• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria71 skrev 2011-10-05 15:39:44 följande:
    ... så då räknar du alltså från senaste mensens första dag (trots att sprayandet kanske stökade till det där)? Antal dagar sedan ÄP är inte relevant? 
    Jag har aldrig sprayat eftersom jag bara gjort korta metoden så jag har alltid räknat från första mensdagen och börjat med sprutorna dag 2 eller dag 3. Så det har blivit som en vanlig menscykel! ÄP brukar räknas som ÄL-dag. Den gången jag gjorde ÄP dag 15 i cykeln kom mensen på CD 29.
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-10-05 18:45:44 följande:
    Ok Inanna då fortsätter vi att hålla tummarna.
    Jag hade officiellt testdag på RD14 på färskförsök.
    Det har de på CFC för både det och FET.
    Go Inanna go! 
    Tack! Vi får se vad som händer!. Har inga direkta symptom annat än lite magproblem och molvärk till och från.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-10-05 19:05:48 följande:
    Inanna tänkte på dig imorse att du hade testdag, men förstår dig att du vill vänta. Klart du ska göra det som känns bäst för dig, men jag hoppas massor för dig och känner att det är något gott på gång.
    Tack Hjärta! Hoppas det är som du tror!
  • Inanna Li
    myran6801 skrev 2011-10-05 19:22:18 följande:
    Inanna, sååå spännande. Håller tummarna såklart!

Celine, beklagar minus.

Kram
    Tack Solig! Det känns onekligen spännande nu!
  • Inanna Li
    Nu Syskon skrev 2011-10-05 21:29:46 följande:

Inanna, håll oss på halster bara, min vänstra tumme har just trillat avSkrattande

SoligSkrattande!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-10-06 09:36:13 följande:
    Gårdagens menskänsla försvann igår eftermiddag. Testade imorse och var stensäker på ett minus, men jag HAR ETT PLUS!  Solig
    Åh, stort grattis Solig! Man ska inte alltid lita på sina känslor Skrattande!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-10-06 12:32:06 följande:
    Tack för alla grattis!
    Nä, man kan tydligen inte lita på sin kropp. Konstigt att jag inte fått mer symptom när jag dessutom tar progesteron. Det var ett svagt plus men det är ju bara RD 11. Det var jättesvagt (men synligt)  efter 2 minuter men ingen tvekan efter 3 minuter. Har tyvärr haft flera missfall så det kan ju gå hur som helst MEN jag har på något sätt en bra känsla nu och lever i den!

En fråga: Hur länge tar man progesteron efter man plussat? Jag tar x2 nu.

Heja alla fortsatta ruvare!!! Åhh, vad jag håller tummarna för er!!!!!!!!Hjärta
    Vad har du för symptom? Idag känner jag nästan ingen magsmärta förutom vansinnigt svullen mage (som innan mens för mig), en våldsam trötthet och lite lätt yrsel.  Känner mig inte direkt gravid och vågar inte testa än heller Skrattande! Jag slutade med progesteronet igår kväll. Har bara ca 8-9 st kvar och de räcker ju inte långt. Ev skulle jag kunna ta en varje kväll till de är slut. När jag plussade sist och ringde för att meddela resultat ville kliniken att jag skulle sluta med progesteronet direkt. Då fortsatte jag ändå eftersom jag hade kvar och hört att det ska vara bra för "äldre" att ta extra progesteron ett tag till.

Tack för tumhållning!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?