• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lillstoran skrev 2012-04-29 16:02:48 följande:
    Finns en kö inom landstinget för ÄD. Jag anar dock att denna är lång. Sedan tror jag IVF St Göran gör det. Har även läst att det finns kliniker i Riga, Finland, Estland som annonserar här på FL. Vet dock inte vad det kostar, förutsättningar o vad som gäller rent juridiskt. Vet dock att öppen donation är dyrare. Fördelen är om man vill ha syskon så kan man få samma donator. Läst här på FL om en ensamstående person som gjort allt i Danmark 2 ggr o ville ha samma donator då barnen blir helsyskon. Tror dock att det är dyrare än en vanlig IVF. Finns trådar här där det säkert går att höra sig fram med dem som gör det.
    Kön inom landstinget är för de som har rätt till landstingsfinanserade ÄD-försök. Jag har själv poäng kvar att använda till ytterligare ÄD-försök, men har nu valt att gå tillbaka igen till IVF.
    ÄD-klinikerna som har öppna donatorer som tex Finland och Island är dyrare än tex Riga där de enbart har anonyma donatorer. Väntetiderna är också betydligt längre.
    På AVA i Riga kostar ett ÄD-försök EUR 6450. För att få genetiska syskon gäller det att man får embryon i frysen eller att den gamla donatorn är villig att ställa upp för ytterligare en stimulering. Detta har inget att göra med om donatorn är öppen eller anonym. Kliniken kontaktar bara donatorn och ställer frågan.
  • Bengalen

Här blev det som vanligt minus. Har en känsla av att det satte sig men sedan stannade av i fredags/lördags någon gång. Tempen som precis hade blivit trifasisk gick ner och all molvärk försvann precis då.

Nu blir det telefonmöte med CFC nästa tisdag för nytt upplägg. Jag joinar nog dig Miss Boring med ett nytt försök i juli.

• Bengalen

Hemulen: Vad ledsamt att det slutade med MA även denna gången. Varma kramar till dig. Kramar även till er andra PP08 och mamman som genomlider det samma nu. Gråter

Vickan: Grattis till toppenresultat. Nu hålls tummarna för att det blir många befruktade.

Vi 4: Vad kul att du är igång igen. Jag tyckte det kändes som en hel evighet innan, men tänk vad tiden har gått fort ändå. Nu ska det bara funka för er. Glad

Tack för era fina ord allesammans. Det värmer verkligen. Hjärta
    Trots att det känns oerhört tungt att återigen få ett fett minus känns det ändå som vi har kommit ett steg längre denna gång.  Var hos min akupunktör idag och han var också inne på samma linje att det med all sannolikhet först har fäst med sen har stannat av. Jag hade nämligen en stark gravidpuls på alla tre punkterna för en dryg vecka sedan men denna var helt borta nu.
    Att jag fortfarande inte har börjat blöda behöver inte bero på det. Kroppen kan tydligen bete sig olika från stimulering till stimulering. Vissa gånger börjar man blöda flera dagar innan TD medan andra kommer det inte förrän upp till en vecka efter man har slutat med progesteronet så det är väl bara att vänta och se. 

Nu är det dags att kurera kroppen igen efter all stryk den har tagit av medicinerna. Jag är grymt varm på nätterna och svettas en hel del. Detta är ett tydligt tecken på att progesteronet har hettat upp min kropp till max på bekostnad av den kommande lågtemperaturfasen. Pay-back time helt enkelt! Flört

• Bengalen
    Victoria71 skrev 2012-05-02 18:07:54 följande:
    Hejja dig, bengalen som redan är på gång igen!!
    Javisst, nya örter ligger redan och drar i kastrullen. Nu jävlar ska äggkvalitén vässas ytterligare. Flört
  • Bengalen
    Tuvalina skrev 2012-05-03 23:42:01 följande:
    Jag sprutade i 12 dagar med 450 menopour. Är det många dagar? Det var en stor dos, det förstår jag, men skulle jag kanske tjänat på att spruta ännu längre och ha en lägre dos?
    ...och jag sprutade 150 ie i 4 dagar. Snacka om skillnad men så gjorde ju jag japanen istället.

Idag ska CFC släppa sina Japanstimulerings-resultat på världskongressen ISMAAR i Köpenhamn. Synd att jag drog ner statistiken bara fast jag har nog inte hunnit komma med ändå... Flört

Lycka till på VUL:et Vi 4! Det kommer att gå så bra!
  • Bengalen

Vad mycket ni har skrivit idag! Förvånad

Anne: Jag säger precis som Vi 4, för att kunna utgå från dina temperaturer krävs det att du har tempat dig regelbundet i åtminstone ett par cykel för att kunna se ett mönster. Det är också som sagt viktigt att man gör det vid ungefär samma tid, direkt när man vaknar och innan man stiger ur sängen. DESSUTOM ska man ta temperaturerna väldigt med en nypa salt när man är under hormonbehandling. Min akupunktör vill egentligen inte att jag fortsätter tempa mig men han vet att jag inte kan låta bli.
    Man kan få en sk implantationsdipp i samband med att embryot fäster och därefter går tempen upp igen dagen efter så ta absolut inte ut något i förskott pga dina temperaturer. Inte heller pga minuset idag. Det är väldigt tidigt du har testat så håll ut ett par dagar till.

Victoria: Jag säger som de andra. Det behöver inte alls vara kört för att embryona bara är 2-celliga idag. Synd att du inte ha möjligheten att få göra ET imorgon. Det kan ju vara lite risky att långtidsodla. Risk att de stryker med men hade överlevt i livmodern. Jag håller i alla fall mina tummar det hårdaste jag kan.

Vi 4: Bra skrivet! Klart du ska få göra ditt utlovade VUL. Det är väl så typiskt de svenska klinikerna. Lite halvdant sådär så blir det säkert bra. Vad är det som säger att det inte skulle vara mer optimalt för dig att göra ÄP på tex torsdag, men nej det passar väl inte in i deras planering helt enkelt. Snacka om att jag älskar CFC än mer när man hör sånt här. Nu hoppas jag bara att du får svar på ditt mail också.

• Bengalen

Implantationsdipp brukar ske ca 7-10 dagar efter ägglossning, men tänk på att detta är en IVF då skiljer sig mycket från en vanlig befruktning. Hur som helst, glöm din temperatur idag och fortsätt ruva i lugn och ro. Glad

• Bengalen

Jag har svettats varje natt sedan RD 9. I natt var första natten som jag slapp ligga som en brottare och torka mig med en handduk. Progesteronet gör att man ökar upp hettan i kroppen och hela systemet går på högvarv.
    Det finns ingen genväg när man gör IVF eftersom dessa medicinerna behövs. Lyckas det är det ju fine men när det misslyckas måste skulden betalas tillbaka så att säga. Desto fler IVF:er ju mer slitage på kroppen. Vissa klarar detta bättre helt beroende på vad utgångsproblemen är.
    Jag som har problem med yin-fasen (lågtemperaturfasen ) får en grym obalans när de puschar på yang-fasen (lutealfasen) med så mycket progesteron och det visar sig då genom nattsvettningarna. Det känns skönt i alla fall när man vet vad det beror på och att det är helt normalt. Synd bara att det är pay-back time nu...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?