• TyckOmMig

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack Tuvalisa och Fjällsippa för era lugnande svar om ökande ÄL-sekret-lugnar mig enormt.

Fjällsippa läste om dina Ovitrelle tillskott varför tar du dom om jag får vara nyfiken?
    Jag har inte ens fått reda på av CFC om intag av Progesteron utan det sa min privata läkare som fixade det.Kanske dom nämner det vid själva ET på onsdag men lite sent då tycker jag.Hur mkt Progesteron tar man och vilken dag börjar man-direkt efter ET eller?Och hur länge håller man på med det?

• TyckOmMig

Fjällsippan-jag har Progesteron MIC APL 400mg,hoppas de på CFC nämner hur de tycker jag ska ta dessa annars kommer jag givetvis fråga!
    Då har jag tagit min sista spruta alltså Ovitrellen kl 22.15 men blev även ombedd att ta Orgalutranen kl 16 idag-glömde ifrågasätta det i torsdags-ngn som kan förklara varför?Är mest rädd att jag ska ägglossa innan vi har tid kl 10.15 på måndag.Aldrig riktigt lugn jämt är det något jag oroar mig för-för att inte tala om själva ÄP!Vi har fnissat hemma mannen & jag om att mina värsta farhågor är att han inte lyckas med att leverera sin del av det hela lyckas pricka den tilldelade spermaröret och utvärdera om den räcker i vidd osv!-ska bli så mkt bättre efter att ET gjorts på onsdag kl 13.20 om jag nu ens kommer ända dit!Men då säger ni erfarna att det är då evigheten börjar att det är så påfrestande att ruva-är det alltid så?Tycker de två åren vi kämpat med hemmaförsök varit en himla berg o dalbana det med.

• TyckOmMig

Dags att gå och försöka sova inför morgondagens ÄP.Tåget går redan 05.53!Fasiken vad nervös jag lär vara.Känns lite tomt att inte ha sprutor att ta hur man nu kan tycka det-jag vande mig trots allt med dem!Livrädd att de säger att där inte finns några ägg alls så knäpp man blir!hade världens slemÄL-sekret i fm så lite orolig är jag att jag redan ägglossat-hur vanligt är det?
    Läser om progesteronet att Crinone verkar vara mer användarvänligt-kanske skulle be om att få dessa utskrivna istället för mina Progesteron APL MIC?Vad säger ni lärda?

• TyckOmMig

Fjällsippan-tänker på dig och hoppas hoppas.
    Själv fick jag överfört två ägg igår så nu är det första gången jag ruvar.
    Allt känns mkt overkligt hjärnan vill inte riktigt hänga med.Det var en väldigt jobbig pärs att få beskedet att jag ägglossat som jag befarade med där var ännu kvar 3 ägg som jag smärtsamt lät äggplockas utan smärtlindring fasiken vad ont det gjorde-sen oron över om det skulle funka vi valde AH för säkerhets skull så nu äntligen hemma igen då jag bott hos min mamma som bor närmare CFC dessa intensiva 3 dgr.Ska man fortsätta käka Prasteron nu då man ruvar?
    Tuvalisa du har nog skrivit om att det är ok?

• TyckOmMig

Har alla ni som gjort IVF tidigare använt progesteron Lutinus 100mg 3 ggr/dag?
    Jag hade utskrivet Progesteron APL MIC 400mg 2 ggr/dag fast egentligen avsett inför ÄD men CFC sa att det var ok att ta detta istället.Ganska stor skillnad på styrkan och min läkare börjare inte jobba förrens 6/8 så honom kan jag inte rådfråga-de på apoteket tyckte jag skulle ta Lutinus...körde mina  starka progesteron de 2 första dagarna och testade Lutinus idag man känner sig ju inte helt fräsch dessvärre...något tips där för att lyckas förtränga kladdet???

• TyckOmMig

Soligor-tack för svar känns lättare att veta att ngn annan oxså använt sig av Progesteron 400mg istället fast blev ju lite tveksam om jag oxså ska köra 3 ggr/dag med den för detta progesteron måste ju vara starkare???Typiskt att min läkare inte finns till hands förrens måndag suck men det är väl bara att köra på-idag tyckte jag i em att det var riktigt pest då det kladdar mkt känner mig så ofräsch tyvärr!!!

• TyckOmMig

Tuvalina-vad bra att du visste att de innehåller samma styrka Progesteronen och Lutinus-lurigt att veta då det inte är registerat på FASS...du är en pärla och kan så mkt.
    Angående att börja med Orgalutranen på dag 8-det fick jag oxså göra denna IVF som förvisso bara är min första...

• TyckOmMig

Vi 4-Vad omtänksamt att du frågar hur det går...Jag hoppas att det går bra men jag har inget direkt att referera till mer än vanliga graviditeter.Ruvardag 11 idag har sen igår börjat få lite huvudvärk fram emot kvällen men bara lite har det mkt då i början av mina graviditeter tidigare annars kissenödig vid 04 varje natt de sista nätterna mår faktiskt små illa av och till men allt kan ju vara att man känner efter så...vi får se men klart vi hoppas på stor tur!Imorgon ska jag distrahera mig att åka på hundutställning!Förresten ni som tar DHEA Prasteron jag har nu ätit  det i ca 8v och har den sista veckan börjat få väldigt mkt finnar kan det bero på enbart DHEA eller kanske positivt i ruvningens slutfas då jag fått mer finnar då jag blivit gravid...svårt att veta just nu!Fortsatt trevlig helg på er alla som kämpar.

• TyckOmMig

Jag är ju den enda som är ruvare men ingen ville hjälpa mig in på listan men det spelar ingen större roll...Tjuvstartade att testa igår och det var Minus så har inga förhoppningar på att det ska ha ändrat sig tills imorgon då det är officiell testdag.Knappt ens jag känner mig sporrad till att ta vaggissarna men får stå ut denna sista dag.Tyvärr.Vad gör man sen?Förutom att ringa CFC det är bara till att sluta med Lutinusen och höra vad CFC anser om att fortsätta men hur länge dröjer det tills mensen drar igång?Är det individuellt?Dåligt informerad där.Kan man börja direkt igen på nytt försök eller är rådet att vänta en period?I sådana fall får vi köra med Pergotime en omgång antar jag för att hålla igång det lilla extra om ens det hjälper???Har bara kört Pergo månaden innan IVFen.Ja det verkar kört för vår del oxså attans oxså.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?