IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
susmar72-håller tummarna för att bägge äggen blir befruktade- stort lycka till!
Tuvalisa-du skriver så fint på din blogg-det är en fröjd att läsa dina rader där då och då.
susmar72-håller tummarna för att bägge äggen blir befruktade- stort lycka till!
Tuvalisa-du skriver så fint på din blogg-det är en fröjd att läsa dina rader där då och då.
Idag fick jag smatal från min fina privata läkare då han hfta semester längre än väntat-han tror förklaringen i att vårt IVF sket sig ligger i att Orgalutranen inte börjas på dag 5 jag fick ju inte börja förrens dag 8 och redan dag 6 var min slemhinna 18mm så det blev helt fel av CFC att göra så dag 10 var slemhinnan 18mm men dag 11 var slemhinnan 14mm därav var den ivf förbrukad inget gott tecken när det blir så alltså så han säger att jag måste ta Orgalutranen dag 5 oavsätt vad CFC säger...hmmm mkt funderande och man måste veta snart mer än läkarna...har frågat CFC tidigare i veckan men de svarar inte där kanske inte så konstigt jag hade nästan svaret själv sen fick jag ju det bekräftat av min Dr!Tur att vi ska gå hos honom denna period då jag väljer att köra korta igen då vi fick bra resultat med två fina överförda bara högre dos och nytt Prasteron recept ligger och väntar på mig att hämta ut imorgon!
Hej alla-har varit lite nere/smärtsamt efter ytterligare en urinvägsinfektion vid våra hemmaförsök även denna period-hade en min första urinvägsinfektion månaden innan vi startade vår första IVF i juli oxså trodde det var en tillfällighet aldrig haft sådana besvär alls tidigare-något är fel men även om vi hade en bra läkare så vet dom inte riktigt vad som orsakar dessa besvär.Suck.Inte roligt alls-ska det vara så här i framtiden vet jag inte ens om jag orkar försöka mer hemma...Alla ni där ute får ni hjälp med medicinerna på högkostnadsskyddet?Denna gång verkar det som om jag inte får hjälp med det-min läkare har inte teletid idag men mailat -ringer imorgon bitti för jag blev lite ställd på apoteket igår då jag skulle förbeställa mina medecin för kommande försök...kan en läkare ändra sig från ena försöket till andra?Samma gäller min Prasteron som behövde förnyas inte den heller fick jag med förmån som gången innan då jag började äta den-fattar ingenting?Ni som kan förklara gärna.
Hej alla tappra kämpare!
Fick idag en smärre chock då jag utan förvarning imorse vaknade upp med insikten av att jag hade ett gravtest kvar i badrumsskåpet som blev över efter minus efter IVF försöket TD den 15/8 är idag på BIM -2 och döm av min förvåning det fanns ett plus där om än inte helt perfekt med lika tjocka streck på plusset men kan väl bli så om man testar lite tidigt...vågade inte tro så jag tog ett av mina sista ÄL test oxså och det blev två jämnfeta streck...hmmm orkade hålla mig tills middag sen cyklade jag ner till apoteket för att få klarhet-digitalt Clearblue har nog aldrig varit mer i chock totalt oförberedd och vågade knappt kika men visst där stod Gravid 1-2.
Hade ni tagit progesteron tillskott i mitt läge för säkerhets skull nu?Får väl sluta med Prasteronet nu så länge jag vet att jag är gravid-får se hur länge lyckan varar.Känns verkligen helt ofattbart.Vi lyckades på hemmaförsök trots allt...
Hej alla fina!
