• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) -72, Halland, 3 IVF:er.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Linköping68, 43 år, Linköping: Väntar på IVF 2 på CFC.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Tuvalina 41 år, Trönö/Söderhamn, 1 sprutdag 31/1. Blodprov 5/2.

***ÄP/ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, testdag 7/2.
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 6 ICSI ET 27/1 4 & 5 celligt, TD 14/2
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - Centro Promea Turin, Italien ET 2/2 TD 16/2 Sunseed. 40 år, IVF 1, FET 2 den 3/2. TD 15/2.

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

• linköping68

Jaha, har nu haft telefonkontakt med  Svend på CFC. Vet inte riktigt vad jag ska tycka.... om det var ett bra samtal eller inte. Pratade lite om chanser vid hemmaförsök, inseminering och IVF. Vi vill egentligen köpa 3-pack, men det tyckte Svend var onödigt. Han pratade en hel del om min ålder så jag fick en hel del olustkänslor om att det bara blir 1 försök till hos CFC och sen blir det stopp Gråter Han sa det inte rätt ut, men det kändes som det. Vi ska iaf göra ett försök till i kommande cykel och Svend ändrade lite i dosen och sort av medicin och mailar sen upplägget. Får se hur och vad det blir.
    Usch, känns inte bra. Får väl inse att det är kört med 1 barn till och syskon till vår lilla dotter.

Kram till er alla från en sorgsen typ   

• linköping68
    Bengalen skrev 2012-02-10 17:36:36 följande:
    Linköping: Jag håller mina tummar att det räcker med ett försök till!  Hjärta

Vi 4: Får jag också komma in hos dig?

Tack för tummar! Vi hoppas också på det, men sannolikheten för det är inte så stor tyvärr. Men hoppas ska man in i det sista!!!!
  • linköping68

Usch, går bara runt och ältar samtalet med Svend. Vad han sa, hur han sa det, vad menade han egentligen, vad kan jag läsa mellan raderna.....
    Min stackars man blir snart galen på mig. Han suckar och säger bara att vi ska vänta och se vad som händer, och får vi inte fortsätta så får vi inte. Hm, jag vill inte sluta nu utan jag vill fortsätta och prova fler gånger innan jag ger upp! Jag vill, jag vill! Inser samtidigt att är äggen slut eller urdåliga så funkar det inte, men hjärtat säger - jag vill!

Vi 4: Vilka bra svar du fick på dina funderingar.

Zinfandel: ja, det är nog fler än man tror som har problem och som inte berättar. Bra med sjuksköterske-kompis! 

• linköping68

Och så var karusellen igång igen med att få tag i gyn som kan och vill skriva ut medicin..... Har inte fått tag på någon av de 3 jag gått hos. Får ringa vidare.....

Denna gång tyckte Svend att vi provar samma slags upplägg, korta protokollet fast med Menopur 300 istället. Får hoppas att äggblåsorna blir fler med Menopur och att INGA smiter iväg för tidigt! Frågade om Pergotime ev kunde hjälpa till men det sa han att han inte tror på i mitt fall.

Vi 4
    : ska försöka att inte tänka på samtalet och tolka mer. Vi har bara pratat lite om ÄD men inte beslutat oss ännu. Vill prova egna ägg så långt det bara går! Jag kan tänka mig ÄD, maken är lite mer reserverad ang det. Men vi pratar om det Glad 

Tuvalina:  grattis till 4 ägg! Håller tummar för befruktning och suverän utveckling! 

• linköping68

Och så ännu en fråga till er kloka.......

Visst är det så att man inte får med sprutor till Menopur? Har för mig att någon hade problem med att få fatt på sprutor när man upptäckte att det bara var själva medicinen i paketet. Men hur vet man då vilken sorts sprutor man ska ha? Alltså storlek på kanyl till när man ska blanda pulver och vätska och storlek på kanyl när man injicerar? Har ringt hur många gyn som helst och kommer inte fram till någon enda än! Telefontider, återkommer om 1 vecka, på semester, faxljud osv. Har det gått troll i vår telefon kanske Förvånad

Blev dessutom arg {#emotions_dlg.djavulsk} och skällde ut stackars receptionisten på vårdcentralen när jag var dit för att lämna prover från dottern. Inget fanns skrivet från BVC, ingen remiss eller något. Måste ringa imorgon igen och boka akuttid på vårdcentralen. Aaggghhhhrrrrr!!!  

• linköping68

Tack för svar Nu Syskon och Missboring ang sprutor och tack för erbjudande om att skicka till migGlad
    Då vi kör på CFC och gyn här i Sverige skriver ut medicin så får man ingen necessär så vitt jag vet. Frågade apotekspersonalen och de trodde också att man bara får medicin. Tar tag i det imorgon.

Vilken dos hade du MissBoring? Blev det bra resultat? Korta eller långa? 

• linköping68

Tack även till dig Nu Syskon om att skicka Glad Ska kolla först om jag får tag på sprutor via gyn som skriver medicinen. Hm 375 Menopur.... jag ska bara ta 300. Har kört långa protokollet med Menopur, men fick bara 5 blåsor och 1 ägg den gången. Inte lyckat. Hoppas på korta protokollet och bättre utdelning.

• linköping68

Så underbart att alla är så hjälpsamma och generösa mot varandra härinne!!!! Ni är alla guld värda! Kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?