• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jösses, vilken otroligt fin sida Zin!!! Vilket fantastiskt jobb du lagt ner Solig Tänker att jag ska skriva ner min historia och lägga in den under solskenshistorier. Sen såg jag att Chris Bunkell låg under Kinesilologi, han är akupunktör Solig Ska ta reda på vad hans hemsida heter så återkommer jag med det vid ett senare tillfälle.

• Mamma gås
    Zinfandel skrev 2012-11-07 12:55:48 följande:
    Oj tack alla!! Blir helt överväldigad över era kommentarer Skäms Tack, gulle er!! Hjärta Veronica; det vore den allra bästa komplimangen, tänk om jag kunde inspirera er till det!
    Nu när jag googlar Chris finner jag att han gör långt mer än akupunktur så han får väl få en egen kategori Flört
    Ha ha.. ja, han e en fantastisk underbar å märklig människa (i positiv bemärkelse), svårt att sätta fingret på honom Skrattande Just nu är han utomlands å utbildar andra akupunktörer. Man måste nästan uppleva honom för det går inte att beskriva han.
  • Mamma gås

Måste säga att jag tycker oxå det låter sunt med lite slarv. Tungan ute Lycka till med ruvandet!

Jag slänger in en fråga här och det finns en risk att detta redan diskuterats men att missat det. Är det någon som provat detta eller hört talas om det? Bu el bä? Frågar för en väns räkning. Hon har flera utomkveds bakom sig (blev gravid på naturlig väg med dom). Sen ett antal misslyckade IVF:er och ska nu för första gången göra ett FET. 
    Här är länken http://www.vetenskaphalsa.se/lagom-irriterad-livmoder-kan-hjalpa-ovilligt-agg/

Tack på förhand! Å jag önskar alla goa rara människor härinne en underbar dag! Solig

Kramar fr Mamma gås     

• Mamma gås
    MissBoring skrev 2012-11-14 19:37:27 följande:
    Spontant tycker jag det låter intressant av det jag läste i länken!!

Eller hur, jag blev oxå intresserad. Det är ju det vi många gånger har pratat om här i tråden, underlivets mående Flört
    Jo tack, han mår nog bra i magen, iaf som det verkar. Jag mår däremot inte så bra. Konstant smärta och vissa dar blir jag kvar i sängen för kroppen vill inte vara med på detta. Hur är det med dig??  
  • Mamma gås
    MissBoring skrev 2012-11-14 20:07:15 följande:
    Skönt liten mår bra men trist med dig!! Finns det nått att göra för att kroppen ska må bättre eller tror du att du kommer få ha det så tills det är dags?
    Tack jag sprayar på, ska ta blodprov på måndag så får vi se hur det ser ut! Bävar lite inför sprutorna, blir stora dosen med Menopur igen och det tyckte jag va lite sådär att spruta in.. kändes lite mycket, men men vad gör man inte för ett plus till julklapp Flört
    En fråga, gick du i Falun? Om jag inte minns fel så körde du predisolon på eget bevåg först men fick du av kliniken sen?  
    Härligt att vara på g! Som du säger, ett pluss på stickan i julklapp e ju inga fel Solig 

Japp, sista omgången nu körde vi i Falun, de tre färsk + ett FET försöken som vi tidigare gjort, genomförde vi på CvL i Uppsala. Jag självmedicinerade med Medrol från mensstarten innan jag började med sprutorna, jag sprayade inte. Men jag fick Prednisolon utskrivet av Falun som jag tog från sprutstart. Så det är helt rätt att jag körde en kombo. Jag körde på ganska hårt med Medrolen en sväng, men jag var till min kinesiolog och testade fram dosen. (Om man nu tror på sånt) Flört Lycka till på måndag!!!

Sunseed - Lycka till idag Hjärta     
  • Mamma gås
    Zinfandel skrev 2012-11-15 08:03:47 följande:
    Vi är flera som gjort/ska göra priming på CFC!
    SkrattandeSolig 
  • Mamma gås
    Zinfandel skrev 2012-11-15 08:03:47 följande:
    Vi är flera som gjort/ska göra priming på CFC!
    Ni som har gjort detta, får gärna berätta om det. Har det varit positivt el negativt? Ni som ska göra det, hur går tankarna å vad är det som gjort att ni vill göra det? Försöker fånga lite inblickar i ämnet för att få lite mer kunskap om det
  • Mamma gås
    Bengalen skrev 2012-11-16 17:31:29 följande:
    Jag ska göra det nästa torsdag på CFC. Skrev och frågade Svend om han tyckte att det kunde vara nåt för mig och det tyckte han absolut.