Lyckan varade inte så länge drygt 2v att få vara gravid sen kom blödningen och igår befann vi oss på akuten med konstaterat missfall.Suck då får man börja om och ställa in sig på ett nytt försök hos CFC och börja äta Prasteron 75 mg enbart på morgonen för jag fick faktiskt riktiga sömn/ångestbesvär av dom förutom acne om jag tog den sista tabletten på kvällen-har lästa i tråden om just DHEA om att ni andra som käkar detta fått ordinerat så?!Jag stod ju egentligen inför ÄD i maj i år och inför den togs samtliga prover men fick ganska hyfsat AMH på 1,1 då jag ändå är 45 och FSH 8,7 progest 21,7 s-t4fritt 13,8 s-tsh 1,8 och lyckats bli gravid 3 ggr men med en tidsintevall på 7 mån.Det är lite för långt tid i min ålder att ha det så tyvärr så jag måste hoppa på nästa IVF försök även om det blir kostsamt.Mannen min har dessutom en op i april bakom sig som försvårar det oerhört...vill inte gå in på det här men fy vad ledsen och besviken man blir.Att det är så svårt att ta in att man blivit för gammal och att möjligheterna är så små...vi vill oxså verkligen få uppleva en guldklimp.Vet inte ens om jag vågar hoppas på Prasteronet längre dock åt jag dom enbart exakt 3 månader det sägs väl att effekten inte uppnås förrens efter 4m ånader???
Sunseed-inte inne så jätteofta efter missfallet nyligen men vad glad jag blir för er skull kanske tom att det blir twins-det är jättefint att få uppleva har själv två tvillingpojkar på snart 4 år!
Här har vi kört på med hemmaförsök då kroppen kom igång snabbt och jag valde Pergotime att stötta upp med för säkerhets skull vågar knappt ens tänka tanken på att vi ens skulle kunna lyckas mer men annars blir det korta protokollet i slutet på oktober!Har ju bara 3 månader till på mig innan CFC säger stopp!Då får det bli Aten eller Riga men just nu känns det avlägset.
hemulen-här händer det så mkt är inte inne på FL så ofta och vad läser jag-STORT grattis till dig med fint resultat från VUL.Så roligt.Sköt om dig och försök njut.
Zin-har ägnat hela min lediga tid under dagen att plöja igenom allt som du så fantastiskt delar med dig till oss andra.Helt otroligt stor eloge till dig och alla andra som hjälper till att bidra med sina erfarenheter.
Står inför start med Orgalutransprutorna och varit på VUL dag 6 och på dag 2 sa de att jag skulle börja med Orgalutranen dag 6 idag ville de att jag skulle vänta tills dag 7 istället har det med att göra att folliklarna inte riktigt var över 12 mm kan de variera från person till person?
Jag har ÄP imorgon och är supernervös.
Tack alla som önskat lycka till!
ÄP gick bra bättre än i somras gör mina IVF på CFC och fick 7 totalt.Hur många som går att använda vet jag inte förrens senast kl 9 imorgonbitti.
Hoppas innerligt att detta försök kommer att fungera men oxså att det blir ägg till FET så finns det lite hopp om det inte funkade sen.
God fortsättning på det nya året!
Jag har svårt att få dagarna att gå normalt säkert inte unikt men vilka dagar... bara ruvardag 5 eller 6 hade ET 2/1magen svullen molvärk nästan hela tiden ont ut i ryggslutet känner inte alls igen mig sen IVF försöket i augusti.Är ju långt kvar tills TD den 16/1 fick insatt 2 toppenfina ägg även denna gång.Kan det vara stor skillnad på reaktionen av användadet av Crinone denna gång än Lutinusen?Uppskattar att man slipper kladdet-i somras var det ingen hit var bla på hundutställning och uppsöka BajaMaja och föra upp Lutinus mitt på dagen roligare kan man ju ha!!!!
Kvinna72-lycka till med ÄP imorgon.
Här sniglar sig tiden fram TD 16/1 och jag misströstar redan...suck!
Listan stämmer inte...men är dålig på att själv fixa den så kan någon hjälpa mig jag verkar vara den enda som ruvar just nu!
TyckOmMig 45 år CFC 2 IVF ÄP 31/12 2012 ET 2/1 2013 av 2 embryo TD 16/1 2013
Ingen annan än jag som mått skit de sista dagarna av ruvandet?Jag har sådan jäkla huvudvärk och mår små illa av och till.Värst är nog huvudvärken på natten knappt jag vill gå till sängs ikväll då jag vaknar av och till med ett huvud som är tungt som bly.Varför kommer det så sent har ju klarat av Crinonen de första 10 dgr???Tur att det bara är imorgon kvar innan testdagen!
MissBoring-testdag imorgon!
Vilken miss att inte märka röret av VC håller tummarna att ÄL sprutan ändå kommer att ge utdelning och din läkare har rätt.