• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi4 - Jättekram till dig {#emotions_dlg.flower}! Förstår att det känns hemskt för dig nu! Hoppas det blir ett bra samtal med överläkaren nästa vecka! Ge inte upp än! Bara det att du lyckats bli gravid tyder på att det finns en stor chans vid nytt försök! Och alla ägg som finns kvar är inte dåliga!

• Inanna Li

Victoria - Förstår att det känns jobbigt att det inte blev nåt med de andra äggen men fokusera nu på det fina 4-celliga du fått tillbaka! Det kan mycket väl vara guldägget! Jag har kommit som längst med min sämsta skörd med bara 2 befruktade så mirakel kan inträffa! Kram Solig

• Inanna Li
    Fahlvik skrev 2012-01-22 21:56:46 följande:
    Grattis till livet i magen, Inanna! Jag håller tummarna!
    Tack snälla du Solig!
  • Inanna Li

Jag har varit med om en mardrömsvecka så jag har inte orkat skriva förrän nu. Började med blödningar av färskt blod söndagen den 22 januari. Åkte till gynakuten och allt såg bra ut. Blödningen avtog måndag och tisdag, fortsatte sen rejält på onsdag och pågick medan jag gjorde KUB/NUPP-prov. Blödde rejält på torsdag så då åkte jag till gynakuten igen. Allt såg bra ut. Blödningen avtog och det var lugnt ända till fredag kväll då jag började blöda rejält igen med massor av rött blod och levrat blod och klumpar (en stor som ett färskt plommon) fram till lördag förmiddag. Nu har jag det bara varit brunt blod sen 3 dygn tillbka. Var på gynakuten för tredje gången idag. Kollade att fostret levde och fick läkarintyg för sjukskrivning hela denna vecka. Nu hoppas jag allt ska bli bra så jag äntligen kan njuta av graviditeten. Jag har knappt sovit den senaste veckan, sprungit på toa varje timme och inte ätit så mycket som jag borde.

Är så glad att jag fick så bra resultat på KUB-testet. ris 1:20 000 på trisomi 18 + 13 och risk 1:6489 på trisomi 21 (DS). Bra för en 43-åring! I min ålder är bakgrunds risken 1:42 respektive 1:31 så jag är glad att det blev så mycket bättre. Skönt att slippa gå vidare med FvP!

Önskar alla lycka till med vad ni har framför er. Jag har inte hunnit uppdatera mig helt än!

Stor kram till alla Hjärta!

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2012-01-31 19:57:42 följande:
    Inanna, fy vilken mardröm hela vecka! Gud, så jobbigt, klart man inte sover, men nu är det över hoppas jag eller? Du blöder väl inte mer, hoppas hoppas att det är bra nu. Grattis till fantastiskt bra KUB resultat, hoppas du kan slappna av nu och njuta! Kramar och önskar lycka till. Håller tummarna stenhårt nu för en frisk bebis. Hur lång har du hunnit nu, v12 är väl passerad? 
    Tack kära vän Solig! Jag ska ta det lugnt resten av veckan. Skönt att jag inte blöder mer. Läkarna hittar ingen blödningskälla men säger att blodet kommer uppifrån livmodern, ej från tappen. Kan bero på känsliga slemhinnor. Jag är i vecka 13 + 1 så jag är redan i vecka 14 nu! Typiskt att blödningarna började precis när jag gick in i vecka 13 när risken för missfall bara ska vara 2 %. Ska på nytt UL om en vecka på min MVC.
  • Inanna Li
    Vi 4 skrev 2012-01-31 19:59:41 följande:
    Men fy Inanna, det låter bedrövligt jobbigt! Hoppas verkligen att det var den sista blödningen denna graviditet! Härligt med fina siffror, så skönt att känna att du inte behöver/vill gå vidare med fvp. Vila nu och ta det så lugnt du bara kan.
    Tack snälla! Hoppas du kan komma igen snart med nya försök när blödningarna slutat.
  • Inanna Li
    42an skrev 2012-01-31 20:16:04 följande:
    Inanna: Vilken mardröm! Stackars er! Men så fint resultat på Kubb, grattis! Hoppas allt lugnar ner sig och ni kan njuta ordentligt.
    Tack snälla för tröst! Hoppas det har gått bra för dig idag!
  • Inanna Li
    Nu Syskon skrev 2012-01-31 20:35:51 följande:
    Inanna, jobbigt för dig, konstigt att både du och Söte har sånna konstiga blödningar. Är det vanligt? Skönt att det är bättre, hoppas du slippernågot mer. Kram
    tack! Det är inte helt ovanligt med blödningar i alla fall. Jag har haft bruna flytningar sen vecka 7. Tänker på stackars Söte som haft det betydligt värre än det jag varit med om! Kram Solig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?