• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

butterflower skrev 2011-06-28 20:07:27 följande:
    Jag kan vara lycklig över mitt mirakel och prata med dig samtidigt.
    Du har varit otroligt otrevlig, är du alltid sån?

Nä, jag är inte 40. Och därför tittade jag in här och var lite nyfiken. Jag trodde inte att man fick göra IVF i den åldern. Och jag har ju förstått att det är precis gränsfall. Men i den här tråden verkar ni strunta i det och i stället försöka i andra länder där man inte har samma regler. Finns inte gränsen av en anledning.
    Vad tycker du om att få barn i 60 års åldern ex?
    Man får i Sverige göra ivf upp till 43 års ålder. Ibland högre. Alla chanser är individuella precis som allas förmåga till empati. Jag föreslår att du läser på lite mer om åldersgränser, chanser till graviditeter osv eftersom detta verkar vara av starkt intresse hos dig.

Jag har några år till 60, men vem vet?
  • callimero
    Snösport skrev 2011-06-28 23:00:53 följande:
    butterflower skrev 2011-06-28 22:28:42 följande:
    Men det är inte så stor skillnad på 51 (50+) och 46 (40+)
    Vill blocka denna så hon inte kan skriva i vår fina tråd!
    Jag håller med om att människan inte ska skriva i vår fina tråd. Tror det är en väldigt sorglig varelse som måste in och provocera. Tvivlar starkt på att hon vare sig har genomgått ivf eller fått barn utan bara försöker fylla sitt liv med en massa provkationer och drama. So long med dig, adios, goodbye.
  • callimero
    Inanna Li skrev 2011-06-28 23:06:28 följande:
     But don't mess with a pregnant woman Skrikandes{#emotions_dlg.djavulsk}DemonKräks
    Precis. Gravid är du!!! Glad
  • callimero

Det vore synd om man ska behöva gå under jorden för en minoritet av oempatiska människor? Lejoninnan i MIG vaknar till när någon är elak mot folk jag tycker om och ställer till det. Anmälde jag med igår då jag tycker det var rena rama påhoppen och nivån var under all kritik. Så låt oss få ha vår tråd öppen och ifred! Personligt kan man skriva ändå enligt min åsikt då jag är anonym här på FL.

Tänker på Inanna idag och ser fram emot en glad rapport!

Själv väntar jag på mens.

• callimero
    Zinfandel skrev 2011-06-29 08:25:39 följande:
    Kalimero: hur ser insemineringsplanen ut nu? Börjar du spruta när mensen kommer?
    Det blir Pergotime dubbeldos from cd 3. Måste googla på detta för mig helt nya preparat.
  • callimero

Det var bra skrivet Brallis.

När jag var 20+ trodde jag att man kunde få livet till att bli exakt så som jag önskade bara jag kämpade tillräckligt hårt. Nu vid 40+ inser jag att det tyvärr inte var så enkelt alla gånger. Inget kan ge mig de åren tillbaka, men ett som är säkert är att ingen har rätt att göra mig mer ledsen än vad jag redan är. Förhoppningsvis har kämpandet någonstans gjort mig till en lite visare människa som kan bli en bra förälder åt det barn jag så förtvivlat längtar efter.

Jag är liksom kattenizze rätt så öppen med detta. Ju fler som pratar om det desto bättre kan det förhoppningsvis bli med förståelsen från omgivningen. Sen visar det sig ofta vara många som är drabbade eller garanterat känner någon när man väl talar om det. Nu bor jag i Stockholm och i en stadsdel där förstföderskorna är en bra bit över 30+, så detta med hysterin och ifrågasättandet av att vilja få barn runt 40 är ingen konstig sak alls. Blir därför lika förvånad varje gång detta dyker upp på FL.

• callimero

Inanna jag är så oerhört ledsen för er skull. Det är så orättvist! Ta dig tid att sörja, torka tårarna och försök samla kraft. Jag tror på er, så pass bra resultat vid behandlingarna kan inte vara helt hopplösa ägg, inte alls! Hur var det nu, har ni i frysen?

• callimero

Intressant detta med astma, jag hade grav sådan från liten men det har efter 30 års ålder nästan försvunnit helt så man tycker inte det borde kunna påverka?

• callimero
    Snösport skrev 2011-06-30 11:10:21 följande:
    Kattenizze: fasen missade ditt inlägg...jo, jag skulle varit snabb där.. det var även han som vid en hälsokontroll sa att TSH påverkar inget alls hade då 4,3 ..vid första ivf 1,5 år senare hade jag 4,6 i TSH nu medicinerad sedan över 1 år och har 0,92 skönt att jag ändå gjorde IVF så detta kom upp till ytan!!

Han är nu läkare på den företagshälsocentral vi(företaget) har idag och jag har sagt att behöver jag till läkare så vägrar jag gå till denna läkare när hon förelog att om jag vill kan ta ett samtal med honom...NEVER!  Så upprörd jag blev av att bara höra hans namn så förstod hon att jag tycker han är en opåläst, tjock fet jävla medicinutskrivande maskin! japp!
    Vilken klåpare! Undrar hur många som förblivit ofrivilligt barnlösa pga okunnighet och nonchalans?
  • callimero

Zinfandel jag läste om det också och tycker det var intressant då jag länge funderat på om inte alla höga doser + blåsorna i mitt fall då växer väldigt snabbt bör påverka kvaliteten. Nej då, har läkarna svarat. Synd man ska vara under 40. Men det är lite med dessa funderingar i bagaget jag funderat på att testa insemination vid min höga ålder. För jag har aldrig försökt bli gravid med mina ägg au naturell med en fertil man.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?