• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2012-03-06 13:05:17 följande:
    Mamma gås: Fy vad jobbigt ni har det vännen. skickar styrkekramar och hoppas att allt går bra.

Skytten: Jag tog Flagyl 400mg två gånger om dagen i 7 dagar (totalt 14 tabletter). Samtidigt även Doxyferm 100 mg två gånger första dagen sedan en tablett om dagen (totalt 10 tabletter). Borde blivit lite dålig i magen enligt läkaren och det hade jag hoppats på eftersom jag då hade förstoppning, men icke. Jag fick inte någon som helst biverkning trots dunderkur med två olika antibiotika samtidigt.

Skytten:
    Säger ju att jag är föryrad Skäms det va ju Flagylen jag tog 2 ggr per dag med och Doxyferm 2 ggr första dagen å sen en.. sorry, jag tror jag ska va tyst Rynkar på näsan men fick iaf inga biverkningar!! förutom den där plåtsmaken i munnen, om den nu hörde till det.. inget med magen heller!
  • MissBoring

Mamma gås: missade förut det med din mamma. Hoppas verkligen din mamma får en tid snabbt, både för henne och er anhörigas skull! Stor kram

• MissBoring

Neeej Tuva... Stor styrke kram till dig! Oavsett relation så är det en svår sak att gå igenom! Hjärta

• MissBoring
    finafina skrev 2012-03-07 09:07:29 följande:
    Blev tyvärr inte något denna gång heller
     Minus
    deppar i dag och äter vad jag vill i morgon får jag dra upp sockerna och köra igång med en plan...

kram på er 

Rynkar på näsan kram till dig!!
  • MissBoring
    Lillstoran skrev 2012-03-07 11:16:13 följande:
    När jag läser här blir jag fascinerad och imponerad hur mycket pengar och tid som folk är beredda att lägga på att få ett biologiskt barn! Vissa åker till och med utomlands (bortom Danmark och Finland) för att genomföra kostsamma behandlingar, resa, hotell, flygbiljetter. Det måste ju kosta en förmögenhet och ta enormt mycket tid! Man måste ju ta semester från jobbet för att det ska vara praktiskt möjligt.

Hur länge orkar man? Hur länge har man råd? När tar det stopp? Någongång kommer man väl till den gränsen då man inte orkar, vill eller tycker det är någon idé att fortsätta.

Jag har ju inte ens börjat och har därför svårt att säga hur länge jag kan tänka mig att hålla på. Det beror på hur jobbigt det är, men det är ju väldigt kostsamt. Det finns liksom "en gräns" vad det är värt att få barn. Hade vi haft ett barn tidigare så hade vi nöjt oss med det och inte utsatt mig för allt detta, frågan blir liksom dubbelt så viktig eftersom vi inte har något barn än om vi hade haft ett, då hade vi nöjt oss med detta.

Jag är fullt medveten om att det kanske inte går och att jag får leva barnlös, i min ålder har jag ju inte obegränsat med tid att göra behandlingar. (Gränsen går som tidigare vid att det ska vara vårat genetiska barn).     
    Ingen kan svara dig på dom frågorna eftersom det är olika från person till person. 
    Vänta du tills du har hållt på med det här i ett år, om ni inte är lyckligt lottade och lyckas på första IVF:en, och ställ dig frågorna själv så får du se hur det känns.

När vi började försöka, maj 2010, så skulle vi ha ett uppehåll i mars 2011 Om vi "mot alla odds" inte hade blivit gravida tills dess, för vi ville inte ha ett decemberbarn.... Helt otroligt att jag själv har sagt detta!! Så himla blåögd och ja, jag vet inte vad jag ska säga!! Det jag KAN säga är att när mars kom så fanns det iaf ingen tanke på att vänta en månad... 
    Ödmjuk är ett bra ord att ta med sig på den här resan.
  • MissBoring

Åh mmammagås vilken fin tanke, den ska jag med ta med mig. Min kärlek med mig å en bäbis på stranden <3 tack för den tanken!

Tjorven. Jag har läst samma att det beror lite på var man är. Sen frågade jag min gyn om han tagit det provet på mig men han tyckte inte det va avgörande just nu då de andra proverna va ok. Så försök tänk bort siffran! Kram

• MissBoring

Men var tog resten vägen??

Tjorven. Jag har också läst det kan va olika beroende på cykel å tid i cykeln.

• MissBoring

Lillastoran: vill bara säga att jag inte hade några större biverkningar av medicinerna att förutom att jag blev nojjig över äggen när det av äl och tillbaka sättning så gick hela IVF:en väldigt smidigt för mig. Alla har inte jobbiga biverkningar. Vet inte om det spelar någon roll men jag ville bara säga det!

• MissBoring

Lillstoran så ni ska inte göra någon IVF nu då? Utan skaffa hundd istället? Fast då kan ni ju kanske inte resa så mycket...

• MissBoring

Du ska se att det släpper lite med focuset när ni väl fått komma igång å många frågor får svar, iaf om själva behandlingen.

själv är jag mest IVF här å med min sambo eklart men annars försöker jag lägga tankarna på annat. Fast vid ruvning är det svårt Nu har det blivit mycket tid här för jag är hemma å är sjuk å det känns bra.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?