Hej alla!
Är det någon som har tid och lust att ge mig kontaktuppgifter till "sudsvallsdoktorn"? Ludmila är det, om jag inte minns fel?
Jag hamnade i ett förtroligt samtal med en avlägset bekant under en middag och det var ingen rolig historia hon berättade. Hennes son är idag 7 år och föddes väldigt mycket för tidigt så det var på håret att han klarade sig. Allt har ju gått bra, så det är ju skönt. Utredningen efteråt visade att hon hade bakterier i underlivet, bakteriell vaginos sa de. Hon fick ingen seriös behandling, någon antibiotikakur här och där genom åren. Hon är också avrådd från att skaffa fler barn, så det har hon och hennes man inte ens funderat över. Något samliv har de heller inte pga att hon så gott som ständigt har en infektion. Vaginal bakterios har hon fått förklarat att det inte går att bota trots att hon har sökt hjälp av olika gynekologer och kvinnokliniker, främst för besvären hon har, men hon upplever att ingen har kunnat hjälpa henne eller tagit problemet på allvar.
Jag berättade att jag hört talas om en doktor i Sundvall som är duktig på detta och hon blev överlycklig och vill ta kontakt med henne så fort det går.
Historien är ju bedrövlig, att känna att man inte blir tagen på allvar. Men det är ju ingen nyhet för flera här inne tyvärr. Varför ska det vara så svårt att få en seriös utredning och behandling av sina underlivsproblem? Är det inte bla det gynekologer är till för?
För egen del har hemmaförsöken gått sådär under sommaren. ÄL kombinerades med hög feber både hos mig och maken så vi orkade inte mer än 1g
BIM på fredag, men jag är nog i det närmaste 100% säker på att det inte blev något. Nu hoppas jag bara att min cykel kan kombineras med klinikens öppning efter semestern på bästa sätt. Risken är att det kommer diffa bara på någon dag för att hinna göra FET i nästa cykel och det känns ju retligt.
stor kram alla där ute!