Inanna Li skrev 2011-03-02 17:27:26 följande:
Min läkare är väldigt snäll och gullig. Jag gillar henne jättemycket! Det är bra på sätt och vis att hon är realist! Men tänk om man kunde få komma till en läkare som sa: "Du har att alla chanser i världen med ditt höga värde och dina många äggblåsor. Självklart ska du bli gravid innan året är slut"
Undrar om nån runt 40 har mött en sån läkare i Sverige!
Jag - och jag är skitförbannad på henne. Det var en privat gyn och med facit i hand så tappade vi jättemycket tid innan vi gick på IVF. Hon så gott som garanterade att jag skulle bli gravid på egen hand eftersom allt såg så fiiint ut samtidigt som jag o sambon stod i startgroparna fullt beredda på att köra på IVF i princip direkt just pga min höga ålder (jag hade passerat 40)
Jag höll på att bryta ihop totalt när jag nästan ett år senare får beskedet att allt inte alls ser så fint ut längre i samband med första besöket på IVF-kliniken (Sophiahemmet). Det var t o m tveksamt om jag skulle få göra IVF eftersom äggstockarna inte såg så mycket ut för värden - MEN jag hade bra hormonvärden (fick ta om för säkerhets skull) och svarade oväntat bra på stimuleringen och fick ju en IVF-bebis också.
Men som sagt - jag hade i princip lust att anmäla den **##** gynekologen som bara fördröjde vårt IVF-försök.