Inanna Li skrev 2012-01-31 19:40:19 följande:
Jag har varit med om en mardrömsvecka så jag har inte orkat skriva förrän nu. Började med blödningar av färskt blod söndagen den 22 januari. Åkte till gynakuten och allt såg bra ut. Blödningen avtog måndag och tisdag, fortsatte sen rejält på onsdag och pågick medan jag gjorde KUB/NUPP-prov. Blödde rejält på torsdag så då åkte jag till gynakuten igen. Allt såg bra ut. Blödningen avtog och det var lugnt ända till fredag kväll då jag började blöda rejält igen med massor av rött blod och levrat blod och klumpar (en stor som ett färskt plommon) fram till lördag förmiddag. Nu har jag det bara varit brunt blod sen 3 dygn tillbka. Var på gynakuten för tredje gången idag. Kollade att fostret levde och fick läkarintyg för sjukskrivning hela denna vecka. Nu hoppas jag allt ska bli bra så jag äntligen kan njuta av graviditeten. Jag har knappt sovit den senaste veckan, sprungit på toa varje timme och inte ätit så mycket som jag borde.
Är så glad att jag fick så bra resultat på KUB-testet. ris 1:20 000 på trisomi 18 + 13 och risk 1:6489 på trisomi 21 (DS). Bra för en 43-åring! I min ålder är bakgrunds risken 1:42 respektive 1:31 så jag är glad att det blev så mycket bättre. Skönt att slippa gå vidare med FvP!
Önskar alla lycka till med vad ni har framför er. Jag har inte hunnit uppdatera mig helt än!
Stor kram till alla
!
Inanna; men vilken hemsk vecka du har haft! Verkligen bra att du får vila nu; och jag hoppas innerligt att du slipper blödningarna framöver. Jättegrattis till resultatet på KUB'en, det är ju fantastiskt för en 43-åring!