• Skruttefia

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

linköping68 skrev 2010-11-22 13:22:37 följande:
    Har någon erfarenhet av StGörans? Eller IVF kliniken som de kanske heter.... Eller är de olika? Har inte hittat någon adress till St Göran utan bara att de samarbetar med IVF kliniken. Någon som vet?
    Skruttefia skrev 2010-11-22 15:00:15 följande:

Det är  samma

Jag och påfågeln går där

Tilläggskommentar. Det är en privat klinik som heter "IVF kliniken" Stockholm. De är inhysta i lokaler på S:t Göran och därför kallar vi dem "S:t Göran"
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    linköping68 skrev 2010-11-22 21:11:50 följande:
    Ok, då vet jag att det är samma. Är ni nöjda, ChippiChoppi och påfågeln? Funderar på att kontakta dem och se om de förbarmar sig med oss..... och låter oss göra IVF.
    Jag är nöjd med S:t Göran. Yngsta dottern blev till på Sophiahemmet som är snäppet vassar vad gäller tillgänglighet (helgöppet) och bemötande/omhändertagande tycker jag, men jag har passerat deras definitiva åldersgräns (43). S:t Göran gör en individuell bedömning baserat på AMH, VUL o historik varför jag fått klartecken ändå för IVF
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Hej o tack för alla lyckönskningar!

Det blev 3 ägg ur 3 stora blåsor. De något mindre brydde hon sig inte om att punktera (Förvånad) - jag brukar ju ha ägg i dem också. Men huvudargumentet var att de "inte brukar vara något att ha om det ens finns några ägg i dem"

Hur som helst så håller jag tummarna nu för att de tre som finns är riktigt bra. ET på torsdag kl 13.30 om jag inte hör något från dem på förmiddagen samma dag,

Riita - tack för infon om ditt förra alias. Jag var så trött i huvudet att jag inte kunde komma på vem du var. Jag har också sett att det är två streck på Clearblues digitala. Jag hade också en månad då jag aldrig fick glad gubbe och märkte att strecken gick från svag till starkt tillbaks till svagt under tiden för trolig ÄL.

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    turlid70 skrev 2010-11-23 18:42:20 följande:
    ChippiChoppi grattis till dina ägg, bra jobbat! I nästa steg håller vi tummarna att alla tre blir befruktade. Får du inte ringa dem imorgon och fråga?
    Vet inte riktigt. Hur som helst är jag på konferens och min jobbmobil har kraschat. Jag använder en gammal privat historia som stänger av sig direkt om man försöker prata - men det går (oftast) att SMS:a

Har beställt ny mobil på jobbet som jag hoppas kommer på fredag
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    turlid70 skrev 2010-11-25 07:53:34 följande:
    Lycka till på ET idag ChippiChoppi, håller tummarna att allting går bra.
    Tack! Nu är det lite nervöst - om jag inte hör från S:t G så ska jag vara på plats kl 13.30. Annars så ringer de någon gång mellan 10-12. Nervöst!!!
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    Lyxmamma skrev 2010-11-25 09:41:18 följande:
    ChippiChopp: Håller tummarna så att det knakar! Själv gjorde jag ET igår på Carl von Linne. Jag är nyfiken på vad du hade för AMH-värde? Har du lust att dela med dig av den informationen?
    Mitt AMH värde var 1,1 i juni (i den skalan där allt över 0,7 är tillräckligt OK för att få lov att göra IVF)
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Tack alla! Än så länge har jag inte fått något samtal Solig

pp08 - hur går det för dig?

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Åhh vad jag håller tummarna för dig, pp08!

Jag har inte fått något samtal än, så det verkar som om det blir ET i eftemiddag Solig

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Nu ruvar jag på två fina 4-celliga embryon Solig

TD på Lucia, ska se om jag hittar vår lista!

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Uppdaterar min status

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar MA och nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
    Eviglängtan IVF, ET 25/10, TD 10/11, 39 år, bor i Skåne
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    Zinfandel, 39 år, FET1, TD 5/12, bor i Skåne
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran,  ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, BF?, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?