• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi 4: Lycka till idag! Jag tänker på dig och hoppas av hela mitt hjärta att det finns något riktigt fint toppembryo att lägga tillbaka idag. 

• Bengalen

Enya: Mycket intressant det där du skrev om att man kan ha ett par bra cykler i rad och tvärtom. Glad

Hitcher: Vad jag har förstått brukar man få sexförbud i cykeln efter ett missfall om man blir gravid naturligt så jag tycker absolut att du ska låta det gå en cykel emellan.

Alla kliniker har olika bedömningsskalor de går efter. Alla kör inte med 1-10 poäng-skala.

• Bengalen

Så var det dags igen att stöta på problem. Min snälla gyn som hjälpte mig sist med att skriva om de danska recepten är nu sjukskriven TILL SLUTET PÅ JULI!!! Rynkar på näsan
    Nu vet jag inte hur jag ska lösa den biten. Hans sköterska ska ringa mig imorgon så vi får väl se om där är någon annan gyn som kan ta över.

Alltid ska det vara nåt som strular!!! 

• Bengalen

Ååååh vad fantastiskt att höra att allt har gått bra Enya! Stort, stort jättegrattis till er lilla flicka. Hjärta
    Ta nu hand om varandra och bara njut.

• Bengalen

Hitcher: Jag beklagar verkligen att det slutade med MA. Fy vad det är orättvist. Gråter
    Finns det inte en chans att det kan komma ut av sig själv nu när du slutar med medicinen? För visst tog du både progesteron och Progynon? Progynon gör ju så att kroppen inte börjar blöda.

• Bengalen
    hitcher skrev 2012-05-15 19:24:12 följande:
    Jag hoppas det. Tog den sista tabletten kl 7 i morse. Undrar hur lång tid det tar för kroppen att fatta att nivåerna av östrogen och progesteron sjunker?

Men trots allt så känns det skönt att ha fått det bekräftat. Jag tänkte ju att nåt var galet redan när jag fick svar på första provtagningen av hCG. Jag vill få ett avslut och gå vidare...
    Jag förstår att det måste vara superjobbigt och proppa i sig en massa hormoner helt i onödan. Vad jag har förstått kan det vara lite olika från gång till gång. För vissa kommer blödningen dagen efter medicinstopp och för andra dröjer det upp till en vecka. Hoppas i alla fall att den kommer igång av sig själv nu när du slutar med Progynonet så att du slipper framkalla den med nya mediciner. 
  • Bengalen

Själv hade jag ingen tur idag med mina danska recept. Min gyn är sjukskriven till mitten på juli och den andra gynekologen som jobbar på samma klinik är också sjukskriven så där finns ingen som kan hjälpa mig.

Finns det möjligen någon här i tråden som kan undvara något eller några av följande mediciner?

Gonal-F
    Ovitrelle
    Pergotime
    Lutinus
    Medrol
    Trombyl

Jag ska ju bara göra mini-IVF/japanen så jag behöver endast en paket Gonal-F. Det är ju den som är dyrast.

• Bengalen
    Soligor skrev 2012-05-15 20:01:42 följande:
    Bengalen; jag har 2 oöppnade kartonger Gonal-F i kylen. Exp 08-2012 så jag behöver dem inte. Vill du ha dem?!
    Jaaa, mer än gärna! Hjärta Jag inboxar dig min adress.
  • Bengalen
    Zinfandel skrev 2012-05-15 20:58:32 följande:
    Bengalen: du kan få Medrol & Trombyl av mig.

Sunseed: lycka till imorrn!! 
    Ja, jättegärna! Glad
    Jag inboxar dig också min adress.

Tur att ni finns här i tråden!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?