• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe: säger också jösses! Nej, då är det faktiskt lite bättre med spottings så man blir "varnad".
    Oceanny och Selmv: ruva lugnt Glad 
    Inanna: håller tummarna håååååårt!

Vinkar till alla och önskar God jul och gott nytt år!!!!
    Tar lite FL-semester i ett antal dagar då halva släkten kommer vara här i jul. Det blir fullt upp med annat. Kramar till er alla underbara FL-vänner! Ni gör tillvaron ljusare med stöttning, råd, tips, idéer, tankar och massa annat. Hurra för er!!!    

• linköping68

Men åh, vad roligt Inanna, grattis! 

Vad jobbigt Söte, men försök att inte oroa dig för mycket och lyssna på läkarna. 

• linköping68
    Vi 4: säger som alla har sagt till mig..... vänd er utomlands tex CFC i Danmark om ni får nej här hemma. De är mycket mer öppna utomlands till oss som inte längre passar in i mallen här i Sverige.

Myran
    : låter som ett mycket bra samtal med Svend på CFC. Hoppas att det går vägen med en bra gyn här i Sverige och hoppas att surläkaren får en utskällning av Svend.

Nu tar jag julledigt. Kram!!!    
  • linköping68

Men så fantastiskt det verkar bli  i tråden...... bara massa plus nu och framöver!!!!!

Massor av grattis till Vi 4 och Vrålapan. Hurra! Blir gärna smittad av gravidbaciller Flört

• linköping68

Zinfandel: så galet bra av din läkare. Underbart!!!

Maryhe: men gud så hemskt med ditt öra!!! Sprit på bomull? Är de helt galna? Herregud säger jag bara!!!!

Bengalen: välkommen!

Hej, hej alla andra 

EGO: Har nu kört kur a la Ludmila. Verkligen effektivt. Har länge tyckt att jag luktat unket, men gyn har hela tiden sagt att det är inget alls. Nu luktar jag inget alls och det känns så fräscht!!!
    Nu inväntar vi bara nästa mens och start på CFC…. Lite spännande och läskigt

Önskar alla god fortsättning! 

• linköping68
    Åh, underbart Turild! Många grattis!!!!!!!!!!

Ego: har haft en mörk period Blev osams med en kollega häromdagen. Hon satt i lunchrummet och pratade högt om alla kvinnor som bara måste skaffa barn efter 40, och hur hemska och själviska de är. Hon minsann hade skaffat sina barn tidigt så att barnen skulle slippa ha gamla föräldrar och inte behöva skämmas över föräldrar som är gamla som mor/farföräldrar. Hon avslutade med att det borde vara förbjudet med att skaffa barn sent i livet. Några höll med, andra var lite mer försiktiga i sina svar. Fan for i mig och jag svarade att då måste jag vara en av dessa hemska människor, för jag vill gärna ha fler barn. Hon blev lite röd om kinderna, men tyckte att jag inte var så gammal som hon menade. Jasså, sa jag. Jag som är 43 och alltså över din gräns på 40. Hon kunde inte riktigt svara på ett bra sätt så jag fortsatte och ställa på om vem som ska förbjuda att "gamla" får skaffa barn. Vad händer med alla som träffar sina parners sent? Alla som försöker, men får missfall på missfall. Alla som gör IVF efter IVF och det inte går. Osv...... Jag var nog rejält vass och det slutade med att hon stormade iväg jättearg och upprörd över att jag ifrågasatte henne. Har hört från några kollegor att hon nu pratat illa om mig och att jag är så konstig. Det rör mig inte i ryggen för jag vet vem jag är och behöver inte ständig bekräftelse från andra. Nog om det.

Dags för mens. Hade hoppats (igen) på att det inte skulle bli mens denna månad (heller), men så blir det inte då tempen har fallit. MEN det innebär en snar sprutstart! Spännande och läskigt.

FRÅGA: har tagit 2,5 prednisolon och ska starta med Albyl. Ska jag höja prednisolon till 5 mg och vilekn mängs Albyl? Kanske 1/4 av 250 mg tabletten?

Läser igen senare och ser vad som hänt er alla. Kramar i mängd!     

• linköping68

Glömde en ljusglimt i mörkret. Mitt TSH har sjunkit rejält och var nu nere på 0,14. Så det kanske är lite lågt istället. Har slutat ta 100 och gått tillbaka till 75 som jag tänkte ta en liten tid.

• linköping68

Miss Boring: GRATTIS! Vad roligt! {#emotions_dlg.flower}

Fjällis: jag skickade via mail, men fick felmeddelande 2ggr, och fick dela upp dokumenten i flera mail. Jag hade inte många sidor. Kanske hade jag inte komprimerat dokumenten som man kanske ska. Obestämd

Mamma Gås: vila upp dig och samla kraft och sen satsa fullt ut för att få plus! Solig

Maryhe: tack för svar på min fråga J ökar på dosen av pred och albyl. Skrattande

Zinfandel: det låter lite dramatisk att ta bort äggledarna, men samtidigt så vettigt för att rensa rent och få bort infektion. Men så synd att det tar så lång tid med alla undersökningar, väntan på svar etc. Blä. ”Skitkroppen” din bär bebis 2013 {#emotions_dlg.flower}

Tack för hejarop tjejer Hjärta ! Som tur är så jobbar jag inte nära knäppisen på jobbet, men ser henne dagligen. Blir fortfarande arg när jag ser henne fast det gått över 1 vecka. Jag, långsint? Inte i vanliga fall, men nu JA.

Ego: sprutstart närmar sig!!! Troligen börjar jag spruta på tisdag, eller onsdag Skrattande 

• linköping68

Rotade fram listan, men den ser lite lustig ut..... Uppdaterade mig lite. Väntar fortfarande på mens så jag får börja spruta!!!!

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF 1 (misslyckades), inväntar FET.
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 + ICSI2 (frusna ägg)-  sprutstart ca 19 januari Centro Promea Turin, Italien
    Sunseed. 40 år, IVF 1(misslyckades), FET 1, testdag 21/12 minus. Väntar på FET 2.
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ),  3 IVF  samt 1 FET, alltid minus.....
    Linköping68, 43 år, Linköping: CFC. Börjar spruta vilken dag som helst

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!

***FET***
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50

***SPRAYAR***
    Anne f 41, Trönö, första spraydag 23 dec, IVF försök nr 1.
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt

***SPRUTAR***
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, sprutstart 11/1

***JAPANSKA METODEN***

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Mia, 42 år, Göteborg, (2 IVF, FET x 2) nu FET 3, TD 14/12
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET 5/12 TD 23/12

***GRAVIDA***
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11,   27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Vi 4, 40 år, Carlanderska Gbg, IVF nr 1 (syskonförsök), ET 10/12, TD 24/12. BF 28/8 2012

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar

• linköping68

Hoppar bara in lite snabbt, men har inte hunnit läsa...... Har äntligen kommit hem efter en jobbig händelse.

Vill bara meddela att jag nu är igång och sprutar. Trolig ÄP runt de sista dagarna i januari. Spännande. Var ska man bo nu i  Danmark? Inte vid -cfc vet jag, men var? Vill helst vara kvar i DK och ha lite minisemester samtidigt. Tips tas gärna emot.

Tittar snart in igen och uppdaterar mig på tråden. Hoppas astt ni alla inte bytt signatur för då hittar jag er kanske inte..... Förvånad

Kram, kram      

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?