Tack och ett stort lycka till!! Hjärta
  • Mamma gås

Ett stort grattis till er Tjorven!! HjärtaBaby Å skönt att allt gått bra! Jag inboxar dig, har några frågor inför min egen kommande nedkomst.

mamman - Skönt att "vara av med" den äggledaren som gissningsvis ställt till det vad gäller fertiliteten. Önskar lycka till när ni kör igång i januari. Solig

Jeanette - Styrkekramar till dig!! Hjärta    

• Mamma gås
    Hoppas jag hittade den sist uppdaterade listan..

Har inte varit närvarande på ett tag men följer några av er vid sidan av Fl. Jag ser att det är några som är i sprutartagen Glad Önskar er stort lycka till!!! Önskar er alla så klart ett stort lycka till när det är dags för er att köra nästa gång!

Min egen status är att vi igår fick ett datum när jag ska bli snittad. Dom kommer plocka ut lillkillen den 6 feb under narkos pga att jag har för mkt skador kvar efter ett opererat diskbråck. 

Önskar er alla en skön helg å till Kvinna72 säger jag här oxå, hoppas plocket gått bra idag!!

Stor kram till er alla! Hjärta    

***VÄNTAR  PÅ NYTT FÖRSÖK***   
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, Stockholm
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET
    Sushi, 42 år. IVF 6
    Maryhe
    , 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Ypke/Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska
    Pralinen jessica, 39 år
    , Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5
    Mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med  progynon den 10/6
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9
    Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september
    TyckOmMig, 45 år Småland  IVF2
    Tuvalina, 41, Ska ev göra crash IVF i slutet på oktober. IVF 4. Om det inte blir så blir det vanligt IVF.
    Susmar, 40, ICSI 1-2 testad minus, ICSI 3-4 kom ej till ET

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Cice, 42 år, IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***
    Chichisita 42 år,korta metoden, ÄP 21/8
    Bengalen 39 år: 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 3 IVF/japanen på CFC varav 1 ET, ny japan med sprutstart 29/9  

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 41 Stockholm;  FET (4celligt + 2celligt) , (syskonförsök 7) TD 3 sept.
    Snorpan 42 år, 5 st ivf , 1a FET CvL TD 24/9
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 2 IVF,  negativt. 3 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP. TD 3/10

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1  hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 40 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF 17/2-13. plan KS 6/2 
    Ania Kasia 38 år, Uppsala, RPC. Första IVF, första FET med blasto. TD 8/9 VUL 27/9 BF ca 8 maj 2013 Sunseed 41 år, FET 30/8-12, insättning av blasto nr 6 med AHA. TD 13/9. VUL 9/10. BF ca 15 maj 2013 Hemulen 39 år, RPC Uppsala, 3 IVF,  4FET (2 MA, maj-11 och maj-12). BF ca 2 juni

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze/Raffebo,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS.
    Chichisita, född 70, son född 14/12 2011 efter IVF 2, korta metoden.
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm Boe, född 72, Stockholm, syskonf örsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) dotter född 31/7
    I nanna  43 år, Gbg, 4 ICSI + 3 FET, ÄP  14/11, ET 16/11, TD 4/12, Inanna Li född 8/8-2012, 3125

• Mamma gås
    Hej alla kämpare Hjärta

Har inte varit inne å läst på ett tag, kommer att göra det så fort vi fått lite rutin på vardagen. I onsdags kom iaf vår lille pojk Wille ut genom plan KS under narkos. Han vägde 3945 gr och var 52 cm lång.

