urk, jag verkar ha fått svampinfektion, och nu precis en lite lite blodblandad flytning. Jag som redan oroar mig så mkt Det kan ju förstås bero på svampen, men jag hade jättebesvärlig svamp när jag väntade sonen (har aldrig haft det annars) och hade då aldrig någon sådan flytning vad jag minns. Men det är som sagt bara att försöka hålla oron stången och väääänta och se.
    Har du testat krämen pevisone? Den kan man använda när man är gravid och jag har positiv erfarenhet av den.

Oceanney, vad tråkigt att höra att du börjat blöda. Mina tankar går till dig!

Maryhe, låter onekligen kämpigt det här som kommit upp - dina fysiska åkommor. Mina tankar går även till dig med hopp om att du kan få ordning och reda i det hela snart!
  • Tuvalina

ps... det står i fass om pevisone att det helst inte ska användas under graviditet men det gäller stora ytor. Krämen kan användas på hela kroppen. Vi använder den på våra patienter men jag var till könspolikliniken och en mycket bra läkare där sa att krämen kan användas i tio dagar i underlivet under graviditet.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?