• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-09-11 12:11:09 följande:
     Min livssituation är inte den bästa men än så länge håller jag hoppet levande om ett barn innan jag blir för gammal. Ska börja testa för ÄL på tisdag. Då är jag på dag 13 i cykeln. Jag får inte få ÄL-stegring på torsdag för då måste jag vänta en månad till för att få göra FET men skulle det hända gör jag en ny full IVF i stället! Men det är så himla trist att jag bara får MA när jag blir gravid även om min graviditetsfrekvens är 40-50 procent Rynkar på näsan!

Är så lycklig för din skull! Hoppas så att detta försök 10 blir det sista för er. Du ger oss alla hopp!
    Tråkigt att din livssituation inte verkar så bra. Klart du måste hålla hoppet uppe. Det är ju otroligt att ha blivit gravid 2 gånger hittills. Du skall se att den vill stanna kvar när du blir gravid nästa gång (och det skall du bli!!!).

Då blir det förmodligen FET för dig i helgen eller nästa vecka? Spännande! Själv är jag på CD 6 och räknar med FET om ca 2 veckor med en blastis. Har bestämt mig för att köra proggis x 1 i alla fall.
  • Mia69
    Inanna Li skrev 2011-09-12 09:31:32 följande:
    Tack för stöd min vän Hjärta! Jag är på CD 12 men är lite osäker på när jag kommer få ÄL-omslag den här gången. Det var ett tag sen jag hade mens sist och mina cykler har ibland blivit konstiga efter jag börjat med IVF! Jag börjar testa imorgon så får vi se när det kommer. Men som skrivet innan, blir det på torsdag så blir det ICSI 4 i stället för jag vill inte vänta en månad till Rynkar på näsan! Jag kör nog också proggis X 1 eller 2. Tror nog också att 3 kan bli lite för mycket!
    Jag har ju också kört en liten Dalacinkur under sommaren. Även om man inte kör hela Ludmilakuren så kan man ju behandla sig med Dalacin eller Flagyl följt av Canesten. Jag gick till min vanliga gynekolog och blev undersökt. Jag hade ingen säker bakteriell vaginos (hade lite dålig egen normalflora vilket kan vara ett indirekt tecken till att en annan flora tagit överhand) men behandlade mig ändå. Man vet ju aldrig och nu känns det som att man vill eliminera alla problem som man kan.
    Kanske är detta något för dig innan ditt FET. Dalacinkur kan man ta i 3 dagar (jag tog en lite längre kur, 5 dagar tror jag).
  • Mia69

STORT GRATTIS Maryhe!!! Skall bli spännande att se hur många som håller till därinne!{#emotions_dlg.flower}SkålGravid

• Mia69

Lenafena: så tråkigt! Gråter Hoppas du blir gravid snart igen och att det får stanna. Hjärta

• Mia69

Mycket jobb nu... Tungan ute och tyvärr inte riktigt hunnit att följa med allt här.

Celin och pp08: grattis till skörd. Hoppas det är fina guldägg och lycka till på ET.
    Inanna och mammagås: GRATTIS på födelsedagen!!! och lycka till med era FET.
    Victoria71: Lycka till på äggplock imorgon!
    HjärtaSolig

EGO: Troligen FET mitten av nästa vecka men väntar in den "glada gubben" som jag känner är precis på gång.

• Mia69

Inanna: Åhh, vad härligt. Vilken fin födelsedagspresent med 2 fina embryon! Perfekt att du har kvar 2 stycken i frysen också så blir kanske ruvningen lite lugnare för dig. HjärtaSkrattande

• Mia69

Zinfandel: Usch, vad tråkigt med minus.Gråter Men du verkar ju ändå ta det hela bra och ni verkar ju ha planer för framtiden. Klart ni kommer att lyckas snart!!!Solig

• Mia69

Maryhe: NEEEJ! GråterDet är så jobbigt när man fått ett plus och börjat ställa in sig på att man är gravid mentalt. Hoppas att du blöder ut allt så att du slipper skrapning. Jag klarade mig utan skrapning trots missfall i vecka 11. Konstigt att ni måste vänta 4 månader innan nästa IVF. Dina äggstockar verkar ju kunna superproducera så det kommer säker fler chanser för er och ett missfall visar ju att detta verkligen kan gå vägen!!! Sköt om dig!Hjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?