• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack alla fina tjejer för fina ord och bra perspektiv på tillvaron Hjärta! Jag har inte orkat skriva förrän nu för jag har suttit på helspänn halva dan och stirrat på mobilen och hoppas att den inte ska ringa Glad!Turlid, jag har höjt Levaxindosen till 2 om dan nu och hoppas mitt TSH-värde minskar snabbare nu. Som jag befarade blev det dålig befruktningsgrad. Endast 2 av 5 befruktades så till frysen bidde det inget! Däremot var de 2 befruktade av absolut toppkvalité (i alla fall ytligt sett). Både läkaren och embryologen påpekade det flera gånger. Embryona har fyra celler och inga fragmenteringar. Alltid något mitt i allt elände! Kan ju säga att jag började storgråta av glädje och skakade av spänningar som släppte när jag lämnade kliniken! Så nu ruvar jag med stort hopp! Hade varit orolig för att inte få ruva alls! TD blir 4/12.

Kram till alla Solig!

• Inanna Li
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-16 13:09:16 följande:
    japp hon ringde nyss.. allt såg "bra ut"... i mitt tycke hade det ju varit bättre om jag var gravid så klart så jag börjar med sprutorna i kväll.....
    Härligt att du kan börja med sprutorna nu Glad
  • Inanna Li

slemtorsk - Jag har sprutat 10 dagar 2 gånger, 11 dagar 1 gång och 12 dagar nu sist! Min klinik har inte öppet för ÄP på lördag och söndag så det får alltd anpassas till vardagar på nåt sätt! VUL brukar jag få runt dag 6 och dag 8.

• Inanna Li
    myran6801 skrev 2011-11-16 16:00:02 följande:
    Grattis Inanna till ruvstatus och toppenägg!
    Tack myran Solig
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-11-16 16:16:15 följande:
    Åh men så skönt! Frysen får sakna några små embryon men DU får vara superglad för de två toppembryona som mu flyttat in hos dig. Är det Li&Lo 3.0?

Nu jäklar ska det bli plus! Kramar Hjärta
    Tack! Kanske 4.0 vid det här laget Hjärta!Hoppas denna version av Li och Lo är den bästa! Som tur är har vi fortfarande kvar 2 embryon i frysen!
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-11-16 16:32:43 följande:
    Inanna: Det är nästan oförskämt att ha så bra resultat vid din ålder! Skojade bara. Nu hoppas vi på version 3.0 och att du blir medlem i den berömda tvillingklubben....känner mig ensam där! Så nu får ni plussa tjejer!
    Skrattande! Stämmer vid  2 tidigare försök i alla fall Flört! Blir glad för både 1 eller 2 Baby . Jag tar vad jag får, är ju smått deperat vid det här laget...
  • Inanna Li

Tog tid att hitta listan! Hoppas detta är den senaste versionen! Känns skönt att vara GTMB eller PUPO som man säger på utrikiska!

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) 
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET 
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er. 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Oceanney, FET2 i januari 2012
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC 
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10 

***SÄNGHALMSLIGAN*** 
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET*** 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET i slutet på Nov hoppas vi 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien början av nov. 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50

***SPRAYAR*** 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, första spraydag 2 nov ICSI i början av dec
    Vi 4, 40 år, (syskonförsök), första IVF försöket, spraystart 6 november. 

***SPRUTAR*** 
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) sprutstart 2/11

***JAPANSKA METODEN*** 

***ÄP/ET*** 
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1, sprutstart 26/10 (långa metiden), ÄP 10/11.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11. 
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Inanna Li
    callimero skrev 2011-11-16 17:14:51 följande:
    Tummarna hjälpte! Äntligen hemma på väg från Arlanda med tre stycken embryon i last. Alla klarade sig, jag som bävat för att det kanske fanns en liten skrutt kvar bara i bästa fall. Döm om min förvåning när det fanns en 4- och 5-cellig av top score samt en 2-cellig som lab-kvinnan trodde var på väg att dela sig vidare. Fick alla tre. De var väldigt glada på CFC och berömde det fina resultatet, Astrid gjorde återföringen och de tittade med hjälp av ultraljud utanpå magen när de satte tillbaka. Så nu är jag lättad! Grattis Inanna till två fullpoängare!
    Tack vännen Hjärta! Grattis till fantastiskt bra resultat! Så spännande att få tillbaka alla 3! Nu kan man verkligen säga att du är på väg att göra en Enya Solig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?