-
Maryhe: Instämmer med Skytten här, bra att du har kapat henne. Innan behandlingar och under behandlingar och framför allt under ruvningarna försöker jag isolera mig från energitjuvarna i min omgivning. Då blir jag härligt egoistisk för en period (vilket går helt emot min natur eftersom jag är väldigt tillgänglig för allt och alla i vanliga fall). Lycka till med proverna imorgon; hoppas att hormonerna håller sig på lagom nivå och att du slipper ÖS.Skytten skrev 2012-01-26 12:18:56 följande:Maryhe - en typisk energitjuv skulle jag vilja säga. Bra att du kapat henne.
-
Tack alla för intressant och ingående immunologidiskussion!
-
Zinfandel: den nonchalans (eller är det okunskap?) som dina läkare har uppvisat är skrämmande. Jag tycker att det är viktigt att du gör en Lex Maria-anmälan (om du orkar), inte bara för din egen del utan även för alla andra som blir felbehandlade inom fertilitetsvården. Men vad bra att du har hittat en läkare som är en hjälp på vägen mot operation; vårdgarantin borde väl gälla?! Hoppas så innerligt att den tradiga väntan snart är över och att du kan ta nästa steg till behandling och din bebis. Kram.
-
Härligt; grattis till dubbelruvningen !Nu Syskon skrev 2012-01-27 14:16:50 följande:
Själv har jag varit på ET jag fick tillbaka 2 st som vanligt en 4 cellers och en 5 cellers de såg fina ut.
Alla 6 blev befruktade men en hade slutat dela sig tre odlas vidare ihopp om att de växer till sig och går att frysa.
Nu är det bara att vänta och se TD den 14/2.
-
Maryhe: stort lycka till imorgon!
42an: stort lycka till imorgon till dig också!. Jag brukar också har supermycket ÄL-känningar dagarna innan ÄP, men det har alltid gått bra för mig också. -
I backspegeln så tycker jag att jag har ifrågasatt för lite, speciellt under mina första landstingsfinansierade försök. Och nu sitter jag här med en journal på över 150 sidor och kan bl a konstatera att under mina 10 första återföringar så låg mitt TSH förmodligen runt 3,5 vilket säkert var en bidragande orsak till alla minus (och 1 MA). Jag får trösta mig med att kunskapen kring exempelvis TSH och referensvärdena inte fanns tillgänglig för mig på den tiden. Jag ifrågasatte så gott jag kunde; men jag hade inte kunskapen att ställa de rätta frågorna. Många förblindas säkert av det yttre, och som jag hörde häromdagen om Sophiahemmet att "dom är ju lite dyrare, men är ju bäst och ligger så centralt". Jag har ingen personlig erfarenhet av Sophiahemmet men har många FL-väninnor och väninnor IRL som har blivit felhandlade, illa bemötta p g a ålder, har blivit borträknade men fått barn via annan klinik senare m.m. Så jag provocerades verkligen över kommentaren om att "dom var bäst". Jag önskar också att fler ifrågasatte mer.Zinfandel skrev 2012-01-29 21:17:14 följande:Läste en annan tråd om "mina" läkare som ni vet missat så mycket, som i den tråden nästan hyllas till skyarna... Visst, det är en av Sveriges modernaste kliniker, man får eget rum & badrum, i väntrummet finns fruktkorg & doftljus och sköterskorna är verkligen underbara, inget snack om saken. Men förblindas vi så av allt yttre? Tjejer som gjort både 5 och 6 försök utan att ens undra över om det kanske behöver göras nåt annat..? Sen märker jag att det är vanligt (inte här) att många tror att bara för att de har fått ett barn så är det ju inget fel nånstans. Ja, man önskar verkligen att fler ifrågasatte mer.
-
linköping; stort lycka till i Danmark!linköping68 skrev 2012-01-29 22:38:03 följande:Imorgon bär det av till Danmark och sen CFC på tisdag fm. Spännande och otäckt. Hur ska det gå? Ska de 3 ynka blåsorna innehålla ägg eller inte? Ja, vi får se.
Kram till er alla! -
Grattis, Spears! Vad härligt att höra att allt har gått bra, och att det är nästan bara gos som står på schemat nu !Spears skrev 2012-01-31 08:02:45 följande:Hej! Nu är han äntligen här :) Det var en ganska långddragen förlossning men allt gick bra, föddes via KS.. Han är väldigt gosig och vill amma hela tiden, så mycket mys blir det :) Lycka till alla andra och ge inte upp... Kramar!!
-
Usch vad trist att det blev en massa missförstånd kring ÄP'et och nedfrysningen, och obegripligt hur påven har kommit fram till just siffran 12. Äggen borde rimligtvis vandra ner i äggledarna; men jag vet inte riktigt hur de beter sig när de inte får slungas iväg själva utan blir punkterade (blåsorna). Men jag hade nog också avstått från hemmaförsök i ditt läge, även om det skulle vara lockande. Håller tummarna stenhårt för dina små i labbet.Maryhe skrev 2012-01-30 23:58:34 följande:Ego: vad händer med de punkterade folliklarna? Vandrar de äggen ner i äggledaren som vanligt? De måste de väl göra? Synd att man inte kan prova hemma, jag är öm efter ÄP och rädd för infektioner. De plockade alltså bara en äggstock och på den andra punkterades bara folliklarna. Synd, de var stora och fina. Vet forfarande inte om jag ska skratta eller gråta, kan inte riktigt släppa det. Blir det ytterliggare en gång så kommer jag frysa ner om det finns fler än 12. Sedan blir det privat och jättedyrt. Så det hade varit bra med ett gäng ägg i frysen när man tänker så här i efter hand.
-
42an: åh vad härligt att det har dykt upp några fler små rackare! Stort lycka till imorgon på ÄP!42an skrev 2012-01-30 22:26:14 följande:Äp på onsd 10.15. Har just smackat Ovitrellesprutan i magen. Godnatt med er, sweet dreams!