• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport - Neeeej, men va fasen... Åhh, va ledsen jag blir för er skull.. :( 
    Vi tänkte/tänker oxå att "det har ju faktiskt tagit sig å då vet vi att vi funkar ihop".. Jag önskar er verkligen en härlig sommar med mkt kärlek, värme å massor med sex :) Håller tummarna att det plussar fint i sommar, å gör det inte det så kör vi tillsammans i sep ;) Kramar i massor till dig!!

Ringde oavbrutet till Ludmila i morse.., men inte kom jag fram inte.., flera ggr så gick det fram vanlig signal men ingen svarade.. De e bara på´t igen på månd :)

• Mamma gås
    Thuleslapper - Grattis till ruvningen!! Håller tummarna att allt går perfekt å att du snart mår bättre igen!

Inanna - Väntar med spänning :) 
  • Mamma gås
    Slemmis - Härlisch!! Själv drog jag -1.7 kg förra vägningen (väger mig på fredagar) men så vägde jag mig i dag.., skulle inte gjort det - då var det + 0.4 (har iofs precis fått min mens så det kan ju vara vätska (hoppas det iaf för jag har "sköte mig"). 

Fjällis - Jag har köpt stickor nu för första gången å då köpte jag på  billiga-tester. Eftersom jag inte kan bli gravid på egen hand har jag köpt dom för att ha koll på så att ägglossningen kommer igång efter MA. Så jag inte står där i sep å upptäcker att oj, har visst inte fått nån äl.. :/

mamman0301 - Din halsbränna är väl ett toppentecken på att det tagit sig!? :)

Zin - Gillade oxå "wanna-bee-ruvare" :)) Hihi..

Snösport - Tänker på dig min vän!! Att vara ledsen å gråta anser jag vara ett friskhetstecken, å för min del kommer det å går fortfarande. Det är när man fastnar i grubblande å liknande som det är ohälsosamt. Nu ser vi fram emot en härlig sommar å tar nya friska tag (sen vill jag ju egentligen inte ha sällis med dig i höst, jag vill ju att du redan ska vara gravid då ;) ).

Inanna - Håller tummarna sååå hårt!!! :)

Ego - Vi har fått reda på att vår bebis var en flicka (vilket jag trodde) å att de inte hittat nåt "uppenbart" fel. Korrekt antal fingrar å tår bla bla bla.. Å att hon precis hade dött det upptäcktes, hon var så stor som hon skulle osv.
    Sen har jag äntligen kommit fram till den omtalade Ludmila :) Efter nästan en veckas enträget ringande. Gissa vad jag får till svar.. - Nej, tyvärr kan vi inte ta emot några mer nya patienter, vi går på knäna.. Jo de har jag nästan förstått, men jag kunde inte ens boka till hösten utan skulle återkomma i sep.. Baaahhh..., Jag ska ju göra FET i sep.. Ja, ja, de var väl inte meningen att jag skulle ta mig en liten tripp till Sundsvall då.. :/

Chip chop lingonknopp! Önskar alla en trevlig dag!!

• Mamma gås
    Mia69 - Ställer inte ni upp för varandra i ert förhållande.. Tungan uteFlört Hihi..

Snösport å Fjällis - Ni får gärna inboxa mer info om vad som gjorts. Glad 

Sänghalmen över sommarn är ju perfekt Solig  Kan tyvärr inte joina er där men vi får "bara öva" istället.., hihi..

• Mamma gås

Tjoho! Grattis tråden {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas jag får säga grattis till dig oxå Inanna!! Solig

Boe - Hur mår du? Känningar? Tjuvtest? Solig

• Mamma gås
    Turlid - Härligt med ett litet pickande hjärta :)

Inanna - YES!!! Ett STORT GRATTIS!!! Woohoo!! Snacka om att du hållit oss på sträckbänken.., de har varit en rysare ;)) Å de e inte slut än.., nyfikenheten på om det är två underverk håller oss på sträckbänken ett litet tag till :)

Boe - Jättetråkigt!! Ja, jag har oxå fler i min omgivning som är gravida å de e klart att de känns i hjärtat.. Men stackars din vän som fått så många å så sena missfall.., de tar på psyket. Det gör ju detta oxå, men det tar på olika sätt. Vi håller tummarna att det kan ta sig för er under sommaren hemmavid, annars kör vi FET tillsammans i höst :) Jag drar på FET i sep :) Kram till dig!! 
  • Mamma gås
    Boe - Ja, inte nog med att det är ett minus som hånar en, sen kommer blödningen med dunder å brak.. Jag funderade lite i morse om jag skulle ta en kur med blutsaft, har varit så jäkla trött sista veckan. Sen kom jag på att jag har ju blödit ca fyra veckor av fem.., förlusten börjar kanske ta ut sin rätt..

