-
Förlåt. jag förstår inte....gjorde de en IVF med nedreglering Synarela och fick ett barn. Och därefter fick de 3 barn naturligt. Ibland snöar jag in på detaljerna . Hur som haver jättebra att du har hittat ännu en hjälpreda!Zinfandel skrev 2012-02-12 21:03:38 följande:Vi hade gäster hemma i helgen och vi kom in på ämnet och berättade storyn.. Då visade sig att de har också haft problem, hon hade svår endometrios och han halvsjaskiga spermier så läkaren dömde ut dem och gav dem inte stor chans att lyckas. De valde ändå att prova med Synarela och har sedan lyckats få 3 barn naturligt Där ser man hur det var med den utdömningen...! Dessutom är tjejen sjuksköterska så nu har jag ännu en "hjälpreda"
-
Usch vad tungt det är när man fastnar i att tolka en situation/ett samtal; och när det känns omöjligt att förstå och komma vidare. Jag kan också hålla på så där. Vet du vilka ändringar Svend har gjort inför nästa försök? Kram!linköping68 skrev 2012-02-12 21:17:54 följande:Usch, går bara runt och ältar samtalet med Svend. Vad han sa, hur han sa det, vad menade han egentligen, vad kan jag läsa mellan raderna.....
Min stackars man blir snart galen på mig. Han suckar och säger bara att vi ska vänta och se vad som händer, och får vi inte fortsätta så får vi inte. Hm, jag vill inte sluta nu utan jag vill fortsätta och prova fler gånger innan jag ger upp! Jag vill, jag vill! Inser samtidigt att är äggen slut eller urdåliga så funkar det inte, men hjärtat säger - jag vill! -
Förresten, Anne, glömde skriva i förra inlägget: lycka till på ÄP imorgon!
-
Okej, men jag förstår ändå inte riktigt. Jag har ett flertal väninnor som tvingas behandla svår endometrios med Synarela (kommer därmed i tillfälligt klimakterium och därmed byggs inte endometrium upp). Men östrogenet går ner på noll och de kan inte bli gravida under behandlingen (så som jag har förstått det). Men dina vänner kanske blev gravida efter avslut med Synarelan. Alltid intressant att höra om människors väg fram till graviditet.Zinfandel skrev 2012-02-13 07:14:36 följande:Nix, enbart Synarela utan IVF, tydligen vanligt vid endometrios. Sista barnet fick de utan hjälp med Synarela.
-
Hoppas att allt ser fint ut idag och att det blir ett bra möte med läkaren. Lycka till!Vi 4 skrev 2012-02-13 11:10:27 följande:Fjällsippan, tack för ditt svar! Det låter ju bra att ringa och kolla av lite själv med kliniken när det närmar sig. Jag hade inte uppmärksammat att synarela kunde ge de biverkningarna, intressant. Nu verkar min mens ha kommit, bara 25 dagar efter missfallet började. Hoppas iaf att det är den och inte några rester eller så, vill ju inte behöva skrapa eller så.
-
Okej, nu förstår jag !Zinfandel skrev 2012-02-13 11:36:53 följande:Exakt, inte under men efter!
-
Förresten, jag har fått svar på mina reumaprover. Allt normalt. MF-utredningen som gjordes för något år sedan. Allt normalt. TNF-alfa som togs för ett halvår sedan. 5,6 (hyfsat lågt). Så det är den här situationen som jag bär med mig in i den eventuella behandlingen i vår. För, som sagt, någon utredning i Aten har vi inte råd med. Det känns kluvet. Har man fått ett IVF-barn så är oddsen bra att få ytterligare IVF-barn; enligt min läkare t o m bättre än om man tidigare har fått barn naturligt och sedan behöver assisterad befruktning.
Zinfandel; jag vet ju att du absolut tycker att man ska göra immunutredning (och det tycker ju jag också egentligen) - men vad hade du gjort i min situation där det knappt finns pengar till en till behandling? Finns det något annat jag kan göra här i Sverige som inte kostar skjortan? -
Grattis till skörden ! Hur gick det med Mr Arrogant på plocket? Fick du gehör för Fragmin m.m?Tuvalina skrev 2012-02-13 12:04:33 följande:Nu har vi plockat ut fyra ägg! Hoppas de blir befruktade som de ska nu
-
Vi 4: Instämmer helt här! Döm inte ut dina ägg; och du blev gravid vilket är ett gott tecken även om graviditeten inte höll hela vägen.Zinfandel skrev 2012-02-13 12:07:22 följande:Vi4: vill bara tillägga att dålig befruktningsgrad, delning osv behöver absolut inte bara tyda på dåliga ägg... Det kan lika gärna vara dåliga spermier (trots att proverna är bra, de säger nämligen inget om insidan), stimuleringen, just den cykeln osv. Jag håller med dig, betsöm dig för tex maj och gör upp en plan tills dess med träning, kost, massage, akupunktur & well being, kör korta och lägg till omega 3 & Pred så har du en helt ny plan att se fram emot när vårsolen lyser på oss!!
-
Vi 4; härligt att läkaren var positivare nu! Jag tycker att det låter toppen att du satsar på maj; då får du tid för den återhämtning som du behöver. Min husläkare kollar mitt TSH (jag har varit ärlig mot henne och sagt att det gäller IVF och att det är viktigt att TSH är lugnt inför en sådan behandling), så du kanske kan vända dig till din VC och få hjälp. Och du spammar absolut inte tråden; här får man skriva hur mycket man vill !Vi 4 skrev 2012-02-13 15:29:17 följande:Tack för allt ert stöd inför mitt läkarbesök idag, nu är jag tillbaka och jag är SÅ glad att jag fick hjälp att tänka igenom allt. Jag känner mig faktiskt lite lättare och gladare än på länge. Läkaren var idag ganska positiv (första gången) och hjälpte mig att fundera också. Hon tyckte absolut jag kunde prova korta metoden. Jag sa att jag ville vänta två cykler, till april men eftersom det var mens nu (allt missfall borta, tack och lov) så då krockar det med min mans resa till USA. Så det blir först i början av maj (om nu cyklerna blir som vanligt). Då kunde vi ställa oss på kö till CvL också. Blir ju ändå lite lättare (och billigare) för oss för då kan vi bo hos min syster som bor i Sthlm och kanske tom få barnvakt. I gbg fick vi ju bo på hotell hela familjen i 4 dagar.
Pratade också om TSH, eftersom jag för några år sedan hade 3,9, men hon sa att eftersom jag hade 1,7 i september så borde det vara bra nu med, så det ville hon inte ta om. Det enda som gnager lite nu är om jag väntar för länge, när det blir först i maj, men samtidigt så är det ju bara en cykel senare. Nu ska jag börja rehabilitera mig allt vad jag kan och se detta som en sporre. Varma kramar till er alla. Nu ska jag försöka att inte spamma tråden så mkt på ett tag, har fyllt min kvot för några månader...