• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tuvalina skrev 2011-12-30 23:24:03 följande:
    Man får inte gå över en vecka om man blivit spontant gravid heller om man är över 39. Personligen tycker jag inte man borde gå över tiden över huvudtaget, då moderkakan blir gammal med tiden. Min moderkaka med Tusse fick förkalkningar och det hade förmodligen att göra med min ålder även om det sker med yngre mammor med. Egentligen borde alla förlösas i vecka 37. Det sa jag till min läkare och hon var väl beredd att hålla med fast det är ju så att många får problem med moderkakan redan i vecka 32 så frekventa UL är väl det bästa!
    Jag håller helt med. Jag förstår inte den här "snålheten" med UL och kontroller, och det är ju otroligt glest mellan UL'en i slutet på graviditeten! Jag var kopplad till spec-mödravården och fick därmed ett extra UL, men fy vad jag var orolig ändå.

Jag läste att du börjar få ont över äggstocken; jag brukar få det när jag börjar bli nedreglerad. Så hoppas att det är en sådan känning som du har; och att du slipper cysta. När ska du på nedregleringskontroll?
  • Fjällsippan
    Enya; tack för all information{#emotions_dlg.flower}. Jag har precis skickat iväg en intresseanmälan för studien allergi och oförklarlig barnlöshet. Förstår dock inte om studien även gäller syskonförsökare med diagnosen oförklarlig barnlöshet. Någon annan som förstår?
  • Fjällsippan

Gott Nytt År underbara vänner! Jag har en bra känsla inför 2012, plussen och bebisarna kommer att bli många i tråden.

• Fjällsippan
    Victoria71 skrev 2012-01-02 11:12:17 följande:
    Jag är klar med min hysteroskopi, en liten polyp togs bort och i övrigt ser allt bra ut. Så när nästa mens kommer börjar jag spruta menopur - ingen nässpray den här gången! Borde börja nästa vecka någon gång. Puh, here we go.  
    Skönt att få bekräftat att livmodern ser fin ut inför kommande försök. Polypen, sågs den även vid VUL, eller var det något som enbart upptäcktes vid hysteroskopin?
  • Fjällsippan
    Söte79 skrev 2011-12-31 11:26:18 följande:
    Igår såg jag min böna på UL och den var helt perfekt! Jag blöder men bönan fäktade med armarna och sparkade med sina små ben!! Stor lycka!! Vi fick jätte fina 3D bilder. Kram!
    Åh vad härligt med en perfekt böna med fäktande armar och ben ! Och kul med fina bilder. Grattis!
  • Fjällsippan
    Victoria71 skrev 2012-01-02 11:32:43 följande:
    Hallå Fjällis, de har sett något litet på VUL i många år, ibland har de gissat myom, ibland polyp, ibland inte sett något alls. Det är inte förrän man går in (under narkos) som man kan säga med säkerhet. 
    Okej, nyfiken eftersom man aldrig har sett några konstigheter öht i min livmoder, men undrar så klart om det finns något störande där ändå. Fick du hysteroskopi på remiss från din gyn?
  • Fjällsippan
    Tuvalina skrev 2011-12-31 00:22:34 följande:
    Jag har sprayat i åtta dagar nu. Ska skicka in ett blodprov när tre veckor gått med full dos. Men ska ringa så fort de öppnar efter juluppehållet och fråga när jag ska ta det där blodprovet egentligen för den tid jag har på pappret är uträknat utifrån spraystart den 28 dec men nu började jag ju spraya den 23 istället. Så jag ska kolla med de helt enkelt.

De går efter provsvaret och ger mig vidare instruktioner via tel om sprutstart och mindre dos med Synarela. Men om de misstänker en cysta så får jag nog komma dit på VUl kanske... vet inte. De sa att det kan bli en cysta och det har ni här några sagt också att om det blir det så punkterar de den vid ÄP. Jag är dock lite orolig då jag fått för mig att en cysta också kan ställa till det att IVF:en blir inställd/uppskjuten...

Kan tyvärr inte svara på din fråga om allergistudien, men jättebra att du anmält dig ju!! CFC verkar ju helt suveräna!
    Jag har också alltid ordinerats spray i 21 dagar. Som jag har förstått det att om det uppstår en cysta så kan den orsaka att nedregleringen går långsammare, men stäm av kliniken när du pratar med dem så att du slipper att oroa dig i onödan.
  • Fjällsippan
    Mia69 skrev 2012-01-02 11:50:44 följande:
    Hej och gott nytt år på er alla!

Varit på VUL idag som INTE gick bra. Embryot var för litet (enbart 5 mm men med tickande hjärta) och det blir förmodligen ett MA. Börjar bli lite less på detta. Får vänta ett par veckor och se att aktiviteten avstannar och sedan invänta missfall. Vill helst slippa skrapning och förra gången kom det ut någon gång i vecka 11 spontant. Har lite graviditetssymtpom då och då men kände på mig att det skulle bli ett dåligt besked idag.

kram till er alla!
    Stor kram; Mia . Instämmer med tjorven, nu hoppas vi på ett mirakel.
  • Fjällsippan

Zin, underbart med vårsol, och att ni är nöjda med besöket! Är, liksom myran, nyfiken på vad som har sagts och gjorts. Kram.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?