• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandeln, Innan68: Så här efter 5 försök så ör det ju kul att tänka tillbaka hur man tänkte innan...3 försök sedan får vi se tänkte vi, ett i taget...gör ett i taget men nu har det blivit 5 ggr och jag tycker man blir starkare förutom på ruvarveckan då jag iaf blivit mer fundersam och orolig.  Tror bara vi gör  en 6 :e gång och hoppas allt på den sedan blir det väl live för pengarna är ju som sagt slut.

Sunseed: Här i Lule har det snöat hela förmiddagen...och nu kom solen så liten lunch sedan blir det väl ut på isen med skridskor eller längdskidor eller en jättepromenad på isen= härligt värre ...var lite kallare igår igen -8

• Snösport

Thuleslapper:
    Jag sa till min läkare att jag nu slutat m kakor och godis vad tror han om det...han sa ngt om att det vet han inte Men om man gör en radikal förändring så kan ju kroppen ibland reagera så allt klickar så varför inte.
    Har ju läst om sådana som blivit helnyttiga och det funkat....finns nog massor där det inte hjälpt alls men vad har vi att förlora, personligen tror jaginte alls att det är så bra att dricka alkohol varje dag oavsett hur lite eller om man inte ens försöker bli gravid men om det är så lite som ett glas borde det kanske inte heller påverka så mycket. Men varför inte bryta vanan i 3-6 månder och se om det funkar.
    Personligen dricker jag väldans lite och läsk bara typ 1 gång varannan eller var 3:e vecka men jag har  ju aldrig blivit gravid ändå så vem vet vad man ska göra. Jag har dock inte slutat eller ändrat den vanan utan har de sista 6-7 åren levt så.

• Snösport

FRÅGA:
    Jag brukar känna  av ägglossning och lite när äggen växer ...men jag ska ha min ÄL om någon vecka och har idag fått oerhört ont över vänster äggstock..så jag tagit en alvedon som inte heller verkar hjälpa alls. Ska sitta på kurs idag och det känns som snurri bollen när det gör mer ont ibland. Någon som varit med om detta...brukar känna ÄL men detta tidigt inte ÄL stegring alls och ont som sagt ...gå hem ont men ska gå på kursen då folk rest hit för detta..vad kan detta bero på, någon som har koll?  Kommer inte fram till gyn idag och undersöktes som sagt i fredags och det var sååå fint såå fint...är jag glömsk eller brukar det vara så på första ÄL efter IVF...jag har ju inte alltid haft ÄL direkt efter IVF så det kanske är det som är på G i motstånd?   Hade 1-2 miniäggblåsor   i fredags cykeldag 7 så de kasnke bara envisas med att växa. Gör liksom ondare än vid Sprutning av hormoner och man känner äggen växer. någon?

Annars -3 grader och strålande sol...jo ca 1 meter is på havet och 0.30-1 meter snö på marken och åter vita vägbanor i stan Norrbotten visar sin vackra sida!

• Snösport

Fjällsippan:
    Jag har ju haft stopp i tarmen vid ruvning mm + förr i tiden .tjocktarmen går ungefär där du säger samt bakom livmodern så jag är "van" vid magkramper nu efter detta året...dvs detta var äggstocken på hög nivå..tog en alvedon till och sedan en till så jag överdoserade kasnke lite men sedan släppte det

Zinfandeln: jo, jag håller med jag kunde redan innan IVF svängen säga ungefär när jag hade ÄL för magen drar igång då jag haft lite trögare i flera år nu...säkert pga min sköldkörtel..håller på att vänja mej vid normal mage som den har varit nu efter sista IVFen ...brukar inte vara så så länge förrän det innan blivit stopp igen härligt!!

