• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2011-10-10 15:06:10 följande:
    Den enda skillnaden från när jag inte hade personlig bild och nu är att det hänt några gånger att jag får skumma mail av män som erbjuder sina tjänster som spermadonator...  Jag svarar inte på dem. Är det fler som råkat ut för samma sak? 
    Oj, vad jobbigt! Som tur är har det inte hänt mig!
  • Inanna Li

Oceanney - Nej, vad tråkigt! Du som var vårt sista stora hopp Gråter!  Hoppas det kommer gå vägen med de frysisar du har kvar i januari! Kram {#emotions_dlg.flower}!

• Inanna Li
    Boe skrev 2011-10-12 11:27:23 följande:
    Tillbaka på jobbet efter lyckat VUL. Ett levande embryo som satt på rätt ställe. Super skönt. Lämnat massor av blodprover bla för mina levervärden som blivit mycket förhöjda av Ivf. Minns inte om jag tagit upp den cirkusen här?? Är mycket glad så klart men mår fortfarande suuuper illa. Förstår att ni tycker att den är otacksamt att klaga men igår fick jag sådan svack så jag fick lägga mig på toagolvet på jobbet en lång stund. Tänk Er värsta magsjukan ever. Nu i tre veckor. Hoopas det går över snart!!
    Grattis Boe! Underbart att det såg ut precis som det ska! Kram {#emotions_dlg.flower}!
  • Inanna Li

Zin - Bra att du påminde om att folsyra ska tas hela tiden medan man försöker bli gravid!

Nymåne - Tack för att du upplyste oss om rapporten! Jag tar precis samma tabletter som du! 750 mikrogram borde väl vara OK!

• Inanna Li

myran - Grattis till sprutstart!

Kalimero - Hoppas din mens kommer snart så du också kan börja!

• Inanna Li

finafina - Välkommen hit! Jag undviker kaffe under ruvarperioden och delar av sprutperioden men egentligen är det kanske onödigt. Men när man fyllt 43 blir man extra försiktigSkrattande!

• Inanna Li

34:an - Tröstkram {#emotions_dlg.flower}! Så fruktansvärt att äggen lossnade i förtid! Hoppas att ert nästa försök med vanlig IVF kommer gå bra!

• Inanna Li
    underverket 06 skrev 2011-10-16 09:37:12 följande:
    34: an, vad trist att det inte gick vägen! Är det mer risk med att göra japanen? Är det svårare att få ut ägg, eller varför blev det så?

En fråga ang kaffe. Dricker ni andra dagligen kaffe? Jag avstår bara helt i samband med att behandlingen startar, brukar sluta på sprutdag 1, men det är svårt. Måste nästan ha min kopp på morgonen för att fungera normalt. Mellan behandlingarna dricker jag ca 2 koppar per dag.
    Jag dricker koffeinfritt kaffe under sprut- och ruvarperioden. Vet inte om det gör någon skillnad men det känns bättre på något sätt. Dumt att riskera något när man som jag nyss fylltt 43. Jag behöver också min morgonkick så det känns svårt men det brukar gå bra ändå Glad! Mellan behandlingarna dricker jag bara en stor mugg på morgonen och inget resten av dagen!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?