• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-09-12 11:20:57 följande:
    Snösport; vi saknar dig här! Hur har du detHjärta?
    jatack, här söks det jobb i Sthlm..intervju idag här nere...ligger bland de 3 sista...får se, vet mer i mitten/slutet på nästa vecka.
    Livet är sådär ,,,haft min svikare efter mig som flörtat enheldel men nu har jag fått nog och rivit av rejält på ett otrevligt och tydligen chockande sätt så nu vågar han nog inte ta kontakt mer och jag är så in i besviken så han lär (bra och tyvärr) aldrig komma in genom min hjärteport igen...så jag ska gå vidare..lite svårt då känslorna varit så starka och jag mår inte 100% bra i magen då den har blivit känslig som få sista 2 veckorna ...men håller på att samla ihop mitt liv så det blir nog bra tillslut...hoppas jag är i Sthlm till ju men målet nu är ett bra långsiktigt jobb.
    hänger inte med här numera men hur e det själv?
  • Snösport
    Enya70 skrev 2011-09-12 11:49:58 följande:
    Tack goa du!!! Har just läst din uppdatering och det är så skönt att höra att det rullar på för dig och att du ligger bra till för nytt jobb i Stockholm. Bland de 3 sista är ju suveränt. Men hur ska du klara att bo så långt ifrån bergen och skidåkningen Flört?
    Kram Hjärta
    Förtydligande: Luleå till Riksgränsen (gällivare är inte berg att tala om) = 47 mil
    Sthlm - Åre 63 mil och bra tågförbindelser och flera kompissar jag kan bo hos i byn     ...det lär bli lite skidåkning o så finns det ju alperna dessutom.
    Jag klarar mej alltid, allt har sin tid mm...
  • Snösport

Syskon nu: ÅÅÅh, har du börjat blöda= trist!!!! Hoppades så för ER!!!
    Hoppas du lyckas nu när det blir FET istället!!  ja, du kan rutinen...gråt ut, ta hand om dej o förhållandet och kom igen
    KRAMHjärta

• Snösport

STATUS:
    kan säga en fördel med en sommar med mycket jogging, förälskelse och olyckligheter o lite magbesvär på slutet även om det sista redan verkar ha passerat skönt nog = jag kan nu ha jeansen jag inte haft sedan hösten 2007 då min vikt gick upp i raketfart pga sköldkörteln o redan innan gått upp endel....japp!!

jag har just nått min idealvikt på 63 kg ...63,3 kg är det idag men känns ok...kommer nog att landa på 62-65 kg som det brukade vara innan 2006 då vikten började stiga,  165 cm lång och ganska vältränad
    Ska bara inte gripas av panik att inte mr perfekt finns i mitt liv inte hittat honom än och bara fokusera på att må bra så hittar jag nog honom i någon skidbacke i vinter för kroppen mår ju i övrigt väldans bra 

Många kramar från snösport som kommit ut på andra sidan om det stora ovädersmolnet känns det som ...puh, sköönt!

• Snösport
    Enya70 skrev 2011-09-16 13:06:08 följande:
    Åh så härligt att höra Snösport! Många kramar till dig. Är också 1.65 lång och hade en matchvikt på 62-65 kg i 10 år innan jag gick upp i vikt för några år sedan av mediciner o hormoner och fan och hans moster. Men nu är det inte läge att banta så det får jag ta tag i senare...
    Ta hand om dig Hjärta
    Nu kommer du att behöva dina kilon ska du se idealvikten får komma sedan   Tänk om det är 3 st där inne..har du börjat fundera på det?
    kramarCool
  • Snösport
    callimero skrev 2011-09-16 13:20:28 följande:
    Jag ska dit på måndag. Betalar hellre mer och får support, han är bra, lugn och sympatisk. Passar på att bolla lite tankar om nytt försök på CFC på samma gång. Men nu blir det IVF med donerade spermier. Så får vi kanske ett svar på hur det står till med mina ägg svart på vitt.

Snösport - så tråkigt att det inte fungerade med den nya kärleken! Ibland tar livet tvära kast, men du verkar vara vid rätt gott mod vilket glädjer mig.
    Håller tummarna för dej Kalimero..kasnke kommer igen ensam senare men nu vill jag bara få till så jag kan flytta, må bra och träffa gamla vänner och skaffa nya....just det behöver ju ett jobb först.

mår bra nu men varit väldigt "svag" och extremt sorgen och ledsen så jag har inte sökt jobb så mycket men ska ta fart nu när jag känner mej starkare igen......äter dock Losec sedan några dgr och magen verkade repa sej på en gång.
  • Snösport

GRATTIS Inanna och Mamma Gås!!!

Lycka till idag Inanna, håller tummarna hårt att det ska gå vägen igen för dej och att du nu ska behålla dem hela vägen!!!!
    KRAMAR  // Snösportaren som börjar längta efter snö

• Snösport

MammaGås...hoppas!!!! håller på dej nu!!!  kram

• Snösport

Hej kämpande tjejer!!

nu har jag skummat ett par dgr bort o beklagar 34:an!!!  mammaGås... och alla ni som inte lyckas ---tusan också!
    Hoppas ni alla gravida och ni som kämpar har det bra i övrigt, skratt, tårar o glädje är ju livet!!! 

