• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-12-16 15:05:54 följande:
    Verkar hoppfullt! Så bra Solig!Lycka till imorgon!
    Tack snälla!Hjärta
    Åh, vad jobbigt du måste ha det! Men det finns ju positiva saker som talar för att allt är bra såsom svullna bröst och molvärk. Försök fokusera på det. Bruntillblandad flytning behöver ju inte betyda något heller men jag förstår att du blir orolig. Man vill ju ha perfekta tydliga graviditetssymptom hela tiden men så är det ju säkert inte för någon. Vi blir väl helt överanalyserande av alla symptom. Du hade väl minskat på progesteronet också. Det kan ju bidra till att brösten inte ömmar (vissa av våra symptom kanske inte är  "äkta").

Jag har lite symptom också: molvärk på eftermiddagarna och ömma bröstvårtor. MEN det kommer och går. Ibland känns det ingenting och ibland blir jag svullen och känner massor. Kan ju vara progesteronet och det är ju så jobbigt att man vet att man kan vara "lurad". Vid tidigare graviditeter har jag fått gå upp och kissa på nätterna ganska omgående men det behöver jag inte nu vilket gör mig fundersam men imorgon får jag förhoppningsvis ett svar.
  • Mia69

Hej på er alla!

Var uppe kl 05.00 imorse och tog mitt CB veckoindikator: Gravid 3+ (> 3 veckor efter inplantation) !  Är i v5+2 så det stämmer perfekt.Solig  So far... So good... På måndag kan jag ringa kliniken men hur det blir med ultraljud nu under julledigheten har jag ingen aning om. Kanske blir väntan ännu längre till VUL och jag som avskyr ovisshet!
    Kram till er alla!Tomte

• Mia69

Tack alla för grattis! Det värmer så. Ni är bäst!

Turlid: ja, det var lite modigt att våga sig på veckoindikator så tidigt men jag tog risken... Men det var nervigt...

Maryhe: jag testade negativt dagen före BIM (räknar BIM 14 dagar efter ägglossning) med testa-tidigt test dvs 10 ngt (vet ej enhet) hCG. Vad kan det bli ruvardag, 11 kanske? Håller fortsatt mina tummar för dig! Jag hade inga symptom då utan de kom först 2 dagar senare.

Kram till er alla!

• Mia69

Maryhe: Nej, vilken besvikelse med minus!!!Rynkar på näsan  Hoppas du kan ladda igen under julhelgerna och komma igång med nytt fullförsök.

Thule och andra ruvare: håller mina tummar för er alla!!!!

Myran68: Lycka till med samtalet med CFC. Tänker på dig och hoppas att det leder fram till något bra! Kram!

Sushikatten: Skönt att skrapningen är gjord. Sorgligt men ändå befriande så man kan gå vidare. Kram till dig. Du är stark!

Selma: Grattis till många ägg!!! När blir det återföring?

• Mia69

Inanna: Förstår att du är helt galen av oro just nu när det börjar närma sig torsdag... Men förutom att brösten inte är så ömma längre (vilket jag tror beror på att du inte tar så mycket progesteron) så HAR du ju fortsatt symptom. Molvärk och cravings är väl symptom!!! Det är många som har lite blödningar i tidig graviditet så det behöver inte vara dåligt. Jag tror fortsatt på dig!!! Håll ut!!!!

Maraki: lycka till med VUL imorgon!!!!!

EGO: Vilken bergodalbana detta är!!! Nu har jag inga direkta symptom längre. Ingen molvärk. Inga flytningar. Bröstvårtorna är bara lite ömma. Jmf med mig så har du mycket symptom, Inanna! (och då har jag ju fortsatt samma dos progesteron). Ringde kliniken idag och fick tid för VUL 2 januari. Men det känns tyvärr inte bra längre men det är ju bara att vänta. Inte så mycket man kan göra åt det hela än att försöka att inte överanalysera varenda kroppssignal (och det är man ju bra på... Flört)
    Kram till er alla!Hjärta

• Mia69

Maraki: Stort grattis till lyckat VUL!!! Härligt!!!

