• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ändrar lite på mig....

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Sunseed. 40 år, IVF 1(misslyckades), FET 1, testdag 21/12 minus. Väntar på FET 2.
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ),  3 IVF  samt 1 FET, alltid minus.....
    Linköping68, 43 år, Linköping: CFC. Sprutstart 18/1, trolig ÄP runt 30/1
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Anne 41 år, Trönö/Söderhamn, väntar på mens efter primolut nor, hoppas på sprutstart runt 29 jan.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Syskon Nu, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 6 ICSI Sprutstart 15/1
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 + ICSI2 (frusna ägg) -  Centro Promea Turin, Italien

***ÄP/ET***
    Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, ÄP 19/1.

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11,   27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS

• linköping68

Myran: ja, det är spännande, men lite skrämmande. Oroar mig för att jag inte ska svara på sprutorna och inte få några äggblåsor. Hoppas din mage håller! Kanske prova lite probiotika?
    Zinfandel: Helsjukt att få höra att man är för gammal för operation! Släng in mycket extra ont och lidande i dina samtal med läkaran. Kämpa på, du starka, fantastiska kvinna!
    Vi 4: nej, vad tråkigt! Kramar i mängd till dig. Kom ihåg dig själv och vila så mycket och ofta du kan!
    Miss B: usch, vad ledsamt. Kramar i mängd!!
    Victoria: grattis til det 4-celliga. Håller tummarna!
    Maryhe: Vad bra det låter med LCHF för dig! Vilket resultat på äggstockarna. Fantastiskt! Vi ligger lika i sprutandet Glad
    Skytten: bra att du sa ifrån till grannen!

Verkar som om de flesta har kvar sina namn och inte bytt.  Underlättar lite…. Men lär mig nog snart de som bytt

Ska på VUL på måndag och hoppas på många fina blåsor, men vet att det nog kanske inte blir så. Men vi får se…. Kl 14 är det dags!

• linköping68

Glömde visst flytta mig till sprutarna......

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Sunseed. 40 år, IVF 1(misslyckades), FET 1, testdag 21/12 minus. Väntar på FET 2.
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ),  3 IVF  samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Anne 41 år, Trönö/Söderhamn, väntar på mens efter primolut nor, hoppas på sprutstart runt 29 jan.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Syskon Nu, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 6 ICSI Sprutstart 15/1
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 + ICSI2 (frusna ägg) -  Centro Promea Turin, Italien
    Linköping68, 43 år, Linköping: CFC. Korta metoden med Gonal-F. Sprutstart 18/1, trolig ÄP runt 30/1

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, testdag 7/2.

***GRAVIDA***
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11,   27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS

• linköping68

och ni iväg för VUL för att se om det blivit några blåsor på gång....... hoppas, hoppas, hoppas.....

• linköping68
    GråterGråterGråter

och så kom domen..... hade bara 1 äggblåsa på ena äggstocken och den andra hade bara 2 st. Så det var ju riktigt uselt resultat. Får väl bara inse att gammeltackan är slut och inte kan få till det med IVF. Skit och åter mer skit Gråter

Får se vad de säger på CFC när jag får fatt på dem. Kanske blir det till att avbryta.    
  • linköping68

Åhhhhh, tack ni underbara för stärkande ord och peppning. Jag är såååååå glad för att ni finns här med era varma ord, tröst och stöd!!!

Har pratat med CFC och de tyckte inte att resultatet var uselt, som jag sa till dem att det var. CFC tyckte det lät bra för att vara dag 6 (hur de kan tycka det förstår jag inte). Kanske har inte dosen varit bra för mig, eller kanske fel sort, ja frågorna och funderingarna snurrar runt.

Mannen och jag har iaf diskuterat läget och vi ger inte upp utan kör på även om denna gång inte går bra. Vi har tack och lov möjlighet att finansiera några IVF till och vi har enats om att omfördela ekonomin och satsa stenhårt nu. Då vet vi sen att vi har gjort allt vi kan och då kanske det känns lättare att acceptera att vi "bara" fick 1 gåva..... vår underbara dotter. 

Ska börja spruta med Orgalutran imorgon, tar det i 3 dagar och sen VUL igen på fredag. Hoppas på bättre utdelning då. Får ta ställning till om vi kör IVF, insemination eller på egen hand hemma på kammaren.

Kramar i mängd till er underbara! HjärtaHjärtaHjärta       

• linköping68
    myran6801 skrev 2012-01-23 23:04:47 följande:
    Linköping, bra att ni inte ger upp och att ni har en plan. I vår ålder får man kanske vara nöjd. Det är bara vår vän Maryhe som värper som en tonårig

Vilken dos och vilket preparat har du sprutat med?

Tar Gonal-F, dos 300. Börjar med orgalutran ikväll och på fredag VUL igen. Det verkar som om Gonal funkar lika dåligt som när jag gjorde långa protokollet med Synarela och Menopur. Fast det vet jag ju egentligen inte än. Får hålla mig lugn med modet uppe tills på fredag.

Ha ha, ja tusan vad Maryhe värper bra Glad
  • linköping68

Börjar fundera på om jag fattat fel eller om de sagt fel på CFC. Ska börja med Orgalutran ikväll och sen onsdag och torsdag. VUL på fredag och sen prata de på CFC om Ovitrelle på fredag, men plock på söndag eller måndag. Får inte riktigt ihop det. Mognar inte äggen inom 24-30 timmar efter Ovitrelle? Har läst på FASS men där fråmgår inte mognadstid.

Får nog ringa dem igen och dubbelkolla...... Pust. Det är mycket att hålla reda på. Och det är precis som alla här berättade om CFC, att man måste ha superkoll själv. MEN de verkar ju mycket bra ändå.

• linköping68

42:an - håller tummarna för att CFC säger....fortsätt!!! och att blåsorna blivit fler och jämna i storlek. Positiva gyn är inte så vanliga tyvärr. Oftast rktiga surkartar Äpple
    Tack ni andra för stöd. Kramar 

Har suttit och kollat hotell i Danmark och tåg dit. Verkar som om det går att få ihop resan dit. Det enda som är bökigt nu är att mannen egentligen ska jobba hela helgen, men det får han fixa. Han behövs ju i proceduren Flört     

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?