Jag vet faktiskt inte om det blöder å värker mer ju fler ägg som plockats. Har haft samma antal alla ggr, bara bättre kvalitet på sista plocket. Däremot hade jag väldig värk å blödde mkt vid första, men då trodde kliniken att "det tagit sig" men sen gick till tidigt mf, sånt som man "normalt" kanske inte tänker på om man inte gör IVF. För när jag började blöda så var det värken från hell å en klump nästan lika stor som min hand kom ut, blödde sen rejält.
    De e tur de finns värktabletter :)
    Tänk om vi sitter i Uppsala å gör FET samtidigt :)) Hihi.. Ska ni göra det i aug om möjlighet finns? 
  • Mamma gås
    Boe - vi kör i sep. Drar igång med praktiken i slutet av aug så jag känner att jag vill komma in lite i det först :)
    Nu tar jag helg! Ska till Norrköping med kärleken å hälsa på vänner :) 
  • Mamma gås
    Snösport - Otroligt fint Hjärta Känner igen mig så i det du skriver.. Har haft det lite tungt nu några dagar så dikten fick mig att fälla en liten tår Glad 

Zin - Läste oxå om att bakteriell vaginos och den ökade risken av missfall å förtidsbörd.. Mkt intressant! Sa till min karl i dag att de är väl fan att man ska behöva be sjukvården om allting, att man måste ha orken å kunskapen om vad man vill ha testat.. 

Ego -. Väntar på att vc ska ringa så jag kan boka en tid hos läkaren. Pratade med min bm i morse å hon tyckte absolut att all eventuell bakteriell påverkan måste kollas upp innan vi kan köra igen. "De e klart de måste bort innan ni kör igen" sa hon. Funderar oxå på om man ska kolla prolaktinvärdet eftersom jag fortfarande läcker mjölk och jag trodde jag hade mens förra söndagen men nu idag har jag fått spottings igen.., borde typ ha äl om i helgen..  
  • Mamma gås
    Zinfandel skrev 2011-06-21 13:40:57 följande:
    Ja så var det bokat tid hos min "gamla vanliga gyn" nu då. Får se vad man kan lura honom till för prover och annat intressant Oskyldig Funderar på ett bra upplägg Flört

Mamma Gås: men om BM säger så nu, borde hon inte sagt det före de andra försöken..?!

Snösport: den dikten blir bara mer och mer talande, bara bättre & bättre Hjärta Du kan gott köra en till Flört
    Problemet är att jag/vi inte gått hos någon bm el läkare innan vi kom till CvL eftersom vi vet om orsaken till problemet å att jag absolut inte kan bli gravid på egen hand. Därför har vi inte gjort några tester el prover alls förut. Jag fick kraftiga å illaluktande flytningar under tiden jag var gravid å gjorde några svampbehandlingar vilket inte hjälpte. Sen har jag känt nu efteråt att det fasen inte blivit bättre å ju mer man läser ju mer vill man utesluta. Så därför har det inte riktigt varit aktuellt att kolla innan. Den bm jag pratade med idag träffade jag först när jag skrev in mig då jag var gravid. 
    Jag kan känna att man behöver nästan vara professionellt utbildad för att veta vad det är man ska ta reda på för att kunna utesluta så mkt som möjligt. Känner att  tiden inte finns (inte pengarna heller snart) till att experimentera så mkt å prova å prova om det ev kan funka el oj, de funkade inte vi kanske skulle kolla om det ev är nåt på tok....
    Kan säga att tack vare bland annat dig Zinfandel  å andra i tråden så har jag fått en mkt större kunskap inom ämnet. Du är en helt fantastisk kunskapskälla  :)) Å tack för att du å alla andra delar med er av er kunskap! Tillsammans blir vi starka :)

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?