Maryhe skrev 2011-07-14 12:58:15 följande:
kalimero: Nu har jag hämtat Inofolic som innehåller 2000 mg inositol och 200 mcg Folsyra.
Kostar 13 euro för 20 påsar. På 5:e cykeldagen skall jag gå över till Inofolic plus( som förutom inositol och folsra innehåller melatonin), fanns inte hemma men kommer hem på en dag. Det kostar 27 euro för 20 påsar.
Läst flera amerikanska o italienska studier ang detta kosttillskott och de är mycket positiva!
Intressant!
Primrose skrev 2011-07-15 01:19:14 följande:
Kalimero: Nu är jag inne och kikar igen.
Ja, Sophiahemmet är verkligen (onödigt?) strikta med åldern. De tycker väl att det försämrar deras statistik (trots att de "äldre" har egen statistik, för att inte försämra intrycket). Jag fick ju bara göra ett försök (oktober -07) och sedan sa de nej, eftersom jag snart skulle fylla 43 år (i december) och de menade att det skulle blir krångligt med försök under julhelgen (ledigheter, bla bla), så att jag inte skulle hinna innan jag fyllde år. Snacka om rigid inställning!
Jag vet två andra som också fick nej av Sophiahemmet (38 år resp. 42 år, tror jag att de var då) och de plussade strax därefter, via IVF, på andra kliniker. Och 38-åringen har t o m fått ett barn till sedan dess (på "naturlig" väg), när hon var 40-41 år. Och jag blev ju gravid med sonen c:a 3 månader efter deras nej. Jag har själv varit inne på att skriva till dem och berätta hur fel de hade i sin negativa inställning och åldersfixering.
Hej vad trevligt Primrose! Ja ett kort från dig med en kort historik till Sophia vore på sin plats! Jag har berättat för dom om kvinnor jag vet blivit nekade och sedan fått sina hett efterlängtade barn. Bara fått svaret att "det där vet vi inget om".
D
e var väldigt negativa till kvinnor 40+, den kategorin borde vara deras största kundkrets då innerstan och Östermalm mig veterligen har de äldsta förstföderskorna i landet. De vill väll sålla bland dessa för statistiken. Vet också flera som lyckats efter att de blivit nekade. Att man skiftar en siffra i ålder från en vecka till en annan är ju löjligt. Vet en som t o m fått barn via dom men som nekades syskonförsök och fick vända sig till St Göran istället. Jag var nöjd med att de hade så hög tillgänglighet. Men inser nu hur oerhört nertryckt jag blev av vissa läkare. De tillhör i mångt och mycket den gamal skolan som anser att patienten är patient och ska göra som läkaren förespråkar och de blev mer provocerade än intresserad när jag kom med nya studier och ställde frågor. Jag anser att vi som kunder har rätt att ställa både frågor och krav. Blev nästan utskälld i en tråd en gång för att jag så öppet kritiserade och ifrågasatte läkarna.
Att som du skriver tiga och lida Maryhe är då inget för mig. Inget går framåt av det! Ibland vill jag bara ruska om det så jantelagshämmade svenska folket!