• Mia69

Oceanny och Selmv: grattis till ruvning!

Inanna: Tänker på och hoppas så för dig imorgon!!! Det känns som att det kommer att gå vägen denna gången!
    HjärtaHjärtaHjärta

• Mia69

GRATTIS Inanna! Fantastiskt! Det är klart att det är rätt storlek om Dr säger det! Vilken julklapp!!! Tomte Vågade nästan inte gå in på datorn idag, men vilken lycka!!!HjärtaBaby{#emotions_dlg.flower}Gravid

• Mia69

Hej och gott nytt år på er alla!

Varit på VUL idag som INTE gick bra. Embryot var för litet (enbart 5 mm men med tickande hjärta) och det blir förmodligen ett MA. Börjar bli lite less på detta. Får vänta ett par veckor och se att aktiviteten avstannar och sedan invänta missfall. Vill helst slippa skrapning och förra gången kom det ut någon gång i vecka 11 spontant. Har lite graviditetssymtpom då och då men kände på mig att det skulle bli ett dåligt besked idag.

kram till er alla!

• Mia69
    Victoria71 skrev 2012-01-02 11:53:01 följande:
    Så jättetråkigt Mia! Vet inte så mycket om hur stora embryon ska vara i vilka veckor - men tickande hjärta borde väl vara hoppingivande? Är det inte det förstår jag om du tycker det är jättehemskt att gå och vänta på MA. 
    Tack för omtanke!Hjärta Embryot skulle vara 1-1,5 cm så 5 mm var lite för litet. Har varit med om exakt samma sak tidigare och även då sett hjärtat picka så det ger mig inte så mycket hopp tyvärr.
  • Mia69
    Inanna Li skrev 2012-01-02 12:22:15 följande:
    Nej, vad hemskt! Fruktansvärt tråkigt! Speciellt när hjärtat fortfarande slår och det ändå inte finns någon chans! Massor av kramar till dig Hjärta
    Ja, det känns inget vidare idag. Jag var nog ändå rätt förberedd på det. Tycker mina generellt diskreta symptom försvann för en knapp vecka sedan. Typiskt nog har jag sedan igår kväll rätt mycket symptom så jag fick lite hopp idag ändå men det hjälpte ju föga... Det finns väl fortfarande en mikroskopisk chans eftersom hjärtat pickar men den är nog väldigt väldigt liten...
    Får samla ihop mig och ta mig igenom missfallet och sedan se vidare mot nya försök men det känns lite hopplöst just nu...
  • Mia69
    tjorven01 skrev 2012-01-02 13:30:29 följande:
    Mia stackarn
    Alla tankar och kramar
    Vi hoppas på ett litet mirakel ❤
    Tack! Ja, jag får väl hoppas på ett mirakel... är dock inte så hoppfull och funderar mest på vilket sätt jag skall få missfall och hur länge jag orkar vänta spontant.
  • Mia69
    Fjällsippan skrev 2012-01-02 13:43:49 följande:
    Stor kram; Mia . Instämmer med tjorven, nu hoppas vi på ett mirakel.
    Tack för att du hoppas för mig!Hjärta
  • Mia69
    Kvickan skrev 2012-01-02 14:05:51 följande:
    Åh nej Mia. Kramar!!

Har precis pratat med min läkare på SU. Ett uppföljningssamtal efter 3 misslyckade IVF. Jag ifrågasatte varför de inte tar prover på BV osv. Han förklarade då att det inte finns något som pekar på att det skulle vara missgynnsamt med BV under IVF. Snarare tvärt om. Man kunde se att någon procent mer blev gravida när man hade det.  Vad ska man tro? Enligt honom hade de forskat kring detta.

