• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

tjorven01 skrev 2011-10-25 12:04:29 följande:
    Hej alla fina
    ÄP idag gav 4 ägg
    Har bestämt mig för att ignorera morgonens beh och är nu på väg till skolan
    Nu börjar ju värsta tiden fram till ET
    Hoppas att något blir dugligt att sätta tillbaka
    Kram

Vad bra! Grattis!!!
  • linköping68
    Zinfandel: lovar att återkomma så fort jag vet något mer....Sökte på preparatet Anne F skrev om och hittade några intressanta sidor ang binjureproblem. Intressant som du skriver Zin att,  njurar och binjurar är inblandade i allt i kroppen. Fast det är ju lite klart egentligen då de är reningsverk.
  • linköping68

Tack igen Zinfandel för värdefull info. Du är ju som en guldgruva som vi bara kan ösa kunskap infrån, underbart!!!

En fråga till er som äter Inofolic Plus..... Har ni fått mardrömmar efter att ni börjat med dem? Jag började med Inofolic Plus för ca 10 dagar sen och har de senaste 6 dagarna haft de mest hemska mardrömmar. Inat vaknade jag i sån skräck och ångest att jag knappt kunde andas. Dessutom är mannen på resa så det var inte kul. Som tur var kom lilla dottern tassande strax efter och kröp ned hos mig.I vanliga fall leder vi tillbaka henne till hennes säng, men nu fick hon stanna.
    Vet inte om det är Inofolicen som gör detta eller något annat. Olustigt är det iaf.  

• linköping68

Tack för svar ang Inofolic Plus. Då kanske mardrömmarna beror på Inofolicen..... men fortsätter att ta den och hoppas att det mardrömmarna går över.

• linköping68

Underbara alla på tråden Hjärta får ursäkta min klumpighet och att jag är superEGO nu.... har varit bortrest 1 vecka och inte hunnit läsa ifatt, men måste bara få bolla med er om att jag nu ringt CFC och är lite lätt chockadFörvånad

Fick teletid sent igår på CFC. Förstod inte ett dugg av danskan så jag missade vem jag pratade med innan vi gick över till engelska. Berättade om min situation och hade förväntat mig att kliniken ville träffa oss, men vad säger läkaren.... hitta en gynekolog där du bor och få den att skriva ut medicin så kan du börja spruta på dag 2 på nästa mens. Men försökte jag, det är ju om typ 1 vecka. Ja det blir bra fick jag till svar. De vill inte ens träffas innan??? Läkaren frågade inget alls om min, tidigare IVFhistorik, mediciner, sjukdomar etc? Är alldeles förvirrad.
    Fick ett mail idag med att jag ska spruta 300 Gonal F och UL på sprutdag 6.  Visste att de har löpande band princip, men hade inte förväntat mig detta. Är fortfarande chockad tror jag. De enda de ville ha var blodprov för HIV och Hepatit, mindre än 1 år gamla.

Söta ni är så förvirrad nu att jag inte vet ut eller in. Ska jag bara lyda och köra eller försöka komma dit och träffa dem? Är Gonal bra? Är 300 en normal dos? HJÄLP........     

• linköping68

ett litet tillägg bara..... är det bättre att inte spraya när man är "gammal"? Har ju bara gjort 1 IVF och då sprayade jag och sen sprutade. Nu blir det pang på sprutorna..... Förvånad

• linköping68

Tack för svar!!!! Går runt här i min ensamhet och nojjar lite grann över allt runt CFC. Han aldrig berätta för läkaren att jag är en tjockis, vilket kanske påverkar deras vilja att ta emot mig. Kanske borde jag ha högre dos för att jag har extra hull? Hur gör jag om jag inte får tid hos någon gyn som kan skriva ut mediciner och ta UL? Snurr, snurr, snurr i huvudet och ingen hemma att diskutera med (mannen jobbar) Rynkar på näsan
    Ska nog bara gå och lägga mig tror jag.   

• linköping68

En liten fråga till er som äter Trombyl och Prednisolon..... varför tar ni dem och hur mycket?
    Trombyl för att tunna blodet och Pred för att göra det lättare för befruktat ägg att fastna?

Kunskapen här inne är större än vad man kan hitta på resten av nätet Glad

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?