Jag skickar massor med kramar till er alla Solig

**VI SOM VÄNTAR PÅ NYA MÖJLIGHETER**
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, Stockholm
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET
    Sushi, 42 år. IVF 6
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Ypke/Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska
    Pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5
    Mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med  progynon den 10/6
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9
    Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september
    TyckOmMig, 45 år Småland  IVF2
    Tuvalina, 41, Ska ev göra crash IVF i slutet på oktober. IVF 4. Om det inte blir så blir det vanligt IVF.
    Susmar, 40, ICSI 1-2 testad minus, ICSI 3-4 kom ej till ET
    pp08, 41 Stockholm;  FET (4celligt + 2celligt) , (syskonförsök 7) TD 3 sept.
    Snorpan 42 år, 5 st ivf , 1a FET CvL , 2a FET ev den 3 feb-2013
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 2 IVF,  negativt. 3 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP. TD 3/10

Cice, 42 år
    , IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar
    Chichisita 42 år,korta metoden, ÄP 21/8
    Bengalen 39 år: 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 3 IVF/japanen på CFC varav 1 ET, ny japan med sprutstart 29/9

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***
    Turlid, 42 år, Norrtälje, IVF2 FET1 på CvL i mars
    Rudbeckia, 41år Göteborg, syskonförsök IVF 1, 2 misslyckade FET med ågg från förra omgången.

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    Ania Kasia 38 år, Uppsala, RPC. Första IVF, första FET med blasto. TD 8/9 VUL 27/9 BF ca 8 maj 2013 Sunseed 41 år, FET 30/8-12, insättning av blasto nr 6 med AHA. TD 13/9. Väntar en pojke. BF 19 maj 2013 Hemulen 39 år, RPC Uppsala, 3 IVF,  4FET (2 MA, maj-11 och maj-12). BF ca 2 juni

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze/Raffebo,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS.
    Chichisita, född 70, son född 14/12 2011 efter IVF 2, korta metoden
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonf örsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) dotter född 31/7
    Inanna  43 år, Gbg, 4 ICSI + 3 FET, ÄP  14/11, ET 16/11, TD 4/12, Inanna Li född 8/8-2012, 3125
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1  hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 40 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF 17/2-13. Wille kom genom plan KS 6/2

• Mamma gås
    Sunseed skrev 2013-02-11 19:30:12 följande:
    Min goa vän. Jag undrade just om du inte skulle komma in här snart!!! Hjärta

Raring där Hjärta Nu e jag här Flört Hoppas du har en bra dag i Öret idag!

Tack Bengalen och Eviglängtan Hjärta 
  • Mamma gås

Tack Innana Li Solig

Snorpan - Som Sunseed skriver så bytte vi från Linné till Falun efter att ha gjort tre färskförsök + ett frysförsök på Linné. Jag hade önskemål om att få prova en gång med kortisonbehandling, samt efterbehandling med Fragmin och/eller Trombyl, vilket jag även hade som önskemål på Linné men där fick jag blankt nej. Falun däremot tyckte det var en självklarhet eftersom jag fått två tidiga missfall (biokemiska), samt ett sent uteblivet missfall i graviditetsvecka 16.

Jag hade ju även ätit DHEA på eget bevåg en tid innan vårt försök i Falun. Jag åt Trombyl tills jag plussade och sprutade Fragmin fram till graviditetsvecka 16/17. Personligen skulle jag inte tveka att byta, för jag tänker att klinikerna (oavsett vilken man byter till) arbetar olika så vad finns det att förlora egentligen..? Men det är min åsikt. Lycka till!!

Kram till alla kämpare! Hjärta       

• Mamma gås

Ett stort grattis Hemulen!! Ja det är en obeskrivlig känsla när de små är ute OCH det är verkligen något man önskar att alla kämpare här inne skulle få uppleva. Jag fortsätter hålla tummarna till alla som tappert kämpar, även om jag inte är här inne så mycket längre finns ni i mina tankar väldigt ofta! Det är ju tack vare denna tråd som jag fick orken och kraften att kämpa. Hjärta

Å dessutom har jag utanför denna tråd fått möjligheten att lära känna en mkt härlig vän - Sunseed Solig

Vår lillskrutt har redan blivit fyra månader och vi slås av tanken varje dag att det är ett under att han är hos oss. 

Stor kram till er alla å jag önskar er en varm och härlig sommar Hjärta   

• Mamma gås

Hej alla kämpare! Skrattande

Har inte varit här inne på VÄLDIGT länge och det första jag får se är att du Myran6801 ska bli snittad om 12 dgr (skrevs den 6 dec) - vilket innebär att du fått en bebis nu. Åååå vad glad jag blir Hjärta Grattis!!

Jag önskar alla en god fortsättning och ett Gott Nytt År till alla raringar här inne och grattis till er som fått plus på stickan och styrkekramar till er som kämpar.

Stor kram till Er alla!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?