• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed skrev 2011-02-24 21:29:45 följande:
    Jag har bokat tid för akupunktur igen och även där dök ett samtal om årstiden upp. Att vi borde behandla mig rent stärkande en period tills ljuset och värmen kommer - att årstiden inte är optimal. På något sätt dyker D-vitaminet upp igen, fast i annan form... Det kanske tål att tänkas på? Kunde man läsa mer om någon studie någonstans?
    Mycket bra!!
  • Zinfandel

Hej Riita! Kul att se dig igen och redan är du ruvare också ;) Håller alla tummar för dig vännen! 

• Zinfandel

Välkomna Mia, Södertjej & Mimmsann! beklagar att ni behöver vara här men hittade till rätt tråd, vi välkomna alltid ny energi, nya tankar och ny kraft Glad Hoppas att vi snart kan döpa denna tråden till Barnvagnstanterna eller nåt annat Flört

• Zinfandel
    Mamma gås skrev 2011-02-28 14:11:27 följande
    Vet du Zinfandel - Tänkte på dig i lördags kväll.., vi var i Sthlm å förlustade oss med min kärleks föräldrar å när vi käkade beställde de in ett vin med "din" druva.. Så du var jag tvungen att le lite även fast jag skälv inte kunde ta nåt att dricka förutom alkoholfria drinkar Skrattande
    Jag ser till att alltid vara med överallt Tungan uteSkrattande
  • Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-02-28 15:47:18 följande:
    Vi älskar att du är med Hjärta!
    Amen Inanna, du får inte skriva sååå, jag blir ju helt tårögd och kan inte koncentrera mig nu...... Tack, kära vän! Hjärta

Jag började dricka kaffe vid 35 Kaffe innan dess kunde jag inte ens äta en pralin som innehöll kaffe.. Mina medarbetare tyckte det var dags. Inte för att det är något supernyttigt som man måste ha men jag tyckte nog det hörde vuxenvärlden till Flört, dessutom är det så väldigt socialt. Jag visste aldrig vad jag skulle dricka ute på fik, te för mig var då morgondryck och varm choklad kändes inte så spännande... Så det blev alltid mineralvatten, inget fel i det. Nåväl, mina arbetskamrater gav mig en kopp med pyttelite kaffe och massor med mjölk och lite socker sen ändrade de doserna efterhand! Idag "klarar" jag att dricka en latte, jag gör det t.o.m gärna! Men jag har fortfarande inget sug efter det, dricker nån kopp i veckan när jag får lust eller fikar med nån Tungan ute 

Hoppas också vi fortsätter följas åt lååång tid framöver! Nu är jag snart klar med min lilla IVF-rapport ;)

• Zinfandel

Snösport: j*ar Gråter men testa imorrn igen, vännen. Stor kram

Hönan: ahhh vad dåliga klinikerna är. Med tanke på det priset de tar och den dåliga utveckling de har så borde åtminstone servicen vara bättre Rynkar på näsan

Södertjej: ta några dagar och var arg, drick ditt kaffe (det finns inga vetenskapliga bevis att det skulle vara farligt med 2 koppar/dag, mer däremot avråder man från) och landa i allt. Jag vill alltid kasta mig in i nästa men känner att det är bra att ta några dagar, vända på tankarna och andas.

• Zinfandel

Inanna: lägger ut mitt lilla resultat i em så du hinner få kött på benen inför ditt samtal med läkaren imorrn.

• Zinfandel
    Kära kämpare! Här kommer mitt resultat av några dagars informationssökande... Hoppas ni finner något som kan hjälpa er eller kanske svar på nån fråga..
    file:///Applications/Adobe%20Reader%207.0.8/IVF.pdf

Många kramar till er  Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?