• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Håller alla tummar å tår för dig imorn Zin!!! Hjärta

• Mamma gås

Håller tummarna så förbaskat hårt idag för er - Zinfandel å Maryhe!!

Linköping - Jag köpte min (efter mkt letande) i Gbg på en muskelbyggaraffär :)) Går alldeles säkert att köpa på nätet. Den heter 7-Keto från Body Science. Det är en kortisolblockerare å för mig har det hjälpt även i viktnedgången. Innan jag började med den så var jag svullen å kroppen hade lixom ingen cirkulation. Lycka till å hör av dig om du inte hittar den så får vi fixa det på nåt vis, jag har släkt å vänner i Gbg så då löser vi det på så sätt :) Kramen till dig!!

Ang. njurpratet så stämmer det precis som Zin säger, njurarna är det som föder liv enl TKM. Det går även att gnugga lite lätt med handflatorna över njurarna för att få igång värme å cirkulation.

Ego - Här kom mensen igång igår så nu är det snart dags för ett FET.. Börjar bli liiite nervös :) 

• Mamma gås

Grattis Boe!!! Underbart!! De ger mig hopp inför mitt FET nästa vecka :) Som är mitt första FET efter 3 IVF:er :)

Å Grattis till fina ruvningar Maryhe å Zin!!!  

• Mamma gås
    Inanna Li skrev 2011-09-18 10:29:37 följande:
    Glad på ÄL-test idag på CD 18! Det innebär att det kan bli FET på min födelsedag på onsdag! Det måste ju bara gå bra då eller Skrattande??? Om de små liven klarar upptiningen förstås ...

Inser att jag förmodligen är min kliniks äldsta patient nu fast jag ser ut som och känner mig som en ungdom. En paradoxal känsla!
    Underbart!! Då håller jag tummarna att vi kommer följas åt denna gången Glad Förhoppningsvis har jag gladgubbe på stickan imorn så då har jag FET på tors + att jag oxå fyller år på ons Glad
  • Mamma gås
    Enya70 skrev 2011-09-18 17:13:55 följande:
    Håller tummarna för dig Mamma Gås. Jättekul med alla septembergirls!
    Tack! Ja, de e jätteroligt :) Å jag känner sånt pepp inför denna gången tack vare att ni är flera som plussat! Det ger mig otroligt mkt hopp!!
  • Mamma gås

Grattis Linköping!! Solig

Zinfandel - Kan säga av egen erfarenhet att det känns igen i mitt fall oxå, det inlägget du gjorde från Lyxmamman.. De två första med menopur långa metoden - tvärkassa ägg å kliniken undrar vad som hänt med tanke på de fina provsvaren jag hade.. Relativt bra antal ägg men endast 2 halvbra som gick att stoppa tillbaka per omgång å inget till frysen. Tredje gången körde vi Gonal-f, korta metoden å två dgr längre sprutdagar jmf med tidigare å vips hade jag 4 toppenfina ägg. Ett till mig (som resulterade i graviditet, dock MA v. 16) + 3 fina till frysen.

Nu har jag fått glad gubbe på stickan, så det blir FET på tors kl 15 Solig  Då är jag 39 år + 1 dag Tungan ute Å jäklar va gött de är att inte vara fullproppad med hormoner. Så håll tummarna att dom inte ringer innan 13 med tråkiga nyheter..

• Mamma gås
    Inanna Li skrev 2011-09-19 17:01:44 följande:
    mamma gås - Grattis till att det blir FET och att du fyller år på årets bästa dag Flört och att jag får en fin ruvarkompis Solig
    Den bästa dagen!! Skrattande Ja, de ska bli så trevligt att få ruva med dig å självklart ni andra ruvare oxå Solig Nu börjar jag bli pirrigt nervös.. Huu.. Tungan ute En dag kvar Inanna, håller tummarna stenhårt!!
    Inanna Li skrev 2011-09-19 17:04:28 följande:
    Åh, vad bra att det lyckades med frysta 2-dagars för dig! Precis vad jag ville höra nu Hjärta
    Säger detsamma, det är sånt positivt man vill höra Solig
    Zinfandel skrev 2011-09-19 16:42:40 följande:
    Var i tvättstugan och blev så full i skratt. Här diskuterar vi vilket fsh man ska välja och hur man ska resonera när Maryhe bara dyker in och säger att det avgör ju blodprovet.... Jamen såklart Skäms, fattar ni hur primitivt det är här..?! Det är faktisikt skrattretande. Naturligtvis borde det vara värdena som avgör, inte vad man känner för..... Dessutom borde läkarna ha så mycket kunskap att de faktiskt säger att just denna cykeln är inte optimal, vi väntar till nästa.
    Vi kanske kan åka till Maryhe allihopa, kanske kan få mängdrabatt Flört Min undran är ju varför de ska vara så jäkla svårt i Svergie när det är så självklart i andra länder..
  • Mamma gås
    Inanna Li skrev 2011-09-21 11:08:37 följande:
    Tack Hjärta! Håller tummarna för dig också! Här ska vi bli FET-a = Gravid!!!
    APSELUT!! Tungan ute
    Hoppfull - Galet! En människa ska inte behöva gå igenom så många prövningar.. Hjärta

Tack alla fina kämpande fl vänner för alla gratulationer Solig  Å vilken fin tårta Zinfandel!! Skrattande Min reflektion att du har en förkylning Zin, kanske är jättebra egentligen.. 

Det är ju helt underbart Inanna att du fick båda tillbaka + att det finns två till i frysen!! Håller tummarna sååå hårt att dom boar in sig ordentligt nu! Hjärta

Håller tummarna för dig Victoria i morron att det blir en toppenfin skörd!!

• Mamma gås
    Victoria71 - Hoppas du känner dig lite piggare idag å så håller jag tummarna för ET imorn Solig El är det långtidsodling som gäller? 

Celin - Grattis till det fina resultatet!! Ett fint till dig å två till frysen är ju toppen Solig  

pp08 - Grattis till dig oxå!! Underbart!! Solig 

Ego - Det första embryot de tog upp för tining igår klarade sig jättebra, så jag fick tillbaka en jättefin 4-cellig liten "Boris" Glad Känns fantastiskt bra med tanke på att jag var så nervös innan att jag inte kunde koncentrera mig på jobbmötena.. Så fort telefonen ringde höll jag på å falla ihop Tungan ute Så eftersom den första klarade upptiningen så har jag två kvar i frysen.
    Men oj vilken skillnad det är rent fysiskt att göra FET.., har ju aldrig gjort det, men drömt om det. Inga hormoner å värk i kroppen, ingen ÖS ... Solig Officiell TD 8/10

• Mamma gås

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när. 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Mia, 42, Göteborg, IVF2/FET2 slutet av september
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL ?, BIM 18/10, FET i november
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 

***ÄP/ET***
    Victoria71, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, ÄP 22/9, ET 24/9

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. FET 8/9, TD nångång 20-25/9 ;)
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, FET 21/9, TD 5/10 (Försök 6, Tidigare 3 ET + 2 FET och 2 MA)
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 10/10
    Maraki73, 37 (snart38) Göteborg, IVF2 ÄP 13/9 ET 15/9 TD 2/10 ( tidigare 1 ET+ 1 FET( fick MF)
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1: 22/9, TD 8/10

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF maj 2012
    mamman0301 IVF2 Blekinge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9,BF 15 maj 2012
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 1 Centro Promea Turin, Italien BF 24 maj 2012

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?