IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Snösport - åh vad kul med ett jobberbjudande. Jag menar alldeles oavsett hur du väljer att göra är det ju en rejäl boost för självförtroendet . Du kanske skulle må bra av stimulansen av ett nytt jobb som åtminstone kräver att fokus flyttas lite lite grann från barnalstrandet. När du blir gravid så tror jag alla eventuella struligheter med jobbet kommer att förblekna...Eller så är det möjligen så att du mår bra av tryggheten där du är nu där du vet du är mer säker och där du kanske inte behöver ge 150% varje dag och kan lägga kraften och energin på att fokusera på barn. Hur som helst så tycker jag inte att det faktum att det skulle kännas pinsamt om du skulle bli gravid ska få hindra dig att ta ett nytt jobb om du tycker det känns spännande.
Har en väninna som nyss bytte jobb och där hon vid anställningsintervjun berättade att hon gick i adoptionstankar men att det förmodligen var flera år bort. Vad hände tror ni... Jo hon fick barnbesked första dagen på nya jobbet så en vecka hann hon med att jobba innan hon gick på föräldra ledighet. Och vet ni vad. Den nya arbetsgivaren blev så otroligt glad för hennes skull...
Mycket att tänka på för dig Snösport men jag gratulerar i alla fall till att du verkar vara ett hett byte på arbetsmarknaden .
Inanna - Nu börjar det blir riktigt riktigt spännande. Att du inte har fått mens ännu tycker jag bådar riktigt gott. Nu tror jag stenhårt på att du kommer att plussa, kram