IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Linköping, usch och fy vad trist. Stor kram!
Linköping, usch och fy vad trist. Stor kram!
Skönt Zin att det under omständigheterna väl gått ganska bra då. Tur du har dr D som vet vad han ska göra nu
finafina, tycker också det låter som bra symtom å särskilt om du nu innte haft "vanlig" mensvärk på flera månader.
ego: har varit hos min gyn idag å trots att jag bara ärr på sprutdag 9 (tar 9:e ikväll) så har jag en blåsa på 20 på höger å en som är förliten för att hinna ikapp på vänster..så nu tyckte han jag skulle ta äl-test varjedag och hoppas den ville stanna någondag till å på måndag ta ovitrellen om jag inte fått utslag. Iof så sa han om jag får utslag på måndag så skulle jag ändå ta sprutan!? Jag blir alltid så osäker när jag varit där om jag uppfattat infon rätt... Jajanu håller jag tummarna för att den inte lossar förrän söndag å att det är ett fint ägg
här skiner solen för fullt så jag skickar några strålar på er fina i tråden så ni blir glada å får en trevlig helg!
Zin: skönt att op gick bra. Instämmer med andra.... oförklarligt barnlös bluff - KNAPPAST!!! Jädra läkare att soppa allt under mattan som de inte vill, kan, vågar eller orkar ta tag i. Blä!
Vink till er andra!
EGO: har en superjobbig tanke just nu som jag önskar hjälp att reda ut. Vill INTE skrämma er andra, men efter att ha läst på FASS blev jag själv superskrämd. Ska ju spruta Fostimon nästa gång och har läst på FASS. Där står det om infektionssjukdomar och att det inte kan uteslutas då Fostimon är gjort på humant urin. I samma veva skriver de im HIV, herpes och papillomvirus. Fattar inte vad de vill få fram? Kan det inte uteslutas att man kan få HIV från Fostimon, eller? Skruvar upp mig och blir halvt blind när jag läser detta. Fattar bara inte!!! Kan någon reda ut det åt mig?
Vi läste också detta och blev lite fundersamma men då jag har en kompis som jobbar inom läkemedelsvärlden så vet jag att allt måste ju gås igenom och uppfylla vissa vilkor etc. Det är jättehårda regler så vi beslöt oss för att om det hade varit farligt så hade det inte blivit godkänt och läkarna inte fått skriva ut det. :)
Anne. Jag förstår också ältande karusellen men försöker också som vi4 att tänka att jag hade ju inteden erfarenheten när jag började. Tänk om jag valt att inte gå till Ludmilla först, då hade sköldkörtelprovet varit taget ett år tidigare å vi haft ytterligare ett år på oss...m
en jag hade ju hört så gott om henne å litade på att hon skulle göra det som krävdes å inte bara skrica ut pergotime... Men men vi får jobba utifrån de förutsättningar vi har för stunden!
vad är prednislon? Kan det va nått för mig med 4 mf i bagaget?
solkramar
Sunseed, grattis till fin ruvning.
Anne, jag går hos Frykland i Härnösand. Han är bra men jag vet inte hur långt han är villig att gå.. nu fick jag ju mf-utredningen på KK så jag frågade inte så mycket. Ifs så va han ju villig att ge mig fostimon för hemmaförsök... ja jag vet faktiskt inte. Han känns som han vet vad han gör men ändå inte så påhittig... mer än hur han vill ändra doserna etc men inget förslag på nått utöver, iaf inte än.
Jag har ju också gjort Ludmillas kur men jag/vi hade inga andra biverkningar än "metallsmak" i munnen mot slutet av behandlingen.