• Fruttan2

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

kattenizze skrev 2011-05-08 11:58:27 följande:
    Hoppas ingen tar illa upp i tråden men jag måste få beklaga mig...Det är verkligen inte roligt att vara gravid. Önskar man kunde snabbspola fram till BF...Nedsövd hade varit väldans trevligt t ex. Nej, det tycker jag inte egentligen, men detta illamående tar fan kål på mig snart. Jag kan inte göra ett skit, min man får ta hand om allt, sonen, matlagningen, tvätt, disk, städ...och det gör han ju såklart. Han gör allt för avlasta mig, men jag får så sjukt dåligt samvete. Kan ju inte ens ta hand om mitt barn!  Lergigan hjälper lite, men inte helt...Det bästa är avledning men jag orkar inte så mkt, men var iaf borta några timmar på grillfest igår. Jag veeeeeet, jag ska inte klaga egentligen, men kände mig lite ynklig idag. Hoppas jag får fler olyckssystrar om ett tag!!!
    Det är inte roligt att må illa, det är ett helvete. Klart att du ska dela med dig av hur du känner dig! Jag mådde pyton när jag väntade dottern och var i princip sängliggande i ett par veckor där i början. Då var jag redo att ge upp och jag lovade mig själv att jag ALDRIG skulle göra detta igen. Och nu sitter jag här och är avundsjuk på dig och jag vet att jag kommer att undra hur f-n jag tänkte om jag någonsin blir gravid igen. Visst är man märklig? Men man klarar ju av det och det är ju värt det alla gånger! Fast det inte känns så just nu. 

Jag behöver också beklaga mig lite. Solen skiner och det är världens härligaste söndag. Jag sitter framför datorn och behöver sitta här ett par timmar till... suck. Håller på med sista rycket av en MBA som jag hållit på med vid sidan av jobbet nu i snart två år och jag vill inget hellre än att bli klar så att jag kan få tillbaka min fritid! Det är lite av samma lyxproblem som du har Kattenizze Egentligen är jag ju otroligt lyckligt lottad som har fått denna utbildning bekostad av min arbetsgivare. Men jag vill ut i solen!
  • Fruttan2
    Enya70 skrev 2011-05-08 12:49:44 följande:
    Åh vad du är ambitiös, kul med en MBA! Men jag förstår hu seg det måste kännas iadg när det är så soligt o fint...
    Men tänk vad bra det kommer att kännas när du är klar. Go girl! 
    Tack! Som du märker har jag fullt fokus på min uppsats Så fort maken kommer upp för att titta till mig klickar jag snabbt som attan fram rätt dokument igen, hi hi.
  • Fruttan2

Grattis Turild! Det är ju ett jättefint resultat ni fått denna omgång. Nu håller jag tummarna att det går vägen!

• Fruttan2

uppdaterar min status i listan jag också.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.

***SPRUTAR***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4 sprutstart 30/4, ÄP fredagen den 13:e ;)
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 sprutstart 4/5 

***ÄP***
    Lenafena, 41, Åmål, ICSI 1 Carlanderska, sprutstart 29/4, ÄP 12/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ÄP 9/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    pralinen jessica 38, ivf 2 SU, långa metoden, ET 27/4, TD 15/5, bor i götelaborg
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 2, långa metoden, ET 2/5, TD 20/5. Stockholm
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • Fruttan2

Tack Turild! Jag ska åka in om en timme och sitter nu hemma och är lite nervös Oj, nu såg jag på tvn att det är massiva bilköer där jag ska åka... hm, får nog beräkna lite längre tid tror jag. 

• Fruttan2

Tack för alla lyckönskningar!

Jag är tillbaka från ett skönt rus Tyvärr varar det ju inte så länge, men härligt var det för jag kände absolut ingen smärta. 12 ägg! Jag känner mig mycket nöjd med min kropp just idag Nu har jag och maken vadslagning om antalet befruktade, jag tror på fem, han tror på sex. Fast nu när jag skrev det undrar jag om det är något annat han hoppas på fast det blir inget med det på ett tag.

Nu ska jag återgå till horisontalläge! 

• Fruttan2

ho hoo! Här är det full aktivitet som vanligt - härligt! Jag har aldrig möjlighet att skriva när jag är på jobbet, men nu har jag nattat dotter och sjunkit ner i soffan.

Varken jag eller maken hade rätt - 7 stycken! Jag är sååå nöjd. Nu vill det till att åtminstone någon ser prima ut i morgon kl. 14.00 då det är dags för ET.

Spears! Grattis, fantastiska nyheter!

Enya och Zinfandel - lycka till i morgon!

• Fruttan2

Tack!

7 befruktade av 12 ägg var det! Sorry för min otydlighet, här lever jag i min egen lilla bubbla

• Fruttan2

Hej! Är bara inne snabbt och uppdaterar. Ett till mig, två till frysen blev det. Jag känner mig nöjd och glad med det! Nu - hämtning av dotter.

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

***SPRAYAR***

Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, VUL 11/5, VUL 13 /5
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, sprutstart 4/5 

Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5

***ÄP***
    Lenafena, 41, Åmål, ICSI 1 Carlanderska, sprutstart 29/4, ÄP 12/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5

***RUVARE OCH TESTDAG***

Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 2, långa metoden, ET 2/5, TD 20/5. Stockholm
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5

***GRAVIDA***

Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***

Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst. 
  • Fruttan2

Zinfandel - stort grattis till ett superresultat! Och jag tror som du, testdagen bådar gott Säger som flera andra, Ovitrelle? Varför får inte alla det om det nu ska hjälpa till? 

Hönan - väldigt tråkigt att höra. Vilket antiklimax... Hoppas verkligen att du får bra hjälp nu. Tyvärr verkar det väl vara så att man själv behöver vara både påläst och påstridig för att få några vettiga svar. Stor kram!

Enya - eländes elände, det är så nedslående när det dyker upp oväntade negativa tecken Jag förstår om du känner dig nere. Efter vårt sista FET i februari blev jag ordinerad att göra en hysteroskopi innan vi gjorde fler behandlingar, för att de misstänkte sammanväxningar. Jag blev trött, mer väntan... Nu är den gjord och det fanns en liten sammanväxning, men det är omöjligt att säga om den påverkat eller inte. Det positiva är ju att det skulle kunna vara förklaringen till att våra tre tidigare ET och FET inte blivit något och att det hindret nu i så fall är ur vägen. Nu är ju ditt eventuella problem av en helt annan sort och inte att jämföra med mitt, men om det nu (vilket vi verkligen hoppas att det inte är) är så att du behöver opereras för att lyckas med IVF så är det ju åtminstone en sak som konkret kan åtgärdas som ökar dina chanser framöver. Stor kram!

Mamma gås - Stor kram! 

kalimero - oj, vilka beslut du behöver ta. Jag kan för lite för att bidra med något, men jag hoppas verkligen att du får hjälp i Falun. Jag har själv gått där tidigare, men nu har vi bytt till Sophiahemmet pga logistiken, som vi tyckte blev för jobbig. 

Själv ruvar jag på, ET känns som att det var minst en veckan sedan... och så var det bara i onsdags.... eftermiddag t o m. Suck. Pendlar från ena timmen till den andra, varför skulle det funka? varför skulle det inte funka? Kan ingen stänga av min hjärna till den 25e? 

kram på er alla goa fantastiska!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?