• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2012-02-08 16:38:49 följande:
    Vad skönt Inanna! Tror att vi varit många som suttit spända och väntat på att få höra av dig idag.
    Ta det lugnt nu på jobbet! Kramar
    Tack! Kram Hjärta
  • Inanna Li

Tack igen alla för alla tröstande ord ni skrivit till mig! Det betyder så mycket för mig att ni finns här i tråden Hjärta

• Inanna Li
    Nu Syskon skrev 2012-02-08 18:16:50 följande:
    Vad skönt att det iallafall såg bra ut, Innanna och ta det lugnt på jobbet.
    Tack! och du håll ut till TD! Håller tummarna för dig Solig
  • Inanna Li
    Tuvalina skrev 2012-02-08 18:25:20 följande:
    Härligt att höra Inanna om att bebisen verkar må bra där inne!
    tack snälla Solig
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2012-02-08 19:10:31 följande:
    Inanna: underbart!!

TACK alla ni som har tid, lust & möjlighet att bidra till hemsidan!! Det värmer oerhört (full respekt för er som av olika anledningar inte kan just nu, ni har redan bidragit med info i tråden som kommer till användning) att så många ställer upp, att det blir en gemensam avhandling om allt vi går igenom, ett slags testamente till alla som kommer efter oss. Verkligen en stolthet!! Jag mailar några av er som erbjudit sig Skrattande Jag är så glad, ni är fantastiska Solig
    Tack snälla Zin Hjärta Jag är så glad för att ni engagerar er i arbetet med hemsida m m. Jag orkar inte bidra med något just nu men är så tacksam för att ni andra kämpar för detta!
  • Inanna Li
    Thuleslapper skrev 2012-02-08 20:29:05 följande:
    Inanna: Härligt att höra att allt ser bra ut. Hjärta
    Tråkigt att du måste kämpa dig till jobbet imorgon.
    Tack! Kram Hjärta
  • Inanna Li
    Vi 4 skrev 2012-02-08 20:42:11 följande:
    Inanna, tack ör att du hör av dig och berättar! Då utgår vi från att bebisen har det bra, och även om det inte finns några garantier för något här i livet, så mår bebisen bra i v15-16 så är sannolikheten väldigt, väldigt liten för att det inte ska gå vägen! Ta det så lugnt du kan på jobbet och verkar det bli minsta värre av att du jobbar/rör på dig eller så så kontakta en annan läkare!!! Det kan inte vara meningen att man ska vara "rädd" för FK och deras regler som läkare. Behöver du ta det lugnare för att klara graviditeten så ska du ju vara sjukskriven. Så gå vidare i så fall. Varm kram.
    Tack! Det känns kämpigt att tvingas gå till arbetet när man inte orkar. Jag har ju andra privata problem också vid sidan om blödningarna så det är möjligt att jag kan kontakta företagshälsovården och se vad de kan göra. Kram Hjärta
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2012-02-08 21:39:53 följande:
    Inanna: mycket kloka ord från VI 4. Jag var sjukskriven hela min förra graviditet (jag skriver förra eftersom jag hoppas på en till ).
    Jag håller med! Är på jobbet idag och det känns ganska bra att träffa arbetskamrater. Lite svårt att undanhålla att jag är gravid då det syns så mycket redan efter tre veckors frånavro från jobbet (magen är ganska stor) men det hade känts bättre att tala om det för alla om jag inte haft dessa besvär. Men MF kan ju ske närsomhelst i graviditeten ändå!

Klart du ska bli gravid igen Solig
  • Inanna Li
    Vi 4 skrev 2012-02-09 08:50:50 följande:
    Inanna, det känner jag tyvärr alltför väl igen. Gör det -kontakta företagshälsovården, de brukar vara lättare att ha att göra med tycker jag, det är som att de förstår sig mer på svårigheten att jobba när man har bekymmer/värk/ohälsa, medan de på VC och liknande är mer upptagna av om sjukdomen "räknas" som en som man får bli sjukskriven för.
    Jag ska försöka 2 dagar nu så får vi se hur det går men jag har det i åtanke!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2012-02-09 10:42:25 följande:
    Så skönt Inanna att allt såg bra ut med bebisen, vad lättad man blir. Nu är det bara ett par veckor kvar till rutin UL och sen är du halvägs nästan. Så tänkte jag iaf när jag väntade min bebis och i v 24 kan den födas om det blir problem osv. Vad olika det kan vara, jag som kände absolut ingenting under graviditeten och ändå var jag full av oro, inser nu vilken tur jag hade egentligen. Kram och lycka till!
    Tack vännen! Jag hoppas på det bästa men det känns oroligt!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?