Ja, usch! kram till tillbaks!Hjärta
  • Mia69

TACK oceanney, AnneF, myran, Bengalen, söte, Vi4 och Maryhe för att ni tänker på mig. Ni är för söta allihop!

Jag har fått tid för nytt ultraljud den 12/1. Konstigt, sedan igår kväll och ffa idag har jag ordentliga graviditetssymtom med mängder av molvärk av och till, cravings, trötthet... Det känns som om magen håller på att tänjas ut och jag kan inte sedan igår stänga byxan. Det känns så konstigt men den växer väl lite långsamt fortfarande eftersom hjärtat slår... Har googlat lite på bilder på vul och mitt embryo såg ut som bilder vid ung 6+4 istället för idag 7+4. Det känns som jag är så nära varje gång men att det inte håller hela vägen... Jag har nu 8 fina 2-dagars i frysen som jag sätter mitt hopp till. Det borde bli en graviditet till på dessa eftersom jag även plussade förra ruvningen (dvs 2 plus på 3 insättningar hittills). Inför nästa insättning skall jag även pressa ned mitt TSH lite bättre, men det är väl sannolikt kromosomfel på mina ägg som ställer till det och inget annat.

Maryhe: läste om ditt blåsljud på hjärtat. Ta inte ut allt dåligt i förskott. Det är många som har blåsljud utan att det behöver vara något allvarligt. Min kroppspulsåder har jag också kunnat se pulsera ibland på magen (innan IVF när jag inte lagt på mig progesteronkilon) och blåsljud kan fortledas från hjärtat så man hör de längre från hjärtat. Hoppas detta går bra och att du får lugnande besked vid utredningen. Tänker på dig!Hjärta

• Mia69
    42an skrev 2012-01-02 20:45:52 följande:
    Mia69: Håller tummarna för dig, alla embryon växer väl inte exakt lika fort, eller? Att hjärtat slår måste väl ändå vara bra.
    Symptomen verkar ju väldigt lovande. Tycker inte att du ska kasta in handuken än, "bara" vänta. Håller tummarna stenhårt. Hoppas på att det är "gamlingarnas" år iår!
    Tack för tumhållning! Har nog så gott som kastat in handduken. Inte mycket symptom idag utan det känns som allt håller på att försvinna.
  • Mia69

Tack thule, enya och skytten för att ni tänker på mig!Hjärta

Enya: jag är på dag 7+5 idag så 5 mm igår på vul är alldeles för litet.

Jag har varit med om exakt samma sak för 1,5 år sedan men då var embryot kanske 3-4 mm (med pulsationer) och det gick ju inte bra. Tror det mentalt hade varit lättare om det varit tomt i livmodern igår för nu känns det som att det är så förbaskat nära (även om det kanske inte är så stor skillnad, missfall som missfall, men det känns så). Har nog inget hopp kvar alls kring denna graviditet utan vill bara komma igenom missfallet (det var inte trevligt sist, rena blodbadet i badrummet). Fy, vad jag gruvar mig...Rynkar på näsan

Vi4: Nu är väl inte jag rätt person att ge hopp just nu, men mina symptom kom och gick mycket i början för att sedan bli starkare (innan de började minska för ngn vecka sedan...) Håller mina tummar för dig!!!

• Mia69

Inanna: STORT Grattis!!! Vad fantastiskt skönt att allt ser perfekt ut!!!  Vad jobbigt du säkert haft det sista tiden! Som du/ni har kämpat för detta! Försök att landa nu så att du kan slappna av lite! Många kramar och lyckönskningar! HjärtaSolig{#emotions_dlg.flower}BabyHjärta

• Mia69

Eviglängtan: GRATTIS till 2 små flickor!BabyBaby{#emotions_dlg.flower}

Söte: Men vad jobbigt du verkar ha med blödningar. Står du på Framin/Klexane? och/eller Trombyl?

Kram till er alla!Hjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?