• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Grattis till ett toppenresultat Zin! Klart det är bättre med kvalité framför antal. Flört
    Nu håller vi tummarna!

• Bengalen

Anne; Här kommer ännu fler tummar som är hållna. Glad Jag fick ju också bara ut två ägg nu denna gången så jag vet precis vilken vånda det är fram till ET-dagen.

• Bengalen

Anne: Stort grattis till din nye inneboende och välkommen till ruvargänget! {#emotions_dlg.flower}

Hitcher: Grattis till plus!

pp08: Vad ledsamt att det inte blev någon vändning. Ta hand om dig!

Miss Boring: Vad kul att det blev ett lyckat samtal med Svend idag. Han är verkligen toppen. Fantastiskt att de är så schyssta med att ändra till 3-pack om man misslyckas på första försöket. Jag är fortfarande helt förundrad över att vårt försök bara kostade DKK 9500.

Vi 4: Tack för dina tankar. Hjärta Jo, tempen är verkligen galet hög men frågan är ju hur mycket man kan förlita sig på den när man tillsätter progresteron, antagligen inget alls. Ruvarångesten har verkligen börjat här nu, testdag enligt FF idag men jag håller mig ett par dagar till. Testoman är nog det sista man kan kalla mig för. Har en hög med gamla tester som gick ut i maj i fjor som jag inte har använt upp. Det är nog inte många som slår det. Flört 

• Bengalen

Mamman: Usch vad tråkigt att det slutade med MA. Gråter Varma tankar till dig nu i denna oerhört jobbiga stund. Ta hand om dig så ska du se att du vill ge frysisarna ett försök när du har bearbetat den värsta sorgen.

Vi 4: Vad duktig du är med motion och kost och vad kul att akupunkturen verkar ha gett effekt. Din kurva är verkligen strålande. Glad
    Själv saknar jag min älskade yoga något oerhört. Har inte yogat sedan långfredagen och känner mig som världens mest otränade person. Har träningsförbud nu under behandlingen men hoppas kunna komma igång inom det snaraste oavsett hur utgången blir på detta försöket.

Miss Boring: CFC använder sig av Lutinus så du slipper alla gånger det förskräckliga Crinonet. Jag bara hatar det, att kroppen inte kan ta upp det helt utan att det bara samlar sig där inne till en stor äcklig klump. Vanliga vaggisar är väl okej men Lutinus är alla gånger min nya favorit. Glad

• Bengalen
    Tuvalina skrev 2012-04-27 17:29:33 följande:
    Använder ni applikatorn när ni tar vaggitorier eller lutinus??
    Jag använder applikatorn som medföljer till Lutinus.
  • Bengalen
    MissBoring skrev 2012-04-27 18:08:04 följande:
    Bengalen. Varför får du inte träna nu när du ändå är van vid att träna?
    skönt att höra om lutinus
    Jag kör Bikram yoga, där man yogar i 40 graders värme i 90 minuter. Min akupunktör menar att jag tar ut mig för mycket då det är grymt påfrestande och eftersom man svettas flera liter under ett pass tar det flera timmar innan jag har druckit upp mig igen efteråt och detta är inte bra för min kropp nu under behandlingen.
    I vanliga fall är Bikram yoga super för infertiliteten men just nu under IVF-behandlingen har jag träningsförbud så det är bara att gilla läget. Flört 

Så träligt med en sån tråkgyn. Rynkar på näsan Jag lyckades få min att skriva om recepten men det var mycket meck.  Först var jag tvungen att åka dit med orginalrecepten jag hade fått från CFC sen fick jag åka dit igen en dag senare för att hämta de omskrivna recepten.
    De svarar alltid supersnabbt på mail på CFC. Mailar man vid 7 på morgonen dröjer det max en halvtimme innan man får svar. Det är verkligen kanon!
  • Bengalen

Min gyn tog inget betalt för att skriva om recepten. Bara ett sprutpaket med 900 ie kostar ca 3600:- så det blir snabbt en massa pengar.
    Hade även tänkt göra VUL:en hos min gyn men är glad för att jag åkte över till CFC varje gång så att de fick kolla ordentligt.

• Bengalen
    Tuvalina skrev 2012-04-29 12:29:11 följande:
    Bengalen, menar du att du håller dig från att testa? Hur känner du dig? Imorgon ska du testa va?
    Usch ja, jag hade gärna låtit bli att testa över huvudtaget. Jag vet, duktig struts-varning men bara tanken på ett negativt test....
    Det är visserligen ett under att jag inte har fått mens ännu. Har aldrig hållit mig så här länge innan, varken med tillsatt Progresteron eller utan. Hade BIM i torsdags.
    I övrigt känner jag inte mycket. Hade ganska mycket smärtor i vänster äggstock i början på veckan. Det var på den sidan alla mina folliklar fanns. Därefter har jag haft lite molvärk från och till men inget annat. Det känns som jag vore på cykeldag 8 ungefär.
    Testdag i morgon ja...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?