• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tuvalina: åh vad bra att tre stycken har blivit befruktade! Jag har en enorm förkärlek till just tredagarsodlade embryon, för min son var det när han flyttade in till mig.
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2012-02-15 15:53:18 följande:
    Jag ska till BM på tisdag i nästa vecka och tänkte nog fråga henne om det! Kram tillbaks Glad! Vet inte hur tidigt de börjar lyssna efter hjärtljud på MVC!
    Inanna; bläddrade tillbaka i min blogg och första gången som jag fick höra hjärtljud var i v 13+6. Jag har dock ett vagt minne att bm sa att man brukar börja lyssna senare i graviditeten...men att tjatade en aning och fick lyssna ändå !
  • Fjällsippan
    linköping68 skrev 2012-02-17 09:16:38 följande:
    Har nu testat i alla fall för att slippa vänta och visst var det ett stort j***a Minus Gråter

Usch vad tråkigt - stor, stor kram!
  • Fjällsippan
    Tuvalina skrev 2012-02-16 22:21:37 följande:
    Hemulen, vi är samtida ruvare. När har du TD? Jag har TD 2/3.

De har idag satt in ett åttacelligt ägg hos mig. Jag får tillskott av progynon eftersom min slemhinna betett sig lite märkligt den senaste tiden. Dessutom blir det Fragmininj. och Trombyl från och med idag.

Sov gott alla fina!!
    Grattis till ruvningen .

Jo, jag har en blogg här på FL där jag har ältat nästan alla försök och ruvarsymptom m.m. Men numera uppdaterar jag den väldigt sällan, och har kvar den främst för de gamla kompisarna här på FL som stöttade mig fantastiskt mycket fram till sonen kom. Det är ett sätt att hålla kontakt när man inte hänger i samma trådar längre. 
  • Fjällsippan
    hemulen skrev 2012-02-16 21:27:46 följande:
    Jag fick själv ett 6-celligt tillbaka idag. Embryo 1 klarade inte upptiningen, och nr 2 tappade två celler... Känns som lite mindre chans med det än med ett som inte tappat celler, men man vet ju aldrig.
    Hemulen: Som jag har förstått det så har små frysisar verkligen förmågan att "reparera" sig själva när de har tappat någon cell. Grattis till ruvningen
  • Fjällsippan
    Cathy skrev 2012-02-19 15:07:55 följande:
    Hej tjejer! Har inte varit så aktiv i tråden men jag följer er hela tiden Flört
    Mitt senaste försök misslyckades, inget av 10 ägg (en såg ok ut) befruktades.

Kliniken föreslog Fostimon för nästa försök - är det någon här som provat Fostimon?
    Cathy; usch vad ledsamt att det inte blev någon befruktning. Jag har haft Fostimon; och fick tillbaka ett jättefint embryo (men inget plus, men det är ju inget ovanligt när det gäller mig ). Jag tycker absolut att du ska ge Fostimon en chans. Om jag jämför det med Menopur och Puregon så reagerade kroppen mycket långsammare på östrogenet; blåsorna blev något färre och växte markant långsammare de första dagarna. Men runt stimuleringsdag 10 hade E2-värdet (och blåsorna) kommit upp i fin nivå. Min läkare dubbelkollade med leverantören som bekräftade att Fostimonet kan verka långsammare för vissa i början av stimuleringen. Men det kanske är bra om man har problem med äggkvaliteten; att äggen får växa till sig i lugn och ro. Alla stimuleringshistorier är, så klart, högst individuella; men jag tänkte att jag delar med mig av min erfarenhet så att du inte blir orolig om du reagerar som jag på Fostimonet och att det därmed händer ganska lite i stockarna de första stimuleringsdagarna.
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2012-02-19 12:29:29 följande:
    Måste berätta om en ny immunologimetod, åtminstone ny för mig, som Gloxi berättade om för mig som CFC använder/börjat med (vet inte hur länge de gjort det), sk IRAP-behandling (Interleukin Receptor Antagonist Protein). Den går ut på att man tar blod från kvinnan och centrifugerar det för att få bort de röda blodkropparna. Serumet som kvarstår injiceras åter i kvinnan vid ÄP och runt ET för att dämpa & balansera immunförvsvaret, en annan variant av LIT alltså och enbart kvinnans eget blod. Mycket intressant! Metoden används tydligen hyfsat ofta på hästar i immunologiska sammanhang:
    www.alltomhastar.se/artiklar/hast-halsa/irap-...
    Zinfandel; mycket intressant. Kanske ännu en anledning för mig att göra ett sista syskonförsök !
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?