Nyttiga jag gjorde bananpannkakor i söndagsmorse , recept av Jonas Colting(bästa triatleten!!) och smoothie med spirulina i (den blev helt grå hi,hi,hi sambon trodde jag glömt bären men nä det hade jag inte) så efter en lång promenad ut till en ö där de serverar våfflor och kaffe/choklad så kom jag på mej själv drickandes Festis och ätande våffla att det kasnek inte är så nyttigt...hade ju ansträngt mej på morgonen för att inte äta vanliga pannkakor som har mycket socker i sej...hmmmm. Ja,ja, så det kommer kasnke ta lite tid innan man blir så nyttig så man tänker på sådana saker.   Hur klarar du vår sockerrensning?  Själv så har huvudvärken gått bort...drack dock vin i lördags på fest men tog ingen efterrätt

Innan68: Hur går det för dej nu? är det planerat ÄP v 12 eller?  Håller tummarna

• Snösport

MammaGås: Hur gick det idag?` Hoppas det gick bra och att livmodern bara växt lite till och därför du känt lite mensvärkaktigt.

• Snösport

MammaGås: härligt att det gick bra igår!

2,6 lät som ett bra värde...jag har ingen aning alls heller vad värdena ska ligga på. Min hemmagyn frågade jag om värden också...frågade på FSH och AMH...hon sa 7,0 låg det på hösten 2009....vi behöver inte ta mer prover på dej sa hon när jag ville ta igen.  Glömde fråga om det var AMH eller FSH eller vad och om det var normalt , bra eller vad...hmmmmmmmm  ja.ja.. Under 10 vet jag ngt ska vara  för att få göra IVF så antar att de värdena är rätt då iaf.

ÄLstegring idag och börjar bli rädd att jag inte hinner göra mitt läkarbesök i Sundsvall innan jag får mens,,,,hmm, får inte ha mens när hon kollar.

• Snösport

Turild70: Nä vad trist...hittar du ett sett att hitta något fel så säg till mej direkt för gyn  har inga förslag, inget fel.

• Snösport

Zinfandeln: Jag är precis som Fjällsippa nyfiken på var du gör utredningen och vem som fått dej dit..remiss eller så.  

Jag har haft förhöjt på ÄL-monitorn i 2 mornar nu så jag hoppas det blir maximalt imorgon, dvs ÄL så kroppen inte hoppar över sista steget upp som den gjort ibland efter IVF. Vill ju försöka varje gång....dock hoppade ju jag på sambon i går morse...jo faktiskt innan vi fått resultatet för det tar 5 minuter så nu får vi glatt vänta in dagen efter ÄL som fortfarande är förhöjt oftast...eller kanske hans spermier hänger kvar och väntar in mitt lilla ägg i några dagar.

Innan68: har det gått bra för dej?   Kram till dej i vilket fall som helst

• Snösport

Innan68:   Ur min synvinkel är det inte dåliga resultat alls så du är i form, bara andas djupt och långt ner i magen så du slappnar av lite mer.  Läste någonstans att IVF-stress är lika allvarlig som hos cancerdrabbade...så det kan smaka på och därför ännumer fokus på harmoni för att kunna slappna av in i själen.
    Dumt med chefer ibland ..också varit där när man minst vill komma i diskussion eller konflikt så gör man det..hade det så i höstas= hoppas det löser sej!!!!

• Snösport

Innan68:  Jo jag förstår fullt ut, känner mej mycket lugnare själv bara av att veta att min klinik vill att jag ska lyckas och jag tror det fortfarande är en 43 års gräns men den frågan svarade han som sagt inte på så i min fantasi så lät det som jag fick fortsätta tills värden mm blir dåliga.  

Men vi ska bara göra en gång till för vi får nu skrapa för att kunna göra alla akupunktur , ultraljud 2 st, resa mm....min svärmor sa att en person hon kände i min ålder blivit gravid när de bytte till Umeå och tyckte helt klart jag skaulle göra det för det är dyrare men närmare...nä tack för jag tror inte man kan få så bra relation som jag känner och känslan av att de gör allt. 

Det kommer säkert gå kanon nu ska du se!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?