Zinfandeln: jag bor i Luleå= kraftiga vindar, strålande sol och 0 gradigt i skuggan=vårväder
jo Om jag skrev nyss i "Korta varianten & fostamin "-tråden eller ungefär så ..en sa ngt om ångest: jag försöker leva så jag inte har eller får ångest...som sagt stött på endel i mitt liv och har nu blivit mer oöppen just för faktum att nya kompissar med tydliga megaproblem öppnat sej för mej , blivit fixerade vid mej och förföljt och blivit vansinniga på mej för jag inte botar dem....jo sådant kan man få uppleva om man är öppen, positiv och allmänt hjälpsam och kasnke också därför jag idag inte har en lidelse eller förståelse för ångest längre....ångest kan man i stort sett välja bort och jag tar åtminstone inte skulden för att vi inte kan få barn...det bara har blivit att det inte går känner jag, jag mår inte bättre av som man någon gång då och då undrar vad det är för fel på mej....men givetvis hade det varit lättare att ha haft en diagnos mm annat än åldern ...för så gammal var jag ju inte för 3 år sedan.
Så är det...ska följa matförslagen men som sagt tycker jag äter väldans bra men det var ju det där med choklad och kakor...mums...bestämt mej och idag är jag inte alls så gottesugen som för ett par dagar sedan. Sambon har redan börjat stötta och vara nyttig så vi kör på det..
Jag har ju tränat mycket alltid och gjort tränings- och matrådstips till vänner genom åren och det brukar ju ta 2 -4 veckor för kroppen att acceptera en förändring..nästan vad det än gäller så man märker nog i kroppen om 5 veckor att den kasnke är mer sund eller avgiftad och då brukar ju även vara den kritiska punkt att fortsätta. Brukar säga att klarar du träna regelbundet i 6-7 veckor då klarar du det i all evighet för då har du passerat gränsen...om man gillar det...tror lika med godis...dock aldrig klarat mer än 5 veckor där hi.hi.,hi!
Jag älskar träning så det är inga problem och har nu bokat in 6 st helger för skidåkning ...start i helgen om sambon blir frisk från sin lååångvariga förkylning....så får man göra om all semester gått till IVF