-
Jo, det är säkert skillnad på tappade celler och den första celldelningen. Men om det bara var 46 timmar emellan befruktning och ET så är det mycket möjligt att dina embryon inte hade hunnit dela på sig till 4-celligt. Intressant att höra hur det har gått för de andra embryona. Och du, jag tycker att du ska vänta med att ta diskussionen med kliniken tills du vet hur det har gått. Fortsätter med tumhållningen!Vi 4 skrev 2011-12-13 10:31:50 följande:Fjällsippan, tack för att du försöker peppa, jag tror dock det är skillnad på om de varit frusna och "tappat" celler mot om de aldrig delat sig mer från början, iaf vad jag förstått. Den länken är bra, tack, jag hittade den också när jag letade runt och tycker bara det är synd att de inte har mer info om dag 2 odling. De skriver ju där att efter 48 h kan det vara 2-celligt, men är bäst om det är 4-celligt. För oss tror jag det var ca 46 h mellan.
-
Inanna: jag vet att det inte går att jämföra graviditeter; men vill ändå dela med mig av min erfarenhet. När jag fick MA så hade jag inga blödningar men starka symptom (kräktes t o m upp till en vecka efter skrapningen). Under min lyckade graviditet hade jag däremot småblödningar och brunflagor i början. Hoppas att du följer mitt mönster, kram, tänker på dig!
-
Är verkligen ledsen för Er skull, jag har tänkt så mycket på dig. *kramar om*sushikatten skrev 2011-12-17 09:14:31 följande:Själv orkar jag inte skriva så mycket just nu men hänger med och läser här i bakgrunden.
-
Stort grattis till det pickande lilla !Maraki73 skrev 2011-12-20 13:15:01 följande:Tack så mycket !!! Jag är tillbaka från VUL och vi fick se en liten en på 7,8 mm med ett pickande hjärta nu hoppas jag bara att den stannar där till augusti.
kram -
Trots att jag inte varit skrivande aktiv i tråden på ett tag så ska du veta att du dyker upp i mina tankar varje dag, och då tar jag tag i tummarna! Nu är det din tur att få se ett litet hjärta picka. Eller två.Inanna Li skrev 2011-12-20 09:29:34 följande:Tack för att du fortsätter hoppas för mig . Det är så svårt att vara positiv när jag fått tragiska besked 2 ggr tidigare och dessutom har jag haft små blödningar den här gången men vem vet om det inte är nu som det lyckats trots allt? På torsdag är all väntan över och svaret kommer!
-
Oj, vilken skörd - grattis!selmv skrev 2011-12-19 13:00:23 följande:Hej har idag varit på äggplock o de fick ut 18 st :) så nu hoppas vi på det bästa o att det blir et på ons. Kan säga att det kändes nästan ingenting att göra äggplock o jag som va så nervös :)
-
Beklagar verkligen att det inte blev något den här gången för Er . "Julboost" låter som en utmärkt strategi inför nästa försök! Kram.Maryhe skrev 2011-12-20 13:15:58 följande:Tillbaka från Turin. Har tid den 15:e januari (jo, det finns tider) för genomgång av prover och få en preliminär behandlingsplan + recept utskrivna. Ska satsa på att få ner TSH och boosta mig så mycket det går fram till dess
-
Men åh vad glad jag blir att läsa att du är på gång med immunutredningen. Håller med om att "you should be a doctor"! Läste "Zinfandel-dokumentet" idag, och det är verkligen en gedigen text. Så jag instämmer i trådkören: Skriv boken!Zinfandel skrev 2011-12-17 23:13:27 följande:Nu är det klart - det blir hela immunutredningen i Aten Jag skickade en detaljerad Fertility History, naturligtvis ju mer info de får, desto lättare att göra en bedömning och han blev mycket imponerad över den och sa "you should be a doctor! Haha . Vi hade ett väldigt trevligt samtal så nu åker vi dit om ett par veckor. Det innebär att nästa försök troligtvis inte blir förrän i februari men det är lika bra att köra all in nu. Känns jättebra men en läkare som är helt på ens sida, som har idéer & teorier, som ger mig stora förhoppningar och vill göra allt för mig Fortsättning följer!
Har du fått ta några av immunproverna i Sverige (som du nämnde), eller kör du hela baletten i Grekland? -
Grattis till tillsvidareanställningen ! Håller tummarna för ytterligare ett positivt besked om några dagar!!!Thuleslapper skrev 2011-12-19 18:42:46 följande:Lite ego:
Har ju gått och varit nervös och orolig både pga FET men även för att jag endast har en visstidsanställning som har förlängts och förlängts.
Nu idag fick jag reda på av chefen att jag får en tillsvidaretjänst fom 1 januari!!!
Yiiiippppppppiiii gissa om jag är glad.
Det innebär förstås en viss säkerhet och så mer lön
Nu slipper jag oroa mig för det i alla fall.
Har fortfarande inte fått mens, tempen är fortfarande över 38 och detta på CD31.
5 dagar kvar till TD..... -
Ego: jag har inte så mycket att rapportera från sänghalmsträsket - hade ägglossning i helgen och hoppet på ett mirakel tycks aldrig överge mig ! Funderar mycket fram och tillbaka på om det ska bli en ny IVF och i så fall hur jag ska finansiera den. Idag har jag varit på en "vanlig" gynkoll (cellprov och ditten och datten). Han tog upp något som jag tyckte var intressant i fråga om Pergotime (vi pratade om hur man lyckas bli gravid på hemmaplan); och han hade märkt att många kvinnor inte blir gravida under kuren (ofta p g a slemhinnan påverkas negativt av Pergon), däremot tyckte han sig ha sett ett mönster att det kan finnas förbättrade chanser till graviditet i efterkommande menscykel efter en Pergobehandling. Jag tänkte förstås på dig, Enya, eftersom det var så ditt upplägg blev inför din lyckade IVF. Kanske en månads Pergokur kan gynna både IVF-resultat och hemmaförsök. Intressant, i så fall.