Själv börjar jag le inombords men är inte den jätteglada o extremt positiva tjej just nu som jag varit men hoppas den tjejen kommer tillbaka eller har man blivit ärrad för livet nu.

Jag har denna månaden ingen koll på ÄL...eller den kände jag men fick ont i magen o sa till min kvinnliga kollega att denna månaden mitt i stress och flyttpackning mm så har jag ingen koll på när jag ska ha mens mm...befriande men ganska sorgligt när jag tänker på det...när jag kollar på de här tv programmen om barnlöshet sitter jag o gråter o kan knappt snacka om mina barnförsök utan ögonen vattnas vilket som sagt är ett mycket känsligare ämne nu när jag inte har en man o inte ser att jag kommer att slänga mej i famnen på första bästa o känner inte för att bara ha sex heller..nä inte ens kommit i närheten på ngt sätt heller....så vi får se insemination kanske lockar under våren? vem vet?

Snart i Sthlm bara 11 dgr dit och även om jag inte är inne här så ofta så håller jag tummarna för er alla som hänger kvar ...kämpa på!!!!

kramar från Snösportaren som väntar på snö ...fast som inte har råd denna säsongen då det kostar skjortan att flytta långt när man är vuxen med prylar!!         o kostar ju skjortan att köpa en lgh i Sthlm också för den delen...hua!    

• Snösport
    Mamma gås skrev 2011-10-24 07:52:09 följande:
    Har precis likadant..!!

Grattis i efterskott Pralinen!!

Hinner knappt med att läsa här inne, är mitt i flyttstök + 100% praktik + studier på det.. Är väldigt trött idag och är sååå fantastiskt nervös.. Vill knappt ha telefonen med mig..

Tack för alla lycka till, det behövs!

Stooor kram på er å ha en underbar dag!!
    Lycka till idag Mamma Gås!!!!  tänker på dej!
  • Snösport

Mamma Gås: håller tummarna för dej idag...hoppas du inte fått reda på ngt annat innan idag för jag har inte läst sidorna innan.

• Snösport

Maraki: jag hade inte ont alls..lite pirr ngngång...fick tyvärrmissfall i v 7 men kände inget i brösten alls men det gjorde inte min mamma heller sa hon som ju fick både mej o brossan

Lycka till!!!!!! 

• Snösport

Snösport hälsar till er alla och lycka till till er som ska göra IVF eller ruvar Håller tummar och tår....själv har jag börjat dejta en kille som har barn och vi tar en dag i taget...jag är lite bränd så känslor är underbaramen samtidigt ger det en liten rädsla undermedvetet tyvärr.

Kramar till ER!!! 

• Snösport
    Inanna Li skrev 2011-12-22 14:04:59 följande:
    Tack alla rara tjejer för att ni hoppats för mig Hjärta! Jag var på VUL kl 10:45, mitt livs mest nervösa stund. Som tur var så var min sambo med som stöd! Det gick att se ett embryo på ca 8 mm med ett tickande hjärta. Jag är i vecka 7 + 3. Hon  sa att embryot hade rätt storlek men nu börjar jag oroa mig för om det inte är något för litet  för vecka 8. På skärmen gick också att se ev. en gulsäck till och kanske ytterligare ett embryo som var alldeles för litet. Jag ska tillbaka till kliniken 9/1 för ett extra VUL för att se vad som kommer hända med den ev. tvillingen. Det kan vara ett vanishing twin syndrome.

Men vad läser jag ...GRATTIS!!!! nu ska det gå vägen vännen!!! 

Många kramar  från mej o GOD JUL!!   
  • Snösport

Fjällsippa    hej, kollar in allt för sällan hos er men kul att vara omnämnd just när man kollar in     även om jag nu inte längre har ngn att ens öva med...behöver läka lite efter allt som hänt innan jag är riktigt mogen för en relation....men snart om ett tag när vårsolen kommer fram

Innan: Hur har det gått för dej?  jag får väl bläddra bakåt i historiken ...

GOD FORTSÄTTNING på er alla!!! 
    Själv ska jag försöka med beach 2012 o bara må bra, måla tavlor och få mitt nya slitna hem lite finare

• Snösport

Inanna: GRATTIS!!  kollade in för att kolla om det pluppat ut en bebis och det var sååååå kul att läsa om dej!

Zinfandeln: håller tummarna för september!!

Mamma Gås: gravid igen = JAAA, jag önskar dej en bra graviditet nu!!

Snösports egen status är helt ok, träffat en seriös fin man i min ålder som är min nya kärlek, men barn försöker vi inte få efter 2 månader ihop, han har tonåringar varannan helg och mer nu på sommaren. Allt funkar bra    

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?