• sushikatten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-11-10 11:44:09 följande:
    RD 3 är för tidigt att känna något, embryot/embryona har inte börjat sin implantation ännu så något hCg (förutom från Ovitrellen) har inte börjat produceras. Mina bröst värkte inte i början under min lyckade ruvning; det var först runt RD 20 som mina bröst gav sig till känna. Så bröstsymptom är ingenting alls att lita på, i alla fall inte för mig. *tummarna hålls för fullt*. 
    Ja man är ju hel borta just nu och det där med att känna efter är mitt dilemma. Jag får vänta några dagar till.

Innana. Tack för tumhållning. Ja det där med pengar just nu är inte det bästa. Vi har lagt ut 200 tusen och det börjar kännas speciellt nu när mannnen inte haft inkomst sen april och alla besparade pengarna är slut. Så vi får ta tag i det till våren, kanske. Låter jätte bra med befruktningsgraden.  

Söte: Hoppas magen blir bättre. ja ruvperioden är ju så pissssss. Vi får ta oss igenom detta nu på bästa sätt.

Själv var jag ut och sprang/gick idag 8 kilometer för  så negativ som jag va kunde jag lika gärna springa när det endå inte finns något där. Ska försöka tänka lite mer positivt. Tack för all uppmuntran här.Ni är så kloka och det lugnar mig.  
  • sushikatten
    Söte79 skrev 2011-11-11 13:50:26 följande:
    Skrev ett jätte långt inlägg till er... Tur det försvan. För jag tror egentligen ingen hade fattat ett dugg av mitt svammel... Men kortfattat: JAG ÄR TRÖTT PÅ MEDICINER OCH SPRUTOR! Kram tjejer! :0)
    Förstå fullständigt! Ibland vill man bara att det ska vara över.
  • sushikatten

Kalimero och Innana: Håller tummarna och tårna stenhårt inför morrondagen! 

Linköping: Låter väldigt bra att du kommer ner i värderna och helst under 1 hur mycket levaxin tar du nu? Kör bara en tablett men är inte säker på att jag var under 1 ska kolla för säkerhetsskull. Läkarna på Calanderska sa att allt under 3 är normalt men har hört att helst ska man för att få så bra resultat som möjligt ha under 1. Så helt rätt inställning.

Vinkar till Er alla andra:))))))

• sushikatten

Kalimero: Nu håller vi tummarna att det går bra med befruktningen. Grattis till ÄP. Ja så börjar nervresan. Ska det befruktas och kommer det att ta sig? Vad vi är starka som klarar det här gång på gång. 

Söte: Jag tycker du ska vara glad för ditt plus för plus är alltid plus. Håller allt att det ska fortsätta att vara plus. Vilken sticka använde du? 

• sushikatten
    Söte79 skrev 2011-11-14 15:20:04 följande:
    Jag kan liksom inte tillåta mig vara glad... Vet inte vad det är för fel på mig..? Jag  har nästan varit mer ledsen idag än innan det svaga plusset... Tror att jag har blivit lurad av den ÄL sprutan... Jag får se vad tiden utvisar.. Men måste rycka upp mig nu, inget blir bättre av att deppa! Jag använde ett vanligt Cb... Är dom dåliga? 
    CB är den bästa så det ska nog vara påliteligt! Förstår att du känner dig osäker.Testa igen om några dagar.
  • sushikatten
    Enya70 skrev 2011-11-14 21:32:42 följande:
    Inanna fina fina du, var är du någonstans? Hur gick det?
    Hae oxå varit inne hela dagen och kollat! Vad kan ha hänt? 

Innana: Hoppas nu att inte något hemskt har hänt? styrkekramar till dig! Ush blir orolig! 
  • sushikatten

Ja så börjar jag skriva igen! Hade gjort ett jätte långt inlägg och när jag ska skicka iväg det så visar ingen nätDemon
    Nu försöker igen !

Innana: Förstår din frustration men försök att se här och nu och jag vet att det är svårt! Man ska alltid på analysera och fundera och tyvärr så tror jag att det bryter ner mer än ger. Lätt att säga men förstår att man lätt hamnar där och även jag givetvis är där ibland men bra att försöka vända på den onda spiralen. Vi får hålla tummarna att äggen är fina och det blir ett fin embryo som vill stanna hos dig. Nu får vi hålla tummarna att de befruktas bra och att de utvecklas bra. styrkekramar till dig.

Myran68: Funderar faktiskt i samma banor med ÄD, Varför väljer ni Finland?

Kalimero; Grattis till jätte bra resultat! 

• sushikatten
    myran6801 skrev 2011-11-15 21:24:26 följande:
    Vi funderar på FInland främst för att det är nära, de har blonda donatorer och för att många här på FL rekommenderar dem. Men vi ska också kontakta IVI i Valencia eller Barcelona som jag fått tips om fr en tjej i en annan tråd för där har de mycket kortare väntetid. På kliniken hon går får de in 15 donatorer om dagen.
    Ja Spanien låter intressant för vår del ! Vi får se hur det blir här mot våren. Man hinner ta till sig en heldel information. Det känns att ha en plan B men samtidigt frustrerande att det aldrig ska vara enkelt! 
  • sushikatten

Inanna och kalimero: Nu håller jag tummarna att det ska gå bra på ET idag och att de vill stanna i nio månader där inne och gro. Styrkekramar tll ER!HjärtaHjärta

Bra att ni nämner det där med levaxin ska börja ta tabletten på morgonen, Tack!

Turlid: underbart att känna att magen växer. Jätte grattisar! Och tack för stödet! 

• sushikatten
    callimero skrev 2011-11-16 08:14:55 följande:
    Vink-vink till alla, nu är det nervigt! Håll de små tummarna. Drömmer
    Jag håller alla mina stora tummar! Det är klart att det är nervigt! Men en ny tid av hopp! Lycka till ännu